Playout 21/22
Playout 21/22
Nyckel blir att vinna första matchen för annars blir det ännu mer spänt och jobbigare. Då får man jaga och det är psykiskt påfrestande. De gjorde Brynäs i senaste kvalet på övertid och vann sen. Vem vet vad som hade hänt om Hv fick den första matchen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Playout 21/22
Om gnaget går vidare från sin åttondel och vi hamnar på plats 14 så ska båda spela hemmamatch måndagen den 28e. Spännande.
DIF!
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
-
Playout 21/22
Det är inte säkert.
HV71 får välja mellan lag 5, lag 6 och de två som vinner sina åttondelar, sen väljer MODO. Om AIK går vidare och väljs av Karlskoga så spelar AIK hemma den 29e.
Å andra sidan, om vi slutar på 13:e plats och lagen väljer enligt principen ovan, så spelar både Djurgården och AIK hemma den 31 Mars. Så det kan krocka oavsett.
För att sammanfatta: Om HV71 eller Modo väljer AIK och vi slutar på 14e plats - då krockar det den 28e.
Om Björklöven eller Karlskoga väljer AIK och vi slutar på 13e plats - då krockar det den 31a.
lol
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Playout 21/22
Tror samma. Det kommer handla om marginaler mellan två jämna(dåliga) lag.
Sedan kommer experterna naturligtvis kunna "förklara" i efterhand varför det ena laget var bättre.
Som sagt, stolpe in i sudden i den första matchen kan få enorm konsekvens, precis som stolpe ut.
Förlust i första matchen och du måste vinna 4 av de kommande 6 matcherna, uppförsbacke deluxe i ett nervigt kval.
Jag tror att vi är så pass jämna att det tillslut kan komma att handla om en hel del tur, att få marginalerna att börja tippa över åt sitt håll.
Sätta ett friläge, få till en styrning som ställer målvakten, få felstudsen med sig osv, få mål i rätt psykologiskt läge.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- DIF_Soldier
Playout 21/22
Jag tror att precis allt hänger på Dick Axelssons spelhumör.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-03-17 14:24:34Tror samma. Det kommer handla om marginaler mellan två jämna(dåliga) lag.
Sedan kommer experterna naturligtvis kunna "förklara" i efterhand varför det ena laget var bättre.
Som sagt, stolpe in i sudden i den första matchen kan få enorm konsekvens, precis som stolpe ut.
Förlust i första matchen och du måste vinna 4 av de kommande 6 matcherna, uppförsbacke deluxe i ett nervigt kval.
Jag tror att vi är så pass jämna att det tillslut kan komma att handla om en hel del tur, att få marginalerna att börja tippa över åt sitt håll.
Sätta ett friläge, få till en styrning som ställer målvakten, få felstudsen med sig osv, få mål i rätt psykologiskt läge.
Annars blir rubriken detta:
Albin Lundin sköt ned sin förra klubb - Timrå kvar i SHL
Hjälten: "Klart det känns speciellt"
Efter degraderingen - Dif-spelarna låste in sig i omklädningsrummet
Vägrade intervjuer
Misslyckades - nu lämnar stjärnan
Sörensen: "Inte så här det skulle sluta"
Axelssons sista match?
Kryptiska svaret: "Förmodligen"
Avslöjar: centerstjärnan återvänder
Strandberg klar för moderklubben
Spelarflykten: 20(!) spelare lämnar
Säg den glädje som varar
-
Playout 21/22
Nej men sluta va deppigt. Haha.
Jag har några roligare då, om det går vägen:
Krüger & Brodin redan klara. Tredje hemvändaren klar.
Claesson: "Det känns fantastiskt"
Dick Axelsson avslutar karriären
Dick: "Den här känslan när allt löser sig är bättre än SM-guld".
Djurgården klart för SHL säsongen 2022/23
Sörensen: "Djurgården är hemma för mig - jag kommer tillbaka".
eller denna
Spelade MOT Djurgården bara för några veckor sedan i ett nervigt kval - nu är han tillbaka.
Åberg: "Ska bli underbart att dra på sig rätt tröja igen, det var hit jag ville hela tiden".
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Playout 21/22
Hoppas också att det blir skicklighet som avgör. Och vem har mer skills än Dick?DIF_Soldier skrev: ↑2022-03-17 14:44:36Jag tror att precis allt hänger på Dick Axelssons spelhumör.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-03-17 14:24:34Tror samma. Det kommer handla om marginaler mellan två jämna(dåliga) lag.
Vägrade intervjuer
Axelssons sista match?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Playout 21/22
Roligt och träffsäkert. Ett underbetyg till media såklart, de är så extremt förutsägbara.DIF_Soldier skrev: ↑2022-03-17 14:44:36Jag tror att precis allt hänger på Dick Axelssons spelhumör.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-03-17 14:24:34Tror samma. Det kommer handla om marginaler mellan två jämna(dåliga) lag.
Vägrade intervjuer
Axelssons sista match?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Playout 21/22
Spela ihop följande inför kval
Ceder Ludde Sören
Dick Strandberg Rakshani
Wille Poirier Tim
Carey Berglund Bergfors
Engsundh/ Lekkärimäki
Grags Gelinas
Schilling Bengtson
Warg Arnesson
Hedström
Salak 1:a
Ceder Ludde Sören
Dick Strandberg Rakshani
Wille Poirier Tim
Carey Berglund Bergfors
Engsundh/ Lekkärimäki
Grags Gelinas
Schilling Bengtson
Warg Arnesson
Hedström
Salak 1:a
-
Playout 21/22
Fast vi är ju de som sannolikast kommer vinna kvalet. Vi är bättre än Timrå.Mattias_87 skrev: ↑2022-03-17 22:31:35 Gillar inte att "experterna" ger oss favoritstämpeln i kvalet.
Playout 21/22
Nej vi spelar alltid som dasslock när vi möter utpekade "underdogs".Mattias_87 skrev: ↑2022-03-17 22:31:35 Gillar inte att "experterna" ger oss favoritstämpeln i kvalet.

- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Playout 21/22
Håller med! Tycker vi är bättre och ska således vara favoriter- vad tidningar och så kallade experter tycker, avlönade eller självutnämnda, är för mig skit sak samma.Ärlighetvararlängst skrev: ↑2022-03-18 08:30:56Fast vi är ju de som sannolikast kommer vinna kvalet. Vi är bättre än Timrå.Mattias_87 skrev: ↑2022-03-17 22:31:35 Gillar inte att "experterna" ger oss favoritstämpeln i kvalet.
Jag ser helt ärligt fram mot kvalet med nån sorts schizofren känsla. Det kommer bli nervöst, jobbigt och oroligt i största allmänhet under matchdagarna men samtidigt är jag taggad redan nu.
Vi är ett klart bättre lag nu och Fagervall kommer bli viktig med sitt lugn. Klyschorna haglar ju i dessa tider men det är väl också så det kommer bli med de berömda marginalerna. Tycker vi har fler spelare som ska kunna bemästra det.. Salak (tror jag vi kommer gå med), Gelinas, Grags & Schilling i de bakre leden och framåt räknar jag med att Dicken, Rhett & Sören kliver fram med rutin och viljan att bli hjälte.
Gnugga ihop några linor nu och kör på det och så tar vi det hela 4-1 i matcher. Ovan exempel a side så tror jag Tim blir jokern som avgör kvalet till vår fördel!!