Djurgårdens IF - Södertälje SK, 1/12 2005

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Detta blir det sista jag skriver innan kvalserien börjar. Och tro mig, vi hamnar där. Väl där kanske vi kan plocka någon poäng i någon avslagen match mot Almtuna.

Någon skrev att André Mattson var vår bästa back.

Jag saknar ord för att beskriva din okunnighet. Utan att få det till ett personangrepp på något sätt så måste jag få konstatera att du inte kan veta någonting om idrott överhuvudtaget, är blind, eller att du skrev det du skrev under pistolhot. (från Mattson?)

Studera honom i en hel match så ser du väl att han inte gör NÅGONTING annat än att åka omkring i egen zon (Av någon anledning är vi alltid där när Mattsson är inne) och kramar sin motståndare. När den motståndaren väljer att ta några snabba skär eller tar pucken så blir det livsfarligt direkt. Han försöker inte på något sätt delta i vårt eget spel och därför blir det som att bjuda in motståndarna till vår zon att spela varje gång. Och det kanske inte är den bästa taktikten när vi har den sämsta backuppsättning i svensk ishockeys historia. (amatörserier medräknade). Kan inte slå en jävla passning som han ska sen. Snygg onödig icing som gav SSK en ny sista möjlighet idag med 15 sek kvar.

Jag har sagt det så många gånger men jag får aldrig nog av att konstatera hur sagolikt värdelösa våra pinsamma patetiska tragiska skämt till backar är. Ronnie P, Lamberg, Björck, Mattson och Strömberg som låg bakom två mål för SSK idag... näe, det går inte, finner inte ord.. svimmar av det överväldigande i situationen....§.§,"."#
Användarvisningsbild
Killer Kennholt
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Killer Kennholt »

>>> Knirre
Tycker du ska lära dig lite hockey! Matsson ä bra, han ska inte va spelförande, han ska tabort motståndarna å rensa.. Ingen jävla Lintner.. Men du kanske ä rasist, vad vet jag.. Även om han skulle göra 5 mål i en å samma match å va matchens kung skulle du tycka han va så kass å kan inte åka skridskor.. Go Matsson :D han platsar ju i laget, måste ju va bättre än Liwing och Ryman.. Eller??
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Killer Kennholt skrev:>>> Knirre
Tycker du ska lära dig lite hockey! Matsson ä bra, han ska inte va spelförande, han ska tabort motståndarna å rensa.. Ingen jävla Lintner.. Men du kanske ä rasist, vad vet jag.. Även om han skulle göra 5 mål i en å samma match å va matchens kung skulle du tycka han va så kass å kan inte åka skridskor.. Go Matsson :D han platsar ju i laget, måste ju va bättre än Liwing och Ryman.. Eller??
Jag förstod att det skulle komma förr eller senare. Självklart är jag INTE rasist.

Anledningen till att jag blir så vansinnig på just Mattson förutom att han är helt värdelös på isen är det faktum att han spelade i Skellefteå AIK tidigare. (Jag bor i Skellefteå) Hela förra säsongen hånade jag mina vänner på grund av fiaskovärvningen. Tom lokaltidningen skämtade och höll på med reportage om hur dåligt scoutat den värvningen var. Sen värvar vi honom. Han platsade självklart inte i Skellefteå, och då tar Djurgården och värvar honom. För detta saknar jag ord. Jag är självklart väldigt utsatt och hånad för detta nu.

Sedan måste jag få upplysa alla idioter som tror att bara för att man är helt talanglös och inte gör en poäng framåt ens mot 10-åriga tjejer, så är man "stabil" bakåt. Så är det alltså inte. Notera detta, blir man rundad av samtliga forwards i serien och förnedrad gång på gång så är man inte bra defensivt bara för att man ofta ses hakandes en annan spelare i försvarszon! Jag tycker dessutom att man ska kunna kräva att en elitseriespelare ska kunna slå en jävla passning samt åka skridskor obehindrat åt alla håll. Detta är för svårt för Mattson, och även för många andra av våra backar.
Användarvisningsbild
Sofia©

Inlägg av Sofia© »

[quoteJag är självklart väldigt utsatt och hånad för detta nu.[/quote]

Och där kom din personliga lilla hangup... *suck*

Håller med dig om att Mattson ser stolpig ut på isen och han var dessutom en värvning jag tyckte var märklig men killen gör faktiskt sitt jobb. Han ligger på endast -1 och har närvarat på samtliga matcher.

Vi har problem med svag trupp. Vem fan vet inte det? Bryr mig efter dom omständigheterna inte ett skit om hur "snyggt" laget spelar då samtliga killar på isen är där för att kämpa laget till en seger. Ingen gav upp idag och det är stort. Stana hade vi svårt att överlista även förra säsongen då vi hade ett bra mycket namnkunnigare lag.

Be dina polare fara och flyga istället för att ge dig på DIFs iskrigare samt supportrar.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Då är vi uppenbarligen olika typer av supportrar. Jag blir helt vansinnig på våra egna spelare när dessa agerar "suspekt", för att linda in det snyggt. Jag önskar att jag kunde, men jag klarar inte av att bara rycka på axlarna och "hurra för våra fantastiska iskrigare" när det rör sig om spelare som kanske kommer närmast från Bajen eller Gnaget. Bara för att de blir värvade av vår för tillfället sinnesförvirrade värvningsansvarige så innebär inte det att de är mer eller ens lika mycket Djurgårdare som jag är. De allra flesta gör ju just som du säger "sitt jobb", att spela hockey, så att jag som livstidssupporter inte ska få såga vissa spelare som jag tycker missköter sitt jobb, det köper jag inte.

Dessutom är väl meningen med forumet att man ska få vädra sina åsikter. Och efter en sån här match, som tydliggör att vi med stor sannolikhet spelar i Allsvenskan nästa år, känner jag inget annat än ilska och uppgivenhet. Antagligen har de som känner likadant antingen lämnat jordelivet eller i alla fall kastat in handduken på det här stället. Det tänkte jag också göra men blev tvungen att försvara mig först några gånger.

Angående mina polare så har jag full förståelse för att de driver med mig. Det skulle jag också göra om min polares favoritlag värvade div. 3-spelare.

F.ö så är det väl så att den största ilskan borde riktas mot de inom klubben som på fullt allvar trodde att det här laget skulle kunna uträtta något i den här serien, och inte mot spelarna som "säkert gör sitt bästa." Men hur kul skulle det vara att vara hockeysupporter om man inte fick kritisera spelare i negativa riktningar?
Användarvisningsbild
Sofia©

Inlägg av Sofia© »

Möjligt att vi är olika typer av livstidssupportrar...jag är i alla fall av den typ som aldrig kastar in handduken.

:wink:
Användarvisningsbild
Sir Martin

Inlägg av Sir Martin »

Knirre: Du kommer ofta med vettiga åsikter och jag är beredd att hålla med dig i det du skriver. Samtidigt tycker jag inte att vi ska ge upp riktigt ännu...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

--->Knirre
Alltid väldigt upprörd(de är roligt:), men jag delar dina åsikter til 100%.

Mattsson är & kommer alltid att förbli ett skämt(spelmässigt).
Att han sedan sliter livet ur sig för att kompensera är väl bara självklart.

Att Herr Mattssons "bara" har -1 i statistiken (ett mirakel) gör att hans övriga 4 polare i femman ligger skitbra till hos bragdguldsjuryn.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Sveriges sämsta lag i powerplay ?

Inlägg av Frasse »

Detta blir det sista jag skriver innan kvalserien börjar. Och tro mig, vi hamnar där. Väl där kanske vi kan plocka någon poäng i någon avslagen match mot Almtuna.
Tycker inte att vi skall slänga in handuken ännu men visst är det så att kvalserie molnen tornar upp sig vid horizonten :cry: .

Att Herr Mattssons "bara" har -1 i statistiken (ett mirakel) gör att hans övriga 4 polare i femman ligger skitbra till hos bragdguldsjuryn
Beror väl mest på att vi släpper in våra mål i spel 3-5,4-5,5-3 :!: samt 5-4 :!: .
Dags att på allvar börja träna både boxplay och powerplay.

Denna match var ett riktigt sömnpiller, helt utan fart och intensitet.
Kul för Ribbenstrand att göra sitt första mål. :D
När skall Teemu Lassila visa sin potential :?: Vi kan inte ha en målvakt som i match efter match släpper in till synes mycket billiga mål.

När skall Per Eklund börja producera :?:

Många frågor men dessvärre inte många svar.
Dags att laget drar på sig blåstället och att alla ger 110% i varje byte.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
hsv

Inlägg av hsv »

okej knirre.. jag tar dina åsikter om mattsson med en stor nypa salt då, eftersom det tydligen är en personlig fråga för dig..

jag som inte visste nånting om mattsson innan han dök upp i djurgården har dock inga personliga problem med honom, och ser han som dif:are (och därmed elitserispelare) till 100%.

Jag ser klart och tydligt: han blir INTE omåkt.. han tappar INTE sin spelare.. och han måste vara skitjobbig att möta..

och hakningar säger du? näe det sysslar han inte med.. han använder sin kropp och det helt korrekt.. vilket också avspeglas i att han har minst antal utvisningsminuter av alla våra ordinarie backar.

självklart får du vädra dina åsikter.. men räkna inte med att jag håller med :)
Jenna

Inlägg av Jenna »

Tycker vi visar hockey sverige att vi är bäst, att vi har bästa publiken klart trycket på matcherna ska va bäst i Stockholm , så slut upp nästa match...fullsatt är målet kom igen nu ni som kallar er djurgårdare....vi är störst bäst o vackrast ju....
Skriv svar