Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4
Helvete... Game -fucking-seven!!
Ja, ja, samma som innan de andra matcherna.
Full fart framåt, fullfölj varje tackling, mosa på!
Vinn, bara vinn.
Ja, ja, samma som innan de andra matcherna.
Full fart framåt, fullfölj varje tackling, mosa på!
Vinn, bara vinn.
It's the hope that kills you.
Låt alls ta rygg på Klasen. Ingen nervositet. Bara beslutsamhet.DavidSvenne skrev: ↑2023-04-29 23:22:49 Nervig, förväntansfull, hoppfull, ångestfylld, illamående, övertygad, laddad, spänd…
Ska inte säga vad magkänslan säger men tror vi är ett psykologiskt övertag. Modo och arenan kommer vara pissrädda för fiasko imorgon. Jag vill se game face hos samtliga innan nedsläpp och under hela matchen. 100% fokus på uppgiften oavsett resultat. Gör vi första målet spelar vi SHL nästa säsong.
Alltid oavsett.
100% Psykologi i en game 7
Dubbelkollar, matchstart är alltså 18:30 svensk tid?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jobbigt nu…
Forza DIF
Forza DIF
Mycket hänger på Krügers vara eller icke vara ikväll, Myran (vilken jag utgår från att står), samt hålla utvisningsminuterna nere.
Oavsett så har grabbarna gjort en fantastisk finalserie med tanke på skadefronten (och domare emot oss).
DIF mot Rubbet...
Oavsett så har grabbarna gjort en fantastisk finalserie med tanke på skadefronten (och domare emot oss).
DIF mot Rubbet...
1 Linus Klasen - 16 poäng (6 mål, 10 assist)
2 Marcus Krüger - 16 poäng (5 mål, 11 assist)
3 Jonathan Lekkerimäki - 15 poäng (5 mål, 10 assist)
4 Liam Öhgren - 13 poäng (8 mål, 5 assist)
5 Nicklas Danielsson - 10 poäng (0 mål, 10 assist)
Japp. Kruger är viktig. Men vi har fler som kan lyfta sig. Sparkapital i Norman, Vejde, Brodda, Östlund, Nilsson. Kan absolut göra gwg.
Dags för Nicky D att näta idag?
2 Marcus Krüger - 16 poäng (5 mål, 11 assist)
3 Jonathan Lekkerimäki - 15 poäng (5 mål, 10 assist)
4 Liam Öhgren - 13 poäng (8 mål, 5 assist)
5 Nicklas Danielsson - 10 poäng (0 mål, 10 assist)
Japp. Kruger är viktig. Men vi har fler som kan lyfta sig. Sparkapital i Norman, Vejde, Brodda, Östlund, Nilsson. Kan absolut göra gwg.
Dags för Nicky D att näta idag?
Helvete vad förstörd jag är idag… kommer gå runt som ett vrak hela dagen. Do or die har aldrig känts mer passande.
Vejde, magkänslan säger att du blir viktig ikväll. Våga och vinn!
Sväva i det blå
All historik kan kastas ut genom fönstret, ikväll kommer det handla om PSYKOLOGI.
Första målet....fy faan vad viktigt. Kommer förstärka den känsla som absolut inte får infinna sig i respektive lag....gör vi första så....
Med det sagt så är modoroev så individuellt uppbyggt att deras skridskoskickliga puckvridare kommer fortsätta soloåka in i vår zon och droppa inåt/bakåt oavsett vad det står och då kan alltid någon slumppuck trilla in.
Oavsett vad någon påstår så är det ju fortfarande vi som har allt att vinna och modo har ALLT att förlora. Hoppas den känslan sjunker in ordentligt i deras trupp under dagen.
Första målet....fy faan vad viktigt. Kommer förstärka den känsla som absolut inte får infinna sig i respektive lag....gör vi första så....
Med det sagt så är modoroev så individuellt uppbyggt att deras skridskoskickliga puckvridare kommer fortsätta soloåka in i vår zon och droppa inåt/bakåt oavsett vad det står och då kan alltid någon slumppuck trilla in.
Oavsett vad någon påstår så är det ju fortfarande vi som har allt att vinna och modo har ALLT att förlora. Hoppas den känslan sjunker in ordentligt i deras trupp under dagen.
Väldigt roligt skrivet om alla spelare men det är ju för att det är sant.... Kan nästan höra Lasse Granqvists röst; "Det KAN inte gå. Det är emot all logik."DIF_Soldier skrev: ↑2023-04-29 17:07:43Min egen magkänsla och spådom är snubblade nära. Luleå 2011 all over again fast ännu värre på alla tänkbara punkterDIF_Soldier skrev: ↑2023-04-25 05:15:31 En av två saker händer: Modo skåpar ut oss fullständigt i denna match
eller
Vi vinner två raka och får den sista dolken i hjärtat i match 7.
Tänker fortfarande att det är kört. För jag orkar inte hoppas.
Alla skador, Lindbom, Myrenberg, Krüger, ljumskar, ögon, trampade kryckor, axlar ut led, domaren, Fagervall, Garpen, Tim Söderlund, KG är vansinnig, Nicky D är back, Kevin är petad och sen bäst på plan, Brodin är sämst, sen bäst, sen sämst, sen bäst, Liss gör alla mål sen är han petad.
Det KAN inte gå. Det är emot all logik.
Men jag skyddar mig själv, det är vad det handlar om.
Kämpa Djurgården
Det känns som nåt konstigt 50/50-läge där helt absurt mycket står på spel, speciellt ekonomiskt
Vejdemo lär inte göra en dålig match, Kevin och Hammarn lär fortsätta bra, men.... Jag är både full och tom på ord samtidigt.
"De hade fem, men de ville ha sex, och de fick de när Foppa tryckte in den!"
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Alltså fyfan vilken ångest och jag tror ändå Modo kommer att ha en större ångest än våra spelare. Detta är en hemmanackdel. Men sedan i hockey kan allting hända. Lär väl vara ett skitmål som avgör vilka som spelar i SHL nästa säsong eller inte.
Går vi inte upp i år så gör vi det inte nästa heller då nästa säsong lär bli en mellansäsong. SNÄLLA VINN.
Går vi inte upp i år så gör vi det inte nästa heller då nästa säsong lär bli en mellansäsong. SNÄLLA VINN.
Avskaffa tre mot tre.
Fyfan, sällar mig till kören här inne.
Känslan är ångest. Tycker inte alls att det här är roligt.
Skulle vi ta det kommer det mest vara lättnad. Knappt glädje.
Gör som förra matchen, ser med ett halvt öga.
Hoppas grabbarna inte har mitt smörpsyke.
Klasen är viktig.
Räcker så.
Känslan är ångest. Tycker inte alls att det här är roligt.
Skulle vi ta det kommer det mest vara lättnad. Knappt glädje.
Gör som förra matchen, ser med ett halvt öga.
Hoppas grabbarna inte har mitt smörpsyke.
Klasen är viktig.
Räcker så.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Föreställ er hur KG mår nu...
Sväva i det blå