Kvalmatch 1: Djurgårdens IF - Timrå 26/3

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Hillberry blue
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Hillberry blue »

Den här matchserien är på sitt sätt mycket mer ångestladdad än en SM-final serie tycker jag. Näst intill katastrof att torska och åka ur. Snacka om vattendelare, hänger vi kvar så tror jag vi får ett riktigt slagkraftigt gäng till nästa år. Vid degradering…ja då vete tusan.
Vinn ikväll mitt kära DIF ! 💪
Forza DIF
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Manijock skrev: 2022-03-26 11:01:39
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-03-26 10:14:11
Nattuggla_ skrev: 2022-03-26 09:48:32 Har en bra magkänsla.
Fagervall got this.
Ja. Känns inte fel att Fagervall står i vårt bås ikväll. Sedan har vi Dick, Sörensen, Söderlund, Lillfimp, Rhett och Ludde som alla kan kliva fram och avgöra.
Kan vi bara hantera nerverna så ska vi ha en bra chans. Det är ju inte så att vi möter ett topplag ikväll. Inte heller möter vi något svårspelat Oik, Örebro eller Malmö.
Okey, jag hade nog hellre velat möta Linköping, men efter dem tror jag inte jag velat ha någon annan kvalmotståndare.

Btw, som spelare kan man påverka. De känner absolut inte samma rädsla/ångest som oss.
Leksand hade varit min absoluta drömmotståndare. Där hade det blivit fyra raka! Övriga lag? Där är vi underdog.
Ja, Leksand kommer nog före Timrå i mina ögon med.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Manijock

Inlägg av Manijock »

Ingen som kommunicerat det än. Men utgår från att det blir röda tröjor med det fula D:et HELA kvalet? Allt annat är skandal och idioti.
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

Svårt att förstå riktigt hur det någonsin skulle kunna vara värre (ångestmässigt) med en SM-final än ett negativt kvalspel - sen är vi ju alla olika också.

Till matchen... tror att första struten blir extremt viktig. Första vinsten blir extremt viktig för matchserien. Lös det bara. Vinn.

För hela era jävla liv.
25/4-2025
Firsov

Inlägg av Firsov »

Förstår att ni som älskar DIF till döds har ångest nu. Jag som bara sympatihejar lite lagom känner mig däremot helt lugn: detta grejar ni/vi.
Användarvisningsbild
Harmageddon

Inlägg av Harmageddon »

I stort sett hela säsongen har man haft tid att förbereda sig inför dessa matcher. Så jag vill inte höra på presskonferensen efter matcherna att man inte var redo, förberedd och energi saknades…blablabla

Den enda känslan jag har inför detta är att om Nordmakedonien kan slå Italien så finns det ett litet, litet hopp.

Vinn, vinn, vinn och bara vinn!
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Harmageddon skrev: 2022-03-26 16:08:40 I stort sett hela säsongen har man haft tid att förbereda sig inför dessa matcher. Så jag vill inte höra på presskonferensen efter matcherna att man inte var redo, förberedd och energi saknades…blablabla

Den enda känslan jag har inför detta är att om Nordmakedonien kan slå Italien så finns det ett litet, litet hopp.

Ska man ställa den jämförelsen rakt över mot den här matchserien är det ju garanterat och alla dagar i veckan Timrå som får benämnas Nordmakedonien...
25/4-2025
Användarvisningsbild
Harmageddon

Inlägg av Harmageddon »

förevigtdjurgården skrev: 2022-03-26 16:29:53
Harmageddon skrev: 2022-03-26 16:08:40 I stort sett hela säsongen har man haft tid att förbereda sig inför dessa matcher. Så jag vill inte höra på presskonferensen efter matcherna att man inte var redo, förberedd och energi saknades…blablabla

Ska man ställa den jämförelsen rakt över mot den här matchserien är det ju garanterat och alla dagar i veckan Timrå som får benämnas Nordmakedonien...
Då har vi inte samma syn på säsongen 21/22
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Ångesten kom som en blixt. Vinn för helvete.
Avskaffa tre mot tre.
Donkels-3.0

Inlägg av Donkels-3.0 »

5 - 2 till Timrå då dom har ett jämnare lag och sen sveper dom den här matchserien i 4 raka och därefter ska Kaarel rullas i tjära och fjädrar
Senast redigerad av Donkels-3.0 den 2022-03-26 17:24:12, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Mattias_87 skrev: 2022-03-26 16:55:39 Ångesten kom som en blixt. Vinn för helvete.
Ja fy fan... Detta är olidligt!
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Inga jävla jippon och skit nu innan match, åk bara in och släpp pucken...
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Supportrar har föreberett sig mentalt för kval i nästan ett halvår. Tror inte spelarna på isen kommer vara lika redo när pucken släpps.

Tror Timrå kommer vara betydligt mer inspirerade och köra över oss fullständigt i första perioden. Om vi håller siffrorna nere så kanske vi kan repapera det under resten av matchen.
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Tidigare har jag känt att prestationen är viktigt för att komma till kvalet förbered spelmässigt. Vill gärna se en bra prestation, men det får se ut hur fan det vill bara vi tar första akten av den här ångestfyllda serien. Kämpa älskade DIF!!!!
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Salak i kassen iaf...
Skriv svar