SHL 26/27 Frölunda - Djurgårdens IF 3/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Urklund

Inlägg av Urklund »

Frölunda har i smyg likt oss vart väldigt dåliga spelmässigt i upptakten men har fått medstuds och bra målvaktsspel. Även om man kan hoppas att vi kan utnyttja det med att själva faktiskt ha en bra spelförande match är väl tyvärr känslan mer att det är idag Frölunda får ett frikort att spela sitt eget grundspel.

Min stora förhoppning idag är att se oss faktiskt kunna spela oss ur en forecheck och inte i panik kasta bort pucken i egen zon vid åsynen av en motståndare.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Henkos skrev: ↑2026-09-30 16:31:30 Nåt sånt här hade jag ställt upp.

Snively - JJ - Wahlström
Hudon - Åman - Hartmann
Stockselius - Vejde - Gunler
Hank - Blomman - Grewe
Pettersen

Tycker också Hudon o Wahl blir lite kaka på kaka. Gunler har absolut inte visat mycket så Hartmann går långt före.
I vilken kedja man sätter centrarna är ju en smaksak då jag tycker de har rätt liknande egenskaper. Spelstyrkan tycker jag även den är likvärdig vad man sett hittills.
Kantboll med Pettersen, tycker egentligen han går klart före Grewe och Hank men börjat sådär så värt att testa en stenhård fjärde.
Satte sjukt nog nästan alla Kedjor, JJ och Åman bytte plats mellan 1a o och andra och sen Pettersen istället för Hank. Ser lovande ut tycker jag!

Tror jag skrev ner kedjorna innan FBK. Zirath ska givetvis in, åtminstone som extraspelare. Men han ska väl liras in varsamt under säsongen, får kanske lite speltid efter JVM.
Senast redigerad av Henkos den 2026-10-03 12:06:47, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av captcash »

Harmageddon skrev: ↑2026-10-03 10:54:15 Enda man önskar är att man inte skämmer ut DIF skölden i eftermiddag.

Med tanke på kravställningen man har och resan DIF gör så får man vara nöjd om målskillnaden landar mellan 1-3 mål bakåt. Kanske att man slutar ta dumma utvisningar och slutför sina byten ordentligt vore trevligt. Allting annat är mer än en bonus i denna resa.

Lite spännande just då Robban sista åren pratar om att laget inte var tillräckligt framåtlutade. Nu har man bytt ut ordet framåtlutad mot resan ist.
Resa är skitbra floskel när man vill köpa sig tid att kunna flumma runt, helt enkelt då en resa är vag indikation och kan pågå hur länge som helst… det är ju en lång resa och process!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Manijock

Inlägg av Manijock »

Zirath ut, Grewe in. Wahlstrom och Hartmann byter plats. Hank extra!

Vilka klåpare alltså.
Användarvisningsbild
Harmageddon

Inlägg av Harmageddon »

Manijock skrev: ↑2026-10-03 12:07:16 Zirath ut, Grewe in. Wahlstrom och Hartmann byter plats. Hank extra!

Vilka klåpare alltså.
Jag hoppas innerligt Zirath är sjuk el. är totalt slutkörd som gör att han inte kan spela i eftermiddag. Om man väljer att ta bort en av spelaren som var orädd, visade energi och bara körde på i senaste matchen så börjar man undra. Eller kör man bara rotation bara för att.

Jag drömmer fortfarande om att få se Grewe och Henke ihop. Det räcker att de kör 15-25 sekunder byten och visar energi, fysisk spel, etc.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

Att Hank blir 13 forward istället för Grewe har jag inga synpunkter på då dom är på samma nivå däremot så visar återigen Kimby din feghet att matcha juniorer genom att bänka Zirath
Användarvisningsbild
Art Vandelay

Inlägg av Art Vandelay »

captcash skrev: ↑2026-10-03 12:06:01
Harmageddon skrev: ↑2026-10-03 10:54:15 Enda man önskar är att man inte skämmer ut DIF skölden i eftermiddag.

Med tanke på kravställningen man har och resan DIF gör så får man vara nöjd om målskillnaden landar mellan 1-3 mål bakåt. Kanske att man slutar ta dumma utvisningar och slutför sina byten ordentligt vore trevligt. Allting annat är mer än en bonus i denna resa.

Lite spännande just då Robban sista åren pratar om att laget inte var tillräckligt framåtlutade. Nu har man bytt ut ordet framåtlutad mot resan ist.
Resa är skitbra floskel när man vill köpa sig tid att kunna flumma runt, helt enkelt då en resa är vag indikation och kan pågå hur länge som helst… det är ju en lång resa och process!
Du vet väl att det är resan som är målet?
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Vinst idag. Spelarna skiter i resan och vägen. Spelar för sin heder!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Donkels-3.0 skrev: ↑2026-10-03 12:20:04 Att Hank blir 13 forward istället för Grewe har jag inga synpunkter på då dom är på samma nivå däremot så visar återigen Kimby din feghet att matcha juniorer genom att bänka Zirath
Jaa tråkigt med spelare som vinner närkamper onekligen...

Två spelare vann sina mot Fbk. Zirath och Hank. Den ena är på läktaren och den andra på bänken.

Förbannade åsnor.
Användarvisningsbild
Doyle 1

Inlägg av Doyle 1 »

Lätt trött nu på uttagningen. Är skitviktig match idag o Zirath kunde verkligen väcka laget. Likadant med Hank, suck..
Användarvisningsbild
Doyle 1

Inlägg av Doyle 1 »

Lätt trött nu på uttagningen. Är skitviktig match idag o Zirath kunde verkligen väcka laget. Likadant med Hank, suck..
Skriv svar