DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-05 08:44:50
Är det någon som är taggad på det här?
Rejält besviken efter inställningen i lördags som var lika med noll och jag undrar hur stämningen är i det där omklädningsrummet egentligen.
Verkar inte alls vara den här harmoniska gruppen som alla snackar om. Axelsson borta jämnt och ser mer ut som en diva på isen, Thoresen saknar Norge, Andrén verkar bara vilja dra härifrån, vi har ingen edge i försvarsspelet längre och Klasen... ja, han skulle behöva ett till break tbh.
Tycker det mesta känns skit helt ärligt och tar vi bort tabellplaceringen och fokuserar på vem som går in i slutspelet med bäst känsla och form så är vi definitivt inte Topp-2.
Håll Thoresen utanför dissen tack
Inte efter hans senaste intervju i Expressen där han talar öppet om att det fanns tankar på att lägga av under säsongen.
Hur påkopplad är man då? Det kan självklart ifrågasättas.
Rejält besviken efter inställningen i lördags som var lika med noll och jag undrar hur stämningen är i det där omklädningsrummet egentligen.
Verkar inte alls vara den här harmoniska gruppen som alla snackar om. Axelsson borta jämnt och ser mer ut som en diva på isen, Thoresen saknar Norge, Andrén verkar bara vilja dra härifrån, vi har ingen edge i försvarsspelet längre och Klasen... ja, han skulle behöva ett till break tbh.
Tycker det mesta känns skit helt ärligt och tar vi bort tabellplaceringen och fokuserar på vem som går in i slutspelet med bäst känsla och form så är vi definitivt inte Topp-2.
Håll Thoresen utanför dissen tack
Inte efter hans senaste intervju i Expressen där han talar öppet om att det fanns tankar på att lägga av under säsongen.
Hur påkopplad är man då? Det kan självklart ifrågasättas.
Fast Thore är ju här för att spela upp oss i SHL, hur spännande lär det varit för honom, ensam utan famlij, i November, på en jävla buss till Vimmerby? Finns inte många som skulle sitta och ljubla att det är party och svinkul.
Jag tror vi kommer få se en helt annan inställning på ALLA gubbar i slutspelet, de är inte motiverade för serielunk i HA, de kommer tagga till i slutspelet för att "get the job done" när det finns ett klart mål inom räckhåll.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Tycker det mesta känns skit helt ärligt och tar vi bort tabellplaceringen och fokuserar på vem som går in i slutspelet med bäst känsla och form så är vi definitivt inte Topp-2
Nu hoppas man verkligen inte att det är så illa?
Men blir ju svårt med "många faktore".
Hörde en intervju med Brynäs sportchef. Där han även var inne på . Att några spelare blir ju av med jobbet, ifall klubben går upp. Hos oss är det ju 2 bärande spelare bl a ( Rensfeldt och Weigel ).
Varför skulle Rensfeldt bli av med jobbet? Deb optimala fjärdecentern även i SHL. Hoppas verkligen inte han är avskriven om vi går upp. Blir vi kvar däremot så måste han gå ner saftigt i lön för att vi ens ska kunna diskutera.
Kanske blir kvar?
Men om man som spelare, ser att andra får förlängning. Men inte en själv. Så kanske man funderar.
Blev ett sidospår.
Måste vara fruktansvärt svårt. Planera och bygga 2 trupper, HA/SHL.
BIK - VIK ikväll också. Ett Västerås som slåss om sista slutspelsplatsen. BIK har även Vimmerby i sista som slåss för överlevnad på samma poäng som Östersund med +3 i målskillnad. Än är det inte över..
captcash skrev: ↑2025-03-05 09:51:35
Jag tror vi kommer få se en helt annan inställning på ALLA gubbar i slutspelet, de är inte motiverade för serielunk i HA, de kommer tagga till i slutspelet för att "get the job done" när det finns ett klart mål inom räckhåll.
Yes, så brukar det funka.
Vi har sett det förr, att de äldre lyfter sig rejält när det väl gäller
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Ingen Thoresen enligt swehockey, inte bra. Frondell, Klasen och Sissons är med. Väldigt bred trupp den här säsongen men nog måste bortfall på spelare varje match slå förra säsongen och säsongen innan?