Biken var underskattad, till viss del.Nattuggla_ skrev: ↑2024-04-15 13:15:08Imo så är det just detta som är felet. Man underskattar BIK och överskattar oss.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2024-04-15 11:58:52Precis.Doyle 1 skrev: ↑2024-04-15 09:16:52 Brynäs är inte oslagbara. Vem minns inte deras darr mot MIF när de spelades sig ut ur SHL
Brynäs har ännu inte haft en riktig motgång att hantera. Säg ett par skador på deras imponerande forwards och en målvakt som helt plötsligt blir mänsklig. Det kommer oxå gynna DIF att alla spekulationer talar för ett enkelt Brynäs avancemang.
Lyssnade nyss på Sanny och Svensson, och Svensson tror att Brynäs sveper oss, möjligen att vi skräller och tar en seger.
Är väl bara Eken som tror på oss, av vad jag läst.
Brynäs får gärna fortsätta vara skyhöga favoriter till matchen börjar.
Självklart måste mycket studsa vår väg om vi ska rubba dem, men kan Karlskoga vara en sudden från match 6 ska vi kunna skaka fram en match 6 på Hovet. Och väl där kanske Brynäs börjar fundera.
Grymt roligt att vara i final, och jag gissar att Aik, Ssk, Mora och Lövenfansen gärna bytt med oss.
Ut med bröstet så kör vi över Brunsås.
Karlskoga är i mångt och mycket bättre än oss. Det är det 2:a placerade laget i ligan sett till efter mitten av December typ. Det är ingen liten formkurva bara utan det är ett topplag på riktigt.
Men på samma sätt har ju vi gjort liknande resa, vi låg ju i botten, med flera poäng upp till toppen, ganska långt in i höstas.
Sedan är som sagts tidigare, slutspel är något helt annat.
Jag tror verkligen vi kommer att kunna störa Brynäs.
Samtidigt är det underbart ju fler som inte tror på oss, all press på Brunsås.
Bara nu inte alla våra egna som inte tror på oss, blir tokförvånade om det går som dom tror det ska gå.