Kvartsfinal 2 24/25 Djurgårdens IF - Mora 18/3

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Knickedick
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Knickedick »

Pettsson skrev: 2025-03-18 12:26:37
Knickedick skrev: 2025-03-18 12:12:28
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-03-18 11:48:23
Pettsson skrev: 2025-03-18 11:35:58
Manijock skrev: 2025-03-18 10:29:11

Hoppas verkligen det. Men skulle kunna bli Brodin också.

Hade gärna kört:

Blomgren - Rensfeldt - Grewe

Och Eriksson som extra. För att få ut max! Eriksson bidrar ju inte med någon edge alls. Där får man ut betydligt mer av en Grewe i ett slutspel. Egentligen! Men gillar inte att ändra på vinnande lag. Låt oss köra på en identisk uppställning.
Din låsning på att spy galla över Eriksson vid varje givet tillfälle är mycket märklig. Det är ju helt enkelt inte sant att han inte bidrar med någon edge alls.

Vad får vi ut från Grewe om man utgår från slutspelet hittils? 1 byte med en korkad utvisning som direkt bet oss i röven. Han måste sköta balansen mellan att spela på gränsen och vara smart mycket bättre om han ska få mer speltid.

Ser gärna samma kedjor som senast men Wersäll som 13:e forward
Håller med. Fattar inte riktigt.
Den kedjan med Blomgren-Rensfeldt-Eriksson blir ju dessutom bättre av att de två förstnämnda får en så skicklig spelare som tredjelänk.

37 sekunders speltid senast säger väl ganska mycket om hur nödvändig den smällen i ansiktet var. Sen säger jag inte att han ska bänkas resten av slutspelet eller att han är en usel hockeyspelare, men känns märkligt att vilja ha in Grewe för att få ut mer. Vi får ut väldigt mycket redan.
Larsson, Brodin och Grewe kommer få det väldigt svårt att slå sig in på 12 forwards. Det skulle väl vara om vi ställer över en spelare eller får en skada.
Tycker du ens att det var en utvisning på Grewe? Var ju helt sjukt så som andra fick hålla på i jämförelse. Det syns ju tydligt att domaren inte reagerar först men sen när han ser att det är Grewe så höjer han armen.
Stå upp för Grewe istället.

Hade det varit någon annan som åkt ut för uppenbara idiotutvisningar så hade det varit ett helt annat ljud i skällan och folk hade sagt.

"ahh men det där är som det ska vara"

Men när Grewe gör precis det man vill att han ska göra i den situationen men domarn felaktigt lyfter armen.
Ja då ska tydligen Grewe under bussen.
Personligen älskar jag T-rex, men tycker tyvärr att Grewe räknas som "instigator" då han först gräver mot målvakten vid blockerad puck och sedan är den första att utdela något som kan liknas ett slag.

Men det är klart han har ett störe sikte på sin rygg pga förra säsongens avstängningar.
Ja, jag kan hålla med dig i sak. Men det där sker ju i varje avblåsning i ett slutspel men då blir det ju inte utvisning. Men nu gnälls det på HONOM för att HAN BLIR utvisad vilket är patetiskt.

Jag resonerar så här.
Om Domarn ska ta Grewe för det där så får han ta alla andra också.
Om NI ska gnälla på Grewe för att han får en utvisning så får NI gnälla på Thore också för att han åker ut för armbåge i slutet och sätter oss bra mycket mer i skiten.

Vissa andra istigators i laget ska vi inte ens prata om.

Förlåt om jag låter bryskt men jag gillar inte olikabehandlingen.
Pettsson
Säsongskort: Ja

Inlägg av Pettsson »

Knickedick skrev: 2025-03-18 12:38:08
Pettsson skrev: 2025-03-18 11:35:58

Din låsning på att spy galla över Eriksson vid varje givet tillfälle är mycket märklig. Det är ju helt enkelt inte sant att han inte bidrar med någon edge alls.

Vad får vi ut från Grewe om man utgår från slutspelet hittils? 1 byte med en korkad utvisning som direkt bet oss i röven. Han måste sköta balansen mellan att spela på gränsen och vara smart mycket bättre om han ska få mer speltid.

Ser gärna samma kedjor som senast men Wersäll som 13:e forward
Den kedjan med Blomgren-Rensfeldt-Eriksson blir ju dessutom bättre av att de två förstnämnda får en så skicklig spelare som tredjelänk.

37 sekunders speltid senast säger väl ganska mycket om hur nödvändig den smällen i ansiktet var. Sen säger jag inte att han ska bänkas resten av slutspelet eller att han är en usel hockeyspelare, men känns märkligt att vilja ha in Grewe för att få ut mer. Vi får ut väldigt mycket redan.
Larsson, Brodin och Grewe kommer få det väldigt svårt att slå sig in på 12 forwards. Det skulle väl vara om vi ställer över en spelare eller får en skada.
Tycker du ens att det var en utvisning på Grewe? Var ju helt sjukt så som andra fick hålla på i jämförelse. Det syns ju tydligt att domaren inte reagerar först men sen när han ser att det är Grewe så höjer han armen.

Hade det varit någon annan som åkt ut för uppenbara idiotutvisningar så hade det varit ett helt annat ljud i skällan och folk hade sagt.

Men när Grewe gör precis det man vill att han ska göra i den situationen men domarn felaktigt lyfter armen.
Personligen älskar jag T-rex, men tycker tyvärr att Grewe räknas som "instigator" då han först gräver mot målvakten vid blockerad puck och sedan är den första att utdela något som kan liknas ett slag.

Men det är klart han har ett störe sikte på sin rygg pga förra säsongens avstängningar.
Ja, jag kan hålla med dig i sak. Men det där sker ju i varje avblåsning i ett slutspel men då blir det ju inte utvisning. Men nu gnälls det på HONOM för att HAN BLIR utvisad vilket är patetiskt.

Jag resonerar så här.
Om NI ska gnälla på Grewe för att han får en utvisning så får NI gnälla på Thore också för att han åker ut för armbåge i slutet och sätter oss bra mycket mer i skiten.

Jag resonerar lite att temperaturen och nivån för vad som är utvisning höjs ju längre in i ett slutspel man kommer. Där måste Albin ha lite mer känsla i min mening. Tycker inte ens utvisningen på Thore är korrekt, men själva agerandet är inte lika medvetet som Grewes.

Tränarna verkar ha resonerat något liknande då han satt kvist resten av kvällen. Nu var ju dock sakfrågan i sig enskilda skribenters personliga vendettor mot spelare. Jag ser gärna Grewe som 13:e forward framåt i slutspelet :D
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Pettsson skrev: 2025-03-18 12:56:27
Knickedick skrev: 2025-03-18 12:38:08

Jag resonerar så här.

Jag resonerar lite att temperaturen och nivån för vad som är utvisning höjs ju längre in i ett slutspel man kommer. Där måste Albin ha lite mer känsla i min mening. Tycker inte ens utvisningen på Thore är korrekt, men själva agerandet är inte lika medvetet som Grewes.

Tränarna verkar ha resonerat något liknande då han satt kvist resten av kvällen. Nu var ju dock sakfrågan i sig enskilda skribenters personliga vendettor mot spelare. Jag ser gärna Grewe som 13:e forward framåt i slutspelet :D
Jag förstår vad du menar. Även om jag tycker att när slutspelet börjar så börjar slutspelet då är det en annan nivå direkt. Det faktum att Domaren tillåter att andra spelare "instigerar" precis lika mycket som Albin tyder ju på att han egentligen tillåter den nivån men inte i Grewes fall. Albin går mer på ryggmärgsbetende för den Rollen han har och det kan man inte klandra honom för.
Thoresen vet vi ju inte. Faktum är att Armbågen är där uppe, vilket är minst lika osmart som Grewes agerande kan jag tycka. Samtidigt som inget av det borde rendera utvisning.

Det jag menar är att man kan inte påstå att någon som fyller sin roll till punkt och pricka är befogat att han inte ska spela för en felaktig utvisning och kasta honom under bussen för det för då får man ju göra så med varje spelare mer eller mindre.

Men men vendettor är ju dumt och jag ser gärna Eriksson som bänkad resten av slutspelet :D
sirwilliam

Inlägg av sirwilliam »

Manijock skrev: 2025-03-18 12:23:50 Naturligtvis åker han för att han är Grewe. Det är ett antal likadana eller liknande smällar som delas ut i matchen, OCH resterande slutspelsmatcher som inte tas. Sen är det ju oroväckande vilket agg många har mot Grewe i de egna leden. Appropå att passa på att spy galla över någon.

Killen har gjort en kanonsäsong i sin roll. Lite återhållsam kan jag tycka, men inte särskilt konstigt med tanke på hur han behandlas så fort han gör sitt jobb. Dels av domare, media, disciplinnämnder, andra lags supportrar, men även då vissa egna uppenbart.

Sorgligt. Men är väl lite tidens tand. Må så vara. Filip Eriksson jobbar jättehårt men fyller ingen funktion som inte Albin gör. Då tycker jag det är roligare att premiera våra egna. Egentligen inte svårare än så. Har absolut inget emot honom, men hittills är han en till Hampus Larsson. Inte dålig, men inte jättebra heller. Med Grewe får vi grit, fart och tyngd. Framförallt två saker Filip definitivt saknar.
Kan bara hålla med. Filip är inte dålig men har inte någon direkt edge. min ranking är följande: Grewe, Filip, Brodin och Wärsell.
DjurgårdareiNorrland

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Manijock skrev: 2025-03-18 12:23:50 Naturligtvis åker han för att han är Grewe. Det är ett antal likadana eller liknande smällar som delas ut i matchen, OCH resterande slutspelsmatcher som inte tas. Sen är det ju oroväckande vilket agg många har mot Grewe i de egna leden. Appropå att passa på att spy galla över någon.

Killen har gjort en kanonsäsong i sin roll. Lite återhållsam kan jag tycka, men inte särskilt konstigt med tanke på hur han behandlas så fort han gör sitt jobb. Dels av domare, media, disciplinnämnder, andra lags supportrar, men även då vissa egna uppenbart.

Sorgligt. Men är väl lite tidens tand. Må så vara. Filip Eriksson jobbar jättehårt men fyller ingen funktion som inte Albin gör. Då tycker jag det är roligare att premiera våra egna. Egentligen inte svårare än så. Har absolut inget emot honom, men hittills är han en till Hampus Larsson. Inte dålig, men inte jättebra heller. Med Grewe får vi grit, fart och tyngd. Framförallt två saker Filip definitivt saknar.
Ingen har väl klagat på Grewe i närheten lika mycket som du hatat på Hävelid och Eriksson? :lol:
Hävelid hann vara på isen i 4 minuter och 12 sekunder innan du totalt fördömde honom.
Senast redigerad av DjurgårdareiNorrland den 2025-03-18 15:28:08, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Kötta, kriga och käka... Kom ihåg, det var 30 år och 51 veckor sedan som Alba tappade näsan :D
Manijock

Inlägg av Manijock »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-03-18 15:23:54

Ingen har väl klagat på Grewe i närheten lika mycket som du hatat på Hävelid och Eriksson? :lol:
Hävelid hann vara på isen i 4 minuter och 12 sekunder innan du totalt fördömde honom.
Sammantaget definitivt jo... Grewe blev kölhalad ifjol! Fint att de aktiva(och viktiga) supportrarna ändå stod upp för honom! På Hovet hör man sällan skiten.

Fördömde och hatade.... Snacka om att skita ner sig i begreppen :lol:
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Buford skrev: 2025-03-18 15:26:38 Kötta, kriga och käka... Kom ihåg, det var 30 år och 51 veckor sedan som Alba tappade näsan :D
Absolut.

Men jag vill nog påstå att det var 40 år och 51 veckor sedan :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Lee Harvey Oswald skrev: 2025-03-18 15:53:56
Buford skrev: 2025-03-18 15:26:38 Kötta, kriga och käka... Kom ihåg, det var 30 år och 51 veckor sedan som Alba tappade näsan :D
Absolut.

Men jag vill nog påstå att det var 40 år och 51 veckor sedan :wink:
Givetvis, jag som slarva med knappen på dessa små mobiler... Men rätt ska vara rätt! Jag var fan på matchen, 14 bast då :D

Jag har faktiskt den halsduken kvar jag hade då, minns att den var knuten som en slips runt halsen med en DIF-pinn på knuten.
Användarvisningsbild
agne
Säsongskort: Ja

Inlägg av agne »

Vinn, bara vinn!
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Ge oss en komfortabel vinst utan en massa mag-ont i slutet, tack.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Vore ju klädsamt om vi tar vara på våra chanser lite bättre så slipper det bli så spännande
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Verkar bli exakt samma lag som i söndags.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag säger det igen. Förstakedjan kommer kosta oss massor med skit bakåt. Kanske inte nu, men ett Björklöven eller SSK hade gjort smet av dem.

Känns som att Kimby låter sig köras med Dick och Klasen och det gillar jag inte. Du är för fan coachen, sträck på dig

Thoresen-Krüger-Kelleher,
Costmar-Eriksson-Klasen, ska det vara så jävla svårt?
Säg den glädje som varar
BigJ

Inlägg av BigJ »

DIF_Soldier skrev: 2025-03-18 18:06:18 Jag säger det igen. Förstakedjan kommer kosta oss massor med skit bakåt. Kanske inte nu, men ett Björklöven eller SSK hade gjort smet av dem.

Känns som att Kimby låter sig köras med Dick och Klasen och det gillar jag inte. Du är för fan coachen, sträck på dig

Thoresen-Krüger-Kelleher,
Costmar-Eriksson-Klasen, ska det vara så jävla svårt?
Tyckte första visade på bra skills stundtals i första matchen, men visst kan man alltid önska mer...
Skriv svar