PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9
- Jim Morrison
Hoppas verkligen Axel Andersson kan spela åtminstone.
Karlsson - Hammarlund
Glad - Andersson
Carnebo - Lundin
Känns inte SÅ dåligt ändå.
Karlsson - Hammarlund
Glad - Andersson
Carnebo - Lundin
Känns inte SÅ dåligt ändå.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Så här ställde vi upp för ett år sen i premiären, mot Västerås:Tobbis skrev: ↑2023-09-19 16:34:12 Kedjorna kommer troligtvis se ut så här (https://hockeynews.se/articles/30276/), oklart på kedjornas ordning:
Norman - Krüger - Nilsson
Liss - Berglund - Klasen
Brodin - Rensfeldt - Grewe
Gradin - Magwood - Blomgren/Schlyter, vill man kanske ha Magwood på kanten?
Daniel Brodin–Marcus Krüger–Noah Östlund
Jonathan Lekkerimäki–Ludvig Rensfeldt–Liam Öhgren
Tim Söderlund–John Norman–Olle Liss
Fredrik Forsberg–Emil Berglund–Wiktor Nilsson
David Blomgren
Känns starkare iår, då alla junisar var "oskrivna kort"!?
Brodda är inte samma fysiska forward som en gång i tiden. Jag klandrar honom inte efter den knäskadan heller. Elitidrottare får anpassa kroppen och infallsvinklarna efter förutsättningarna.Manijock skrev: ↑2023-09-19 17:03:50 Älskar tredjekedjan. Grewe kan förhoppningsvis dra med sig Brodin den här säsongen. Säkerställa att han inte spenderar även denna grundserie med att åka U:n i forecheckingen. Slut på fusk och att leka stjärna, och istället börja spela sitt spel.
Grym kedja som aldrig lär vara dålig.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Side note:

Det blir ingen avstängning i tunnelbanetrafiken mellan T-Centralen och Slussen 22–25 september. Det beror på att Stockholms stad och Region Stockholm har beslutat att tillsätta en gemensam arbetsgrupp för att skapa förutsättningar för att gång- och cykelbron vid Slussen ska kunna byggas utan risk för tunnelbanans trafiksäkerhet.

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Med all respekt för Brodin så är han ju en direkt menlös spelare när han inte spelar fysiskt och är intensiv... Han är vass runt slottet i PP med bra spelare omkring sig. I övrigt är han en powerforward och en jävligt bra sådan. Ska han leka playmaker så ser jag ingen framtid med honom. Då finns det bättre alternativ!Praetori skrev: ↑2023-09-19 22:35:05Brodda är inte samma fysiska forward som en gång i tiden. Jag klandrar honom inte efter den knäskadan heller. Elitidrottare får anpassa kroppen och infallsvinklarna efter förutsättningarna.Manijock skrev: ↑2023-09-19 17:03:50 Älskar tredjekedjan. Grewe kan förhoppningsvis dra med sig Brodin den här säsongen. Säkerställa att han inte spenderar även denna grundserie med att åka U:n i forecheckingen. Slut på fusk och att leka stjärna, och istället börja spela sitt spel.
En av de egenskaper som utvecklats när han varit utomlands är hans snabba release. Och att han träffar trots bevakning. Direkt när vi plockade bort honom från pp förra säsongen så blev det svårare att få till avslut från hans positionManijock skrev: ↑2023-09-20 09:58:46Med all respekt för Brodin så är han ju en direkt menlös spelare när han inte spelar fysiskt och är intensiv... Han är vass runt slottet i PP med bra spelare omkring sig. I övrigt är han en powerforward och en jävligt bra sådan. Ska han leka playmaker så ser jag ingen framtid med honom. Då finns det bättre alternativ!Praetori skrev: ↑2023-09-19 22:35:05Brodda är inte samma fysiska forward som en gång i tiden. Jag klandrar honom inte efter den knäskadan heller. Elitidrottare får anpassa kroppen och infallsvinklarna efter förutsättningarna.Manijock skrev: ↑2023-09-19 17:03:50 Älskar tredjekedjan. Grewe kan förhoppningsvis dra med sig Brodin den här säsongen. Säkerställa att han inte spenderar även denna grundserie med att åka U:n i forecheckingen. Slut på fusk och att leka stjärna, och istället börja spela sitt spel.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Exakt. Som jag skrev, extremt vass runt slottet i PP!Andspe skrev: ↑2023-09-20 10:24:22En av de egenskaper som utvecklats när han varit utomlands är hans snabba release. Och att han träffar trots bevakning. Direkt när vi plockade bort honom från pp förra säsongen så blev det svårare att få till avslut från hans positionManijock skrev: ↑2023-09-20 09:58:46Med all respekt för Brodin så är han ju en direkt menlös spelare när han inte spelar fysiskt och är intensiv... Han är vass runt slottet i PP med bra spelare omkring sig. I övrigt är han en powerforward och en jävligt bra sådan. Ska han leka playmaker så ser jag ingen framtid med honom. Då finns det bättre alternativ!Praetori skrev: ↑2023-09-19 22:35:05Brodda är inte samma fysiska forward som en gång i tiden. Jag klandrar honom inte efter den knäskadan heller. Elitidrottare får anpassa kroppen och infallsvinklarna efter förutsättningarna.Manijock skrev: ↑2023-09-19 17:03:50 Älskar tredjekedjan. Grewe kan förhoppningsvis dra med sig Brodin den här säsongen. Säkerställa att han inte spenderar även denna grundserie med att åka U:n i forecheckingen. Slut på fusk och att leka stjärna, och istället börja spela sitt spel.
- Jim Morrison
Så de skadade backarna, Andersson och Ytterell, ingår i premiärlaget om allt går som det ska?
– Ja, vi hoppas ju det. Vi får se på fredag.
https://hockeynews.se/articles/30286/
Jaha? Nu är det aktuellt igen med premiärspel för Ytterell?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Hoppas man inte går för snabbt fram här bara, så de spelar halvskadade.Jim Morrison skrev: ↑2023-09-21 07:37:30 Så de skadade backarna, Andersson och Ytterell, ingår i premiärlaget om allt går som det ska?
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2023-09-21 07:53:32, redigerad totalt 1 gånger.
Spännande, en dubbelfint kanske?Jim Morrison skrev: ↑2023-09-21 07:37:30 Så de skadade backarna, Andersson och Ytterell, ingår i premiärlaget om allt går som det ska?
Men vill man inte ha Gradin i PP2 istället för Nilsson?
Inte på den positionen. Misstänker att man kör Andersson på blå, Norman och Magwood på varsin half Wall, Nilsson i slottet och Rensfeldt bakom mål/kliver in och skymmer... Känns rimligt! Isåfall är det Brodins roll som Nilsson tar.Tobbis skrev: ↑2023-09-21 07:53:18Spännande, en dubbelfint kanske?Jim Morrison skrev: ↑2023-09-21 07:37:30 Så de skadade backarna, Andersson och Ytterell, ingår i premiärlaget om allt går som det ska?
Ah iofs! Låter rimligt!Manijock skrev: ↑2023-09-21 09:36:53Inte på den positionen. Misstänker att man kör Andersson på blå, Norman och Magwood på varsin half Wall, Nilsson i slottet och Rensfeldt bakom mål/kliver in och skymmer... Känns rimligt! Isåfall är det Brodins roll som Nilsson tar.Tobbis skrev: ↑2023-09-21 07:53:18Spännande, en dubbelfint kanske?Jim Morrison skrev: ↑2023-09-21 07:37:30 Så de skadade backarna, Andersson och Ytterell, ingår i premiärlaget om allt går som det ska?
- Jim Morrison
Lets go!!
ÄNTLIGEN!!! Mina 4 standardglas för månaden förbrukas nog ikväll (eller mer)