Festen på Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
gojken
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av gojken »

Jag var tårögd framför webradion så ni ska ha mycket cred för det ni åstadkom. Det var helt underbart.
Användarvisningsbild
Blå Helgonet
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

BLUE SAINTS

Inlägg av Blå Helgonet »

Enastående, magnifikt, fantastiskt!
Orden kan inte skrädda känslan då Blue Saint flaggan svajade i kokande Hovet!
Klump i halsen och till slut kom tårarna, emotionellt värre.
Hade svårt att sjunga med då man mesta dels pep som en flickscout.
Det var länge osäkert om jag skulle palla gå, men influensans obehag var som bortblåst när väl man mötes av den heta, massiva ljudväggen på Hovet.

Tack Järnkaminerna för minnet som för alltid är etsat i ens minne.
Djurgårn tills jag dör!
Blue Saints...
JärnJocke

Oh en sådanHÄRLIG dag.....

Inlägg av JärnJocke »

Hej på er :)
Jag var på denna sagolika match och stod mitt i klacken. Jag tog med mig två polare, vi är alla 40+taggare, kan bara säga att det var underbart att se ena polarens barnsligt lyckliga fejs. Vi sjöng, dansade och skrattade. Jag märkte fbk's första mål, men jag bara fortsatte sjunga/skrika CHALLE BERGLUNDS JÄRNKAMINER! Jag var säker på att detta inte kunde gå fel, jag hade liksom den känslan hela tiden. Till o från var jag tårögd. Jag debuterade i klacken i en match mot Bajsen i början av 80-talet vi vann med 7-1, det kommer förstås alltid att vara det största minnet, men gårdagens match kommer jag oxå bära med mig med en känsla av stolthet! Tack alla för att ni fixade det!
Rött för blodet genom hjärta o ven.......
Jouni

Inlägg av Jouni »

:lol: Ni va helt underbara i klacken, fick en massa gamla minnen från början av 80 talet, o tårarna kunde man inte hålla emot...... Fortsätt i samma stil så går DIF till slutspel :lol:
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Har inte sett om det är någon som har länkat, men den här hittade jag på vårt forum , guliganerna! ;) , dom var imponerade i borås igår också! =)

http://majk.co.uk/jk25.wmv

UNDERBART JOBBAT IGÅR! Fortsätt så, nu fyller vi Globen!
halmetoja1987

Inlägg av halmetoja1987 »

det var fan ett jävla drag igår på matchen
drag på hovet
JK_89
Kontakt:

Ricktigt bra stämning!

Inlägg av JK_89 »

Skulle bara villja tacka alla som var där igår!! :D Och hoppas att vi ses mot Modo!
Full fart framåt-Håll tätt bakåt
halmetoja1987

Inlägg av halmetoja1987 »

det var synd att dom torskade mot mora borta nu får man fan se tuill och vinna mot leksand på måndag det var ett sånt drag på hovet det vill man se fler gånger nån som såg hur många fbk hade i klacken i torsdags och oj vad dom blev utbuade när dom kom in henriksson var ju fan sämre än salo på 3-0 målet
drag på hovet
Ultra

Inlägg av Ultra »

Suck.. Enda gången ni har haft en bra klack iår och ett bra tifo.(för att vara en sådan stor förening å fäste i sthlm)
Kan det bero på att det var att Järnkaminerna firade 25år,så att ni var en bra klack å hade ett tifo på fbk matchen? Svar: Ja det var så.

Ni är väll nere på 20pers nästa hemma match i kalcken som vanligt.
Skulle vilja se mer folk i klacken varje match innan man kan börja säga något till andra.(vet ej om ni har gjort det eller ej,men hoppas inte det.)

Svar på tal får man på Modo matchen hemma.
LIVERPOOL TILL I DIE
Pinocchio
Säsongskort: Ja

Inlägg av Pinocchio »

Ultra skrev:Suck.. Enda gången ni har haft en bra klack iår och ett bra tifo.(för att vara en sådan stor förening å fäste i sthlm)
Kan det bero på att det var att Järnkaminerna firade 25år,så att ni var en bra klack å hade ett tifo på fbk matchen? Svar: Ja det var så.

Ni är väll nere på 20pers nästa hemma match i kalcken som vanligt.
Skulle vilja se mer folk i klacken varje match innan man kan börja säga något till andra.(vet ej om ni har gjort det eller ej,men hoppas inte det.)

Svar på tal får man på Modo matchen hemma.
Enda gången? Mjae. Det bland det fetaste någonsin vad gäller hockeyklackar. Så det är väl värt att lyfta på ögonbrynen för en aning...?

Samtidigt så var det drygt 300 personer i klacken samt en sjungande sektion bredvid i matchen innan mot Hv71. I matchen innan det var klacken även betydligt större än vanligt.

Mot MoDo som är nästa hemmamatch siktar vi på en fullsatt klacksektion som tar 400 pers. Så att "börja säga någonting till andra" kan vi mycket väl börja göra. Det börjar bli en kontinuitet och skulle det visa sig att det blir på målsnöret om vi grejar slutspel eller ej kan jag garantera dig att det blir feta uppslutningar.

Medgångssupportrar någon?
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Det var jag som tog bilderna... Så tacka mig. :wink:
micke_1891

ok

Inlägg av micke_1891 »

395 kortet har kommit nu=) så alla som inte har säsongskort beger sig in och köper det=)
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Re: ok

Inlägg av Diffe89 »

micke_1891 skrev:395 kortet har kommit nu=) så alla som inte har säsongskort beger sig in och köper det=)
YES, Sir 8)
Användarvisningsbild
Pompe
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Pompe »

Tack för en underbar kväll på Hovet....trodde inte att det var sant..kändes som "gamla goda tiden" på 70-talet...jaja man är så gammal.

Häng upp Tifo-flaggorna i Globen!

Tack en än gång!!

//Pompe
Skriv svar