Trumförbud på Djurgårdens hemmamatcher?
Svåraste för mig blir att förklara detta för sonen på 9 år.
Han frågade tidigt varför vi inte har trumma, spontana reaktionen hos ett litet barn är ju att den hörs och högt ljud är bra.
Nu när han hör en trumma så säger han att det sabbar stämningen och att man inte hör sången och att han är så glad att vi inte har någon.
Ja, jag har läst och tolkar det som att trumman som ska in på fotbollen inte ska höras vansinnigt mycket men det blir ändå svårt att förklara.
Han frågade tidigt varför vi inte har trumma, spontana reaktionen hos ett litet barn är ju att den hörs och högt ljud är bra.
Nu när han hör en trumma så säger han att det sabbar stämningen och att man inte hör sången och att han är så glad att vi inte har någon.
Ja, jag har läst och tolkar det som att trumman som ska in på fotbollen inte ska höras vansinnigt mycket men det blir ändå svårt att förklara.
Hårdföra! Är de samma fjantar som har rånarluva på sig i storlek extra small men som ändå ser ut som ett fladdrigt tält på deras intelligensbefriade skallar och som står eldar rökfacklor på fotbollsläktarna så skulle inte ens mina vandrande pinnar bli rädda för de så kallade hårdföra.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Då antar jag att du och dina vandrande pinnar kastar ut trumman då?Per-Allan skrev: ↑2025-02-19 12:36:33Hårdföra! Är de samma fjantar som har rånarluva på sig i storlek extra small men som ändå ser ut som ett fladdrigt tält på deras intelligensbefriade skallar och som står eldar rökfacklor på fotbollsläktarna så skulle inte ens mina vandrande pinnar bli rädda för de så kallade hårdföra.
Är det du som står där och motar bort honom i sådant fall?Boven skrev: ↑2025-02-19 13:11:35Då antar jag att du och dina vandrande pinnar kastar ut trumman då?Per-Allan skrev: ↑2025-02-19 12:36:33Hårdföra! Är de samma fjantar som har rånarluva på sig i storlek extra small men som ändå ser ut som ett fladdrigt tält på deras intelligensbefriade skallar och som står eldar rökfacklor på fotbollsläktarna så skulle inte ens mina vandrande pinnar bli rädda för de så kallade hårdföra.
Haha jag har väl varken sagt bu eller bä om trumma, reagerade mer på att folk sitter och vässar på nätet och hotar med våld.daaviid skrev: ↑2025-02-19 15:42:57Är det du som står där och motar bort honom i sådant fall?Boven skrev: ↑2025-02-19 13:11:35Då antar jag att du och dina vandrande pinnar kastar ut trumman då?Per-Allan skrev: ↑2025-02-19 12:36:33Hårdföra! Är de samma fjantar som har rånarluva på sig i storlek extra small men som ändå ser ut som ett fladdrigt tält på deras intelligensbefriade skallar och som står eldar rökfacklor på fotbollsläktarna så skulle inte ens mina vandrande pinnar bli rädda för de så kallade hårdföra.
Hade gärna kastat ut trumpojkarna eller som de nu kallar sig DFT men är själv en äldre herre och skulle aldrig våga ingripa mot ynglingar som har livsfarliga vapen som kan punktera kroppen. Trumpinnar eller trumhammare borde vara förbjudna att ta in på Hovet. Vässar inte på nätet men Hovet/Globen har och kommer alltid förknippas med bönder och trummor. Vår klack ihop med övriga har alltid överröstat dessa bonnafjantar som släpat in trummor och klappor. Bävar för att JK skulle införa hockeyklappor och trumpeter, men eftersom de "hårdföraBoven skrev: ↑2025-02-19 15:46:47Haha jag har väl varken sagt bu eller bä om trumma, reagerade mer på att folk sitter och vässar på nätet och hotar med våld.daaviid skrev: ↑2025-02-19 15:42:57Är det du som står där och motar bort honom i sådant fall?Boven skrev: ↑2025-02-19 13:11:35Då antar jag att du och dina vandrande pinnar kastar ut trumman då?Per-Allan skrev: ↑2025-02-19 12:36:33Hårdföra! Är de samma fjantar som har rånarluva på sig i storlek extra small men som ändå ser ut som ett fladdrigt tält på deras intelligensbefriade skallar och som står eldar rökfacklor på fotbollsläktarna så skulle inte ens mina vandrande pinnar bli rädda för de så kallade hårdföra.
" skiter i hockeyn så kommer våra matcher bli fria från (hemna)trummor. På Hovet/Globen kan vi fortfarande få vråla " Banka på trumman bonnjävel" en o annan DTP kommer stå där och skämmas över hur de förstört anrika DIF fotboll.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Förstår inte problemet egentligen som det är nu, väskförbud borde väl automatiskt innebära trumförbud?
Bevisligen inte eftersom det finns gott om trummor på svenska arenor.
It's easier to be an asshole to words than to people
Det är ingen som har föreslagit trummor på Hovet. Anledningen till att det ska införas trumma på fotbollen är att det upplevs vara problem med synk och takt på en stor arena. Det problemet finns inte på en intim arena som Hovet, därav ett icke problem.Per-Allan skrev: ↑2025-02-19 16:28:27Hade gärna kastat ut trumpojkarna eller som de nu kallar sig DFT men är själv en äldre herre och skulle aldrig våga ingripa mot ynglingar som har livsfarliga vapen som kan punktera kroppen. Trumpinnar eller trumhammare borde vara förbjudna att ta in på Hovet. Vässar inte på nätet men Hovet/Globen har och kommer alltid förknippas med bönder och trummor. Vår klack ihop med övriga har alltid överröstat dessa bonnafjantar som släpat in trummor och klappor. Bävar för att JK skulle införa hockeyklappor och trumpeter, men eftersom de "hårdföraBoven skrev: ↑2025-02-19 15:46:47Haha jag har väl varken sagt bu eller bä om trumma, reagerade mer på att folk sitter och vässar på nätet och hotar med våld.daaviid skrev: ↑2025-02-19 15:42:57Är det du som står där och motar bort honom i sådant fall?Boven skrev: ↑2025-02-19 13:11:35Då antar jag att du och dina vandrande pinnar kastar ut trumman då?Per-Allan skrev: ↑2025-02-19 12:36:33
Hårdföra! Är de samma fjantar som har rånarluva på sig i storlek extra small men som ändå ser ut som ett fladdrigt tält på deras intelligensbefriade skallar och som står eldar rökfacklor på fotbollsläktarna så skulle inte ens mina vandrande pinnar bli rädda för de så kallade hårdföra.
" skiter i hockeyn så kommer våra matcher bli fria från (hemna)trummor. På Hovet/Globen kan vi fortfarande få vråla " Banka på trumman bonnjävel" en o annan DTP kommer stå där och skämmas över hur de förstört anrika DIF fotboll.
Jag tillhör själv en generation som inte är speciellt förtjust i trumma, men eftersom jag själv inte längre tillhör den aktiva kärnan i vår supporterkultur tycker jag inte att jag har så värst mycket att säga till om. Jag överlåter det åt dom som faktiskt driver och utvecklar vår läktarkultur att göra det. Anser dom att det här är det som behövs för att utveckla vår supporterkultur ytterligare då känner jag att jag får äta den bajsmackan.
Annars tillstår det faktiskt var och en att engagera sig i vår läktarkultur och driva den framåt åt ett annat håll om man så vill.
Men då får man också lägga ner all den tid, kraft och engagemang det tar. Det är lätt att sitta och gnälla på internet.
Eftersom min fru inte får ta med sig en handväska in på läktaren varken på våra hockey/fotbollsmatcher så kan hon nu inhandla en 13" väska för en liten puka och sedan ha en minitrumma där bland allt som kvinnor har i sina väskor. Om det nu gäller på fotbollen så undrar jag vad DIF hockeys säkerhet säger om detta?
https://www.trumslagaren.se/product/bos ... -gig-bag-4
Nu går vi för en viktig trea i kväll i jakten mot plats 1 detta år i hockeyfinrummets källare.
https://www.trumslagaren.se/product/bos ... -gig-bag-4
Nu går vi för en viktig trea i kväll i jakten mot plats 1 detta år i hockeyfinrummets källare.
Jag är av motsatt åsikt. Då beslutet påverkar alla så ska alla som vill få säga sin sak i det hela.Boven skrev: ↑2025-02-19 17:02:08 Det är ingen som har föreslagit trummor på Hovet. Anledningen till att det ska införas trumma på fotbollen är att det upplevs vara problem med synk och takt på en stor arena. Det problemet finns inte på en intim arena som Hovet, därav ett icke problem.
Jag tillhör själv en generation som inte är speciellt förtjust i trumma, men eftersom jag själv inte längre tillhör den aktiva kärnan i vår supporterkultur tycker jag inte att jag har så värst mycket att säga till om. Jag överlåter det åt dom som faktiskt driver och utvecklar vår läktarkultur att göra det. Anser dom att det här är det som behövs för att utveckla vår supporterkultur ytterligare då känner jag att jag får äta den bajsmackan.
Annars tillstår det faktiskt var och en att engagera sig i vår läktarkultur och driva den framåt åt ett annat håll om man så vill.
Men då får man också lägga ner all den tid, kraft och engagemang det tar. Det är lätt att sitta och gnälla på internet.
It's easier to be an asshole to words than to people
Det var bara min åsikt och du har självklart lika mycket rätt till din.Rojk skrev: ↑2025-02-19 17:20:32Jag är av motsatt åsikt. Då beslutet påverkar alla så ska alla som vill få säga sin sak i det hela.Boven skrev: ↑2025-02-19 17:02:08 Det är ingen som har föreslagit trummor på Hovet. Anledningen till att det ska införas trumma på fotbollen är att det upplevs vara problem med synk och takt på en stor arena. Det problemet finns inte på en intim arena som Hovet, därav ett icke problem.
Men av nyfikenhet, om alla ska få säga sitt ska man då ha någon form av röstning? Vilka ska i sådana fall få rösta? Alla som kallar sig Djurgårdare? Medlemmar? Hur länge ska man ha varit medlem i sådana fall? Måste man gå på ett visst antal matcher varje år? Medlem i JK? Måste man stå i klacken? Hur genomför man ens röstningen? Ska vi rösta om allt som gäller läktaren i fortsättningen?
En annan undran, är skepsisen mot trumma kopplat till vår identitet på läktaren, ett fack jag skulle kunna placeras i till viss del, eller är det bankandet som är problemet? Bankandet kommer vi inte undan i vilket fall eftersom varenda bortaklack har med sig trumma.
Det här är inte illa menat på något sätt och jag hävdar inte att jag har rätt i sak heller men det är mina tankar om frågan.
Är av princip helt emot trumma men förstår väl argumenten för hos de som vill ha det i fotbollen. Inne på Hovet bannlyst dock, finns inga problem i synken mellan olika läktardelar där eftersom det är kompakt. Vill man få långsida att sjunga mer är det kontraproduktivt. Inne i en hall så stryper det allt annat ljud och sabbar stämningen helt. Fyfan för brynäs trumma i finalen förra året! Allt som man kan stoppa saker i är en väska och den linjen ska hållas på hovet.
Jag har inte påstått att du har sagt bu eller bä. Men med tanke på ditt val utav formulering, när du skrev, så var det en genuin fråga.Boven skrev: ↑2025-02-19 15:46:47Haha jag har väl varken sagt bu eller bä om trumma, reagerade mer på att folk sitter och vässar på nätet och hotar med våld.daaviid skrev: ↑2025-02-19 15:42:57Är det du som står där och motar bort honom i sådant fall?Boven skrev: ↑2025-02-19 13:11:35Då antar jag att du och dina vandrande pinnar kastar ut trumman då?Per-Allan skrev: ↑2025-02-19 12:36:33Hårdföra! Är de samma fjantar som har rånarluva på sig i storlek extra small men som ändå ser ut som ett fladdrigt tält på deras intelligensbefriade skallar och som står eldar rökfacklor på fotbollsläktarna så skulle inte ens mina vandrande pinnar bli rädda för de så kallade hårdföra.
Okej, då får du ett genuint svar. Nej jag har inga intentioner att lägga hand på varken honom eller hans vandrande pinnar.daaviid skrev: ↑2025-02-19 18:40:19Jag har inte påstått att du har sagt bu eller bä. Men med tanke på ditt val utav formulering, när du skrev, så var det en genuin fråga.Boven skrev: ↑2025-02-19 15:46:47Haha jag har väl varken sagt bu eller bä om trumma, reagerade mer på att folk sitter och vässar på nätet och hotar med våld.daaviid skrev: ↑2025-02-19 15:42:57Är det du som står där och motar bort honom i sådant fall?Boven skrev: ↑2025-02-19 13:11:35Då antar jag att du och dina vandrande pinnar kastar ut trumman då?Per-Allan skrev: ↑2025-02-19 12:36:33