Träningsmatch 22/23: Tingsryd- Djurgårdens IF 8/9

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

dr111DIF skrev: 2022-09-08 18:24:41 Vilken utveckling på Östlund, han leker ju i nästan varje byte. Kan göra hur mycket poäng som helst i vinter.
Känns som en ny lillFimp!
dr111DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av dr111DIF »

Doyle skrev: 2022-09-08 18:25:29 Bra driv o kul o se DIF-hockey. Liss från klarhet till klarhet. Bra tryck i hans bössa. Tingsryd..div I klass…
Tingsryd är ju nedre halvan av HA-klass, vilket är större skillnad mot toppen än SHL. Sedan håller vår offensiv god SHL-klass. Betryggande att spelet har börjat tugga igång. Känns som att har vi bara ett ok lagspel så finns det oerhörd kvalité på HA-nivå för att avgöra matcher.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Liss och Norman ser ut att fungera riktigt bra tillsammans.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jajajaja mål framåt betyder ändå INGENTING på en försäsong.... Mål bakåt däremot är en tydlig indikation på att allting är skit. Nu har vi ju inte släppt in något än visserligen.....

Men Berglund är kort och kass. Och Fagervall är totalt fel man med sin militanta omoderna stil. Kommer inte vinna en match med den mannen.....

:roll:
Användarvisningsbild
sauron
Säsongskort: Ja

Inlägg av sauron »

Tveksam 6-manna på oss...
It's the hope that kills you.
Praetori

Inlägg av Praetori »

sauron skrev: 2022-09-08 19:02:19 Tveksam 6-manna på oss...
1 farlig chans lyckades de skrapa fram på 2pp och Lindbom är bra med.

Hela utvisningskarusellen började med att Arnesson blev kvar på isen för länge (som jag uppfattade det) efter att ha hjälpt till att driva på offensiven på ett fint sätt. Det händer nåt innan bytet och han kommer farande tillbaka som skjuten ur en kanon men sen blir det soppatorsk och vi reder inte ut det tillräckligt för byte och tappar därmed momentum tillfälligt.

BPt var riktigt fint men sen drar vi på oss en 6manna men reder ut den också och sen var det full fart framåt igen. Backnivån är just nu det svagaste kortet men jag tycker att de spelar riktigt riktigt bra och får bra stöd av center vilket gör att vi relativt enkelt kan värja oss från motstånd på Tingsryds nivå.

Bristen på indianare och turnovers från vår sida är ju ett klart positivt tecken.

Man kan faktiskt för förstå gången börja skönja struktur i defensiven. Hamnar vi lite fel så sorterar de in fint först och sedan börjar man återerövra.
Luriga varianter på utgångar ur press som inte känns läsbart (forwards rör sig bra för att presentera alternativ).
Sen är motståndarna inte toppklass men det var å andra sidan inte bottenskiktet i SHL heller (relativt sett).

Nä fina strukturer går att skönja i de flesta byten. Nu gäller det "bara" att sätta det beteendet konsekvent över säsongen. 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Hur kan Kevin Karlsson ha harvat i hockeyettan?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Manijock skrev: 2022-09-08 18:54:57 Jajajaja mål framåt betyder ändå INGENTING på en försäsong.... Mål bakåt däremot är en tydlig indikation på att allting är skit. Nu har vi ju inte släppt in något än visserligen.....

Men Berglund är kort och kass. Och Fagervall är totalt fel man med sin militanta omoderna stil. Kommer inte vinna en match med den mannen.....

Precis. :D
Vinster passerar obemärkt, förluster ältas ordentligt.

Förstod att vi gjort en bra insats när det bara var 2 sidor i matchtråden. :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-09-08 20:13:44
Manijock skrev: 2022-09-08 18:54:57 Jajajaja mål framåt betyder ändå INGENTING på en försäsong.... Mål bakåt däremot är en tydlig indikation på att allting är skit. Nu har vi ju inte släppt in något än visserligen.....

Det sista kan ju ha med fotbollen att göra också.
Men ja det var en solid insats och vinst.

Jag vill gärna intala mig att försäsongsmatcherna mot seriemotstånd är viktigare markör i år än tidigare. Motståndarna går verkligen in för det men vi hat ett par nivåer extra.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev: 2022-09-08 20:21:31
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-09-08 20:13:44

Det sista kan ju ha med fotbollen att göra också.
Men ja det var en solid insats och vinst.

Jag vill gärna intala mig att försäsongsmatcherna mot seriemotstånd är viktigare markör i år än tidigare. Motståndarna går verkligen in för det men vi hat ett par nivåer extra.
Sant, men jag blev lugn direkt när jag såg att det var 2 sidor, och denna gång stämde det som tur var.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar