När ska vi lära oss?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Don_T
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Don_T »

Väcker liv i den här tråden igen. Det verkar som om den är mer aktuell nu än på länge!

För 5 dagar sen var vi världsmästare och hade bästa coachen genom tiderna. Nu pratas det åter om att sparka.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

självklart ska vi stötta i motgång men samtidigt så är människan ett sånt underbart djur med känslor som svallar hit och dit beroende på situationer man ställs inför i livet. Det går att dra hur många paralleller som helst till övriga livet. Det är bara att gilla läget att i motgång så lär man få skriva ut sin frustration och sorg över hur illa laget spelar lixom det i medgång självklart blir tvärt om att man höjer laget till skyarna och dyrkar dem som gudar. Innerst inne älskar vi alla djurgårn så även i motgång men man måste få ge lite känsloutlopp åxå:]...

Fooorrrzzaaa DIF!
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Don_T skrev:Väcker liv i den här tråden igen. Det verkar som om den är mer aktuell nu än på länge!

För 5 dagar sen var vi världsmästare och hade bästa coachen genom tiderna. Nu pratas det åter om att sparka.
Håller med dig Don, som vanligt. Klart att det är jobbigt när vi förlorar, men inte f-n behöver man skapa lynchstämning bara därför.
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Satt o skrev lite på match-chatten i lördagsmatchen mot SSK. Där fanns det två stycken, nämner inte namn, som blev mer och mer sura för varje mål och då kommer det: DIF kommer aldrig gå till slutspel.

När jag då försökte lätta upp stämningen lite med att
"Dom har spelat över förväntan, eller?"
"Vi har vart formstarkast ett antal matcher"

Nehe, va får man då? Idiotiska påhopp om att "Jag har varit supporter i 27 år, tydligen mer år än vad du har levt".

Ja, man ska kritisera..om man har något vettigt att komma med.

Jag HATAR alla medgångsupporters, det är väl för f*n bara att bita ihop och tro på att grabbarna kommer klara det? Det är nu de behöver alla supportrar!
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Boråsaren skrev:Jag HATAR alla medgångsupporters, det är väl för f*n bara att bita ihop och tro på att grabbarna kommer klara det? Det är nu de behöver alla supportrar!
Exakt!

Bit ihop och ge våra järnkaminer det stöd som behövs för att gå till slutspel.

Jag tycker ändå att vi faktiskt har överpresterat hittills den här säsongen om man ser till tabellplacering och trupp. På pappret har ju både Timrå och SSK bättre trupper. Nu har vi ju nästan klarat kontraktet (ta i trä) och det var ju det absolut viktigaste, så jag förstår inte riktigt folk som kritiserar laget, vi är inte så bra att vi kan vinna matcher som "ska vinnas" alltid, speciellt på bortais. När vi vunnit mot "topplagen" har det berott på rätt inställning och hunger hos spelarna samt ett bra stöd från läktarna. Tillsammans mot vårt 20:e raka slutspel!
Lädersliparen

Inlägg av Lädersliparen »

Diffe89 skrev: Bit ihop och ge våra järnkaminer det stöd som behövs för att gå till slutspel.
Tror spelarna behöver mer stöd än vad supporter klubben behöver. Kanske jag har fel...
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

Nu om någonsin gäller det att stötta DIF! Det är förståeligt att det blir frustrerat och att man klankar ner på laget när det går dåligt!

Bit ihop, sjung för DIF! Laget behöver dig mer än någonsin nu!

Vi ska till slutspel!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Personligen tycker inte jag man skall skrika i inlägg på nätet genom överdriven användning av versaler eller genom att använda extra stor font. Håll er till det normala och sluta skrika som om ni befann er på Lunarstorm eller något liknande ställe.

Att förlora är en sak om man kämpat och gjort sitt bästa, kan dessvärre inte påstå att jag tycker att spelarna gjort sitt bästa och krigat i de senaste tre matcherna. Dessutom är det jävligt märkligt att det funkar att kämpa mot topplagen, men inte mot de "lite sämre lagen". Detta tyder i min bok på kass inställning något som måste bort omedelbums.

Om det har brustit här hos tränarna eller spelarna eller en kombination av båda "grupperna" vet jag inte, men fakta talar sitt tydliga språk och det skriker ut att vi inte skött oss mot de sämre lagen.

Såg för övrigt att Rosa gjorde en kalasmatch för Timrå idag...

Att vi dessutom skriker efter målskyttar torde det inte råda någon större tvekan om...
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Kall-El skrev:Dessutom är det jävligt märkligt att det funkar att kämpa mot topplagen, men inte mot de "lite sämre lagen". Detta tyder i min bok på kass inställning något som måste bort omedelbums.

Om det har brustit här hos tränarna eller spelarna eller en kombination av båda "grupperna" vet jag inte, men fakta talar sitt tydliga språk och det skriker ut att vi inte skött oss mot de sämre lagen.

Såg för övrigt att Rosa gjorde en kalasmatch för Timrå idag...

Att vi dessutom skriker efter målskyttar torde det inte råda någon större tvekan om...
Omotiverade topplag är lättare att slå än lag som har kniven mot strupen. Tror inte att det är svårare än så.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Haken är att denna teori inte stämmer heller. Om man jämför de poäng vi tagit mot topplagen med andra bottenlags resultat visar det sig tydligt att vi plockat betydligt mer pinnar än vad de gjort mot just topplagen. Tror tyvärr att det har mycket med inställning att göra. Våra killar tänder bara till i de "intressanta" matcherna medans de mer tråkiga matcherna blir som sömnpiller för dem.

Tror det helt klart behövs en förändrad inställning både hos spelare och tränare.

Dessutom skall det sägas att vi i många av matcherna mot bottenlagen haft lite oflyt och fått första målet mot oss. Det är t ex mycket enklare att spela mot Mora om man får ledningen då kan inte det laget spela sin dödgrävarhockey!
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Kall-El skrev:Haken är att denna teori inte stämmer heller. Om man jämför de poäng vi tagit mot topplagen med andra bottenlags resultat visar det sig tydligt att vi plockat betydligt mer pinnar än vad de gjort mot just topplagen. Tror tyvärr att det har mycket med inställning att göra. Våra killar tänder bara till i de "intressanta" matcherna medans de mer tråkiga matcherna blir som sömnpiller för dem.

Tror det helt klart behövs en förändrad inställning både hos spelare och tränare.

Dessutom skall det sägas att vi i många av matcherna mot bottenlagen haft lite oflyt och fått första målet mot oss. Det är t ex mycket enklare att spela mot Mora om man får ledningen då kan inte det laget spela sin dödgrävarhockey!
Inställningen är det nog inge fel på, men däremot måste man ju kunna acceptera att vi inte har lika bra lag i år som tidigare. Konstigare än så är det inte.

Vad det gäller att "skrika" ut sitt budskap så tycker jag inte det är fel så länge man har ett budskap som är SERIÖST och VIKTIGT. Om du syftar på Don T:s inlägg så förstår jag inte varför du klagar riktigt.
Ingen seger utan offer
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Man kan skriva sina inlägg utan att använda font modell gigantisk. Detta är som att skrika ut sin åsikt och jag tycker inte det hör hemma på ett forum. Använd vanlig font eller kursivera viktiga ord i en text, men att använda jättefont är både fult och osmakligt sett ur ett stilistiskt perspektiv. Att man dessutom väljer att skriva texten i en gäll färg gör inte saken bättre.

Känns helt klart som Lunarstorm varning över det hela.
Pluggen

Inlägg av Pluggen »

Kall-El skrev:Haken är att denna teori inte stämmer heller. Om man jämför de poäng vi tagit mot topplagen med andra bottenlags resultat visar det sig tydligt att vi plockat betydligt mer pinnar än vad de gjort mot just topplagen. Tror tyvärr att det har mycket med inställning att göra. Våra killar tänder bara till i de "intressanta" matcherna medans de mer tråkiga matcherna blir som sömnpiller för dem.

Tror tyvärr att du har rätt i att inställningen måste ändras :(, man måste kämpa även mot dom "sämre" lagen, segern tillhör den som kämpar för den, inte den som är bäst!
Micke
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Kall-El skrev:Man kan skriva sina inlägg utan att använda font modell gigantisk. Detta är som att skrika ut sin åsikt och jag tycker inte det hör hemma på ett forum. Använd vanlig font eller kursivera viktiga ord i en text, men att använda jättefont är både fult och osmakligt sett ur ett stilistiskt perspektiv. Att man dessutom väljer att skriva texten i en gäll färg gör inte saken bättre.

Känns helt klart som Lunarstorm varning över det hela.
Nu är ju forumet skapat så att man kan ändra textstorlek. Borde det inte finnas nån anledning till det? Jag håller med dig att det känns onödigt ibland, men när budskapet är " STÖD DIF, GÅ PÅ HOCKEY!", så är det enligt min mening helt klart motiverat, iallafall när det gäller just vårat lags situatuon.
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

Kände att det var dags att skaka liv i denna tråd. Det är lite så det känns nu.

Så fort vi torskar så ska det sparkas eller så missar vi slutspel.
Vinner DIF så är de Gudar!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Skriv svar