Festen på Hovet
- Blå Helgonet
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
BLUE SAINTS
Enastående, magnifikt, fantastiskt!
Orden kan inte skrädda känslan då Blue Saint flaggan svajade i kokande Hovet!
Klump i halsen och till slut kom tårarna, emotionellt värre.
Hade svårt att sjunga med då man mesta dels pep som en flickscout.
Det var länge osäkert om jag skulle palla gå, men influensans obehag var som bortblåst när väl man mötes av den heta, massiva ljudväggen på Hovet.
Tack Järnkaminerna för minnet som för alltid är etsat i ens minne.
Djurgårn tills jag dör!
Orden kan inte skrädda känslan då Blue Saint flaggan svajade i kokande Hovet!
Klump i halsen och till slut kom tårarna, emotionellt värre.
Hade svårt att sjunga med då man mesta dels pep som en flickscout.
Det var länge osäkert om jag skulle palla gå, men influensans obehag var som bortblåst när väl man mötes av den heta, massiva ljudväggen på Hovet.
Tack Järnkaminerna för minnet som för alltid är etsat i ens minne.
Djurgårn tills jag dör!
Blue Saints...
Oh en sådanHÄRLIG dag.....
Hej på er 
Jag var på denna sagolika match och stod mitt i klacken. Jag tog med mig två polare, vi är alla 40+taggare, kan bara säga att det var underbart att se ena polarens barnsligt lyckliga fejs. Vi sjöng, dansade och skrattade. Jag märkte fbk's första mål, men jag bara fortsatte sjunga/skrika CHALLE BERGLUNDS JÄRNKAMINER! Jag var säker på att detta inte kunde gå fel, jag hade liksom den känslan hela tiden. Till o från var jag tårögd. Jag debuterade i klacken i en match mot Bajsen i början av 80-talet vi vann med 7-1, det kommer förstås alltid att vara det största minnet, men gårdagens match kommer jag oxå bära med mig med en känsla av stolthet! Tack alla för att ni fixade det!
Rött för blodet genom hjärta o ven.......

Jag var på denna sagolika match och stod mitt i klacken. Jag tog med mig två polare, vi är alla 40+taggare, kan bara säga att det var underbart att se ena polarens barnsligt lyckliga fejs. Vi sjöng, dansade och skrattade. Jag märkte fbk's första mål, men jag bara fortsatte sjunga/skrika CHALLE BERGLUNDS JÄRNKAMINER! Jag var säker på att detta inte kunde gå fel, jag hade liksom den känslan hela tiden. Till o från var jag tårögd. Jag debuterade i klacken i en match mot Bajsen i början av 80-talet vi vann med 7-1, det kommer förstås alltid att vara det största minnet, men gårdagens match kommer jag oxå bära med mig med en känsla av stolthet! Tack alla för att ni fixade det!
Rött för blodet genom hjärta o ven.......
Har inte sett om det är någon som har länkat, men den här hittade jag på vårt forum , guliganerna! ;) , dom var imponerade i borås igår också! =)
http://majk.co.uk/jk25.wmv
UNDERBART JOBBAT IGÅR! Fortsätt så, nu fyller vi Globen!
http://majk.co.uk/jk25.wmv
UNDERBART JOBBAT IGÅR! Fortsätt så, nu fyller vi Globen!
-
Ricktigt bra stämning!
Skulle bara villja tacka alla som var där igår!!
Och hoppas att vi ses mot Modo!

Full fart framåt-Håll tätt bakåt
-
det var synd att dom torskade mot mora borta nu får man fan se tuill och vinna mot leksand på måndag det var ett sånt drag på hovet det vill man se fler gånger nån som såg hur många fbk hade i klacken i torsdags och oj vad dom blev utbuade när dom kom in henriksson var ju fan sämre än salo på 3-0 målet
drag på hovet
Suck.. Enda gången ni har haft en bra klack iår och ett bra tifo.(för att vara en sådan stor förening å fäste i sthlm)
Kan det bero på att det var att Järnkaminerna firade 25år,så att ni var en bra klack å hade ett tifo på fbk matchen? Svar: Ja det var så.
Ni är väll nere på 20pers nästa hemma match i kalcken som vanligt.
Skulle vilja se mer folk i klacken varje match innan man kan börja säga något till andra.(vet ej om ni har gjort det eller ej,men hoppas inte det.)
Svar på tal får man på Modo matchen hemma.
Kan det bero på att det var att Järnkaminerna firade 25år,så att ni var en bra klack å hade ett tifo på fbk matchen? Svar: Ja det var så.
Skulle vilja se mer folk i klacken varje match innan man kan börja säga något till andra.(vet ej om ni har gjort det eller ej,men hoppas inte det.)
LIVERPOOL TILL I DIE
Enda gången? Mjae. Det bland det fetaste någonsin vad gäller hockeyklackar. Så det är väl värt att lyfta på ögonbrynen för en aning...?Ultra skrev:Suck.. Enda gången ni har haft en bra klack iår och ett bra tifo.(för att vara en sådan stor förening å fäste i sthlm)
Samtidigt så var det drygt 300 personer i klacken samt en sjungande sektion bredvid i matchen innan mot Hv71. I matchen innan det var klacken även betydligt större än vanligt.
Mot MoDo som är nästa hemmamatch siktar vi på en fullsatt klacksektion som tar 400 pers. Så att "börja säga någonting till andra" kan vi mycket väl börja göra. Det börjar bli en kontinuitet och skulle det visa sig att det blir på målsnöret om vi grejar slutspel eller ej kan jag garantera dig att det blir feta uppslutningar.
Medgångssupportrar någon?
-
ok
395 kortet har kommit nu=) så alla som inte har säsongskort beger sig in och köper det=)
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården