Final 3 24/25 AIK - Djurgårdens IF 20/4
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Årets viktigaste match! Kör över Solnaasen!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
All press på råttorna. Roger Melin lär ju försöka få till en annan matchbild.
Avskaffa tre mot tre.
Jag tror de var nöjda med matchbilden igår. (Första 40)Mattias_87 skrev: ↑2025-04-19 18:41:10 All press på råttorna. Roger Melin lär ju försöka få till en annan matchbild.
Tyckte dom kändes som ett annat lag i 1a och 2a. Helt annat tempo och ville framåt istället för att vänta på omställningsläge.DIF-DIF skrev: ↑2025-04-19 21:04:59Jag tror de var nöjda med matchbilden igår. (Första 40)Mattias_87 skrev: ↑2025-04-19 18:41:10 All press på råttorna. Roger Melin lär ju försöka få till en annan matchbild.
Intressant hur dom kommer ut imorgon. Tror det finns chans att dom är övertaggade och då gäller det att vi nyttjar det.
Jag hoppas deras enda tanke är: "Fan, så fort DIF vill vinna och kör på, så har vi inte en jäkla chans..."
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Pressen är på dom. Är det nu vi spelar joker-kortet?
Marcus Gidlöf.
Marcus Gidlöf.
Sväva i det blå
Jag vill se deras backar fortsätta sprätta puckar.
It's easier to be an asshole to words than to people
Vinn, bara vinn. Spelar fortfarande ingen roll hur det ser ut, bara vi har gjort minst ett mål mer än de onämnbara när matchen slutar.
It's the hope that kills you.
Gissar också på Gidlöf idag. Tror faktiskt att båda lagen byter målvakt till dagens match.
Tror samma, detta är den absolut bästa matchen i hela serien för båda lagen att byta och testa annan målis. ajk behöver ändra nått och Brattsållet har ju släppt 9 på 2 matcher, vi har en trött Hugo som förtjänar att vila en match, tror inte han ser det som han petas om man slänger in Gidlöf idag.
Hade varit sjukt kul att testa Gidlöf och sen spikar han igen och håller nollan, snacka om spöke för ajk som antagligen inte har så mkt scouting av honom och def inte spelat en enda match mot honom. Sen kan de små råttorna får sitta och fundera vem som står i de kommande matcherna.

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Mm, utifrån känns det läge att vila Hugo. Efter 7 tuffa semifinaler och 2 finalen rätt efter måste väl grabben få vila?
Men det som avgör blir ju hur Hugo känner sig. Är han redo att prestera kommer han ju stå.
Men vågar man ställa Gidlöf? Tvekar på det.
Finns hyffsat många aspekter runt honom, särskilt ifall det går snett.
Å andra sidan såg ju Andrén lila darrig ut som vanligt när han fick hoppa in senast så....
Spännande eftermiddag väntar.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2025-04-20 09:02:07, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Åtta mål, då en var i tom bur.captcash skrev: ↑2025-04-20 08:07:47 ajk behöver ändra nått och Brattsållet har ju släppt 9 på 2 matcher
It's easier to be an asshole to words than to people
Sant, nu får ajk känna hur det är att ha en vanlig målis (typ som oss) och inte en vägg som räddar dem till höger och vänster. Bombsäkert att Brattenfnatt får vila idag.
Vinst ikväll och avancemanget är så gott som säkrat, för jag har otroligt svårt att se vi släpper 3-0 till 3-4 i matcher mot årets upplaga av gnaget. Tänker att även gnaget har liknande tankesätt så det kommer nog bjudas på en del kontringslägen ikväll jämfört med tidigare pga forcering.
Hoppas Weigel och Thore är tillbaka i spel, viktiga kuggar inför avgörandet nu. Jag önskar även allt gott till Ragnarsson men backsidan blev starkare i hans frånvaro, hoppas vi kan fortsätta på samma sätt som tidigare.
Hoppas Weigel och Thore är tillbaka i spel, viktiga kuggar inför avgörandet nu. Jag önskar även allt gott till Ragnarsson men backsidan blev starkare i hans frånvaro, hoppas vi kan fortsätta på samma sätt som tidigare.