Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av mb81 »

diftobbe89 skrev: 2021-08-29 17:14:15
mb81 skrev: 2021-08-28 14:49:15 Jag tycker det är konstigt att vi tippas så långt ned men skiter väl egentligen vad Sanny, Abris och Höken tycker. Vi låg runt topp-6 fram tills Basse och Josef blev skadade samtidigt. Skadefria ska vi kunna utmana i år känner jag. På pappret ett bättre lag.
Det är nog många som tycker det är konstigt att du ofta tycker allt ser så förträffligt ut också :D trots att vi bevisligen bara blir sämre och sämre.

Inget konstigt alls att ''experterna'' har oss långt ned. Sen vet vi ju alla att vi aldrig kommer få vara skadefria, det kommer alltid vara någon viktig kugge borta. Sen är det väl ett stort frågetecken hur Smith fungerar i SHL. Det är mycket frågetecken och skadebenägen ''spets'' om man nu kan kalla Josefson för spets.

Till viss del kan jag dock hålla med om att det är svårbedömt, vi har endel intressanta spelare och innan backsida var spikad hoppades jag att dom två sista platserna skulle gå till Gragnani och Arnesson och det var dom som fick platsen, så jag räknar inte helt ut laget. Sexa/sjua där nånstans om vi får vara hyfsat skadefria på viktiga positioner.

Kul att se att Cederqvist kommer göra en bra säsong, det syns ju med en gång. Är den första att erkänna att jag hade fel där, du verkade ha mycket bättre koll på honom, även Bengtsson ser spännande ut.
Allt ser inte förträffligt ut och är orolig över en del saker. Men tycker inte vi ska tippas utanför slutspel.

Visste att du skulle gilla Cederqvist. :D
Användarvisningsbild
Exile

Säsongen 21/22

Inlägg av Exile »

JJ borta en lång tid igen...tyvärr lär det sluta med att skridskorna läggs på hyllan.

Man blir bara mer och mer bitter, säsongen 18-19 var vår stora chans att vinna innan covid-skiten, tyvärr så sket det sig med både Engqvist och JJ...Alltid dessa skador! Vilka andra lag får 2 hemvändande toppcentrar skadade under en kort period?

Frågar är hur lång tid det kommer ta tills vi är i samma sits där DIF kan ta in 2 toppcentrar med historik i klubben? 10 år? 20 år? Det är just kring spelare som JJ och Engqvist som man bygger vinnande lag runt.
Morwiin

Säsongen 21/22

Inlägg av Morwiin »

Exile skrev: 2021-09-01 10:26:23 JJ borta en lång tid igen...tyvärr lär det sluta med att skridskorna läggs på hyllan.

Man blir bara mer och mer bitter, säsongen 18-19 var vår stora chans att vinna innan covid-skiten, tyvärr så sket det sig med både Engqvist och JJ...Alltid dessa skador! Vilka andra lag får 2 hemvändande toppcentrar skadade under en kort period?

Frågar är hur lång tid det kommer ta tills vi är i samma sits där DIF kan ta in 2 toppcentrar med historik i klubben? 10 år? 20 år? Det är just kring spelare som JJ och Engqvist som man bygger vinnande lag runt.
Kort period ? JJ har ju varit skadad mer än han spelat, var ju samma med AE.
Användarvisningsbild
Exile

Säsongen 21/22

Inlägg av Exile »

Morwiin skrev: 2021-09-01 10:55:08
Exile skrev: 2021-09-01 10:26:23 JJ borta en lång tid igen...tyvärr lär det sluta med att skridskorna läggs på hyllan.

Syftade mer på att vi lyckades få hem 2 toppcentrar under en kort tidsperiod där båda spelarna är en bit under 30 år, det händer inte ofta precis :)
Morwiin

Säsongen 21/22

Inlägg av Morwiin »

Exile skrev: 2021-09-01 11:19:37
Morwiin skrev: 2021-09-01 10:55:08

Syftade mer på att vi lyckades få hem 2 toppcentrar under en kort tidsperiod där båda spelarna är en bit under 30 år, det händer inte ofta precis :)
Ja nej det händer inte ofta :)
gaspo

Säsongen 21/22

Inlägg av gaspo »

Nån som har koll på hur många boxplay vi spelat under denna försäsong? Känns som galet många. PP måste vara väldigt få. Blir väl ännu en säsong där vi får kämpa både mot motståndare och domare.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 21/22

Inlägg av Jim Morrison »

Sören - Basse - Videll
Eklund - Ny - Linus
Carey - Lorito - Rhett
Ceder - Rensfeldt - Bergfors
Engsund

Ge mig.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 21/22

Inlägg av DIF_Soldier »

Jim Morrison skrev: 2021-09-05 11:38:11 Sören - Basse - Videll
Eklund - Ny - Linus
Carey - Lorito - Rhett
Ceder - Rensfeldt - Bergfors
Engsund

Ge mig.
Ser bra ut! Jag hade dock särat på Sörensen och Videll då det är två killar som vill bära mycket puck.

Sörensen - Strandberg - Carey
Eklund - Lorito - Rakhshani
Videll - Rensfeldt - Bergfors
Cederqvist - Engsund - Andersson
Bjerselius

Om Eklund blir kvar därborta tar Ceder hans plats. Och förstå om JJ hade varit hel...
Säg den glädje som varar
Manijock

Säsongen 21/22

Inlägg av Manijock »

Sörensen - Strandberg - NY
Carey - Lorito - Rhett
Eklund - Rensfeldt - Videll
Cederquist - Engsund - Bergfors
Andersson

Kommer inte Eklund så tar Andersson hans plats. Hade gärna plockat in en center precis som ni säger, men tror inte det kommer ske. Hoppas dock med tanke på Basses skadehistorik. Lockas av tanken att köra transatlanterna ihop nu när vi har en hel drös. Samtidigt när jag kollar på hela truppen skulle jag fan kunna tänka mig att skippa en forward till helt. Med tanke på Sörens dignitet i kombination med faktumet att våran backsida skriker efter spets. Kommer Gragnani hålla när han kommer in?

In med en saftig back! Tjata JÄRNET på EG... Sören kan locka lite!
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev: 2021-09-05 16:10:22 Kommer inte Eklund så tar Andersson hans plats. Hade gärna plockat in en center precis som ni säger, men tror inte det kommer ske. Hoppas dock med tanke på Basses skadehistorik. Lockas av tanken att köra transatlanterna ihop nu när vi har en hel drös. Samtidigt när jag kollar på hela truppen skulle jag fan kunna tänka mig att skippa en forward till helt. Med tanke på Sörens dignitet i kombination med faktumet att våran backsida skriker efter spets. Kommer Gragnani hålla när han kommer in?

In med en saftig back! Tjata JÄRNET på EG... Sören kan locka lite!
Ja tänk om vi får både Holtz och Fimpen på lån. Då ser jag hellre att vi sitter lugnt i båten tills vi vet, och eventuellt försöker locka EG.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 21/22

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Med EG in i laget skulle vi kunna utmana om top6.
Backsidan är svag, där måste de flesta göra personbästa för att det inte ska sluta dåligt.
Så snälla EG, kom hem.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Doyle »

Så grymt härligt med Marcus Sörensen tillbaka i laget. Dock som alltid finns det ett…MEN…(Det finns möjligheter för Marcus under vissa förutsättningar bryta avtalet för spel i utlandet) Hmmmm, blir det succé i DIF lär han vara förlorad till NHL el KHL. Bara hålla tummar han blir kvar trots allt.
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Doyle skrev: 2021-09-07 12:29:57 Så grymt härligt med Marcus Sörensen tillbaka i laget. Dock som alltid finns det ett…MEN…(Det finns möjligheter för Marcus under vissa förutsättningar bryta avtalet för spel i utlandet) Hmmmm, blir det succé i DIF lär han vara förlorad till NHL el KHL. Bara hålla tummar han blir kvar trots allt.
Utlandsklausul är ju typ standard. Kommer det nåt NHL-lag med chans på slutspel och de löner som de erbjuder där borta så är det ju inte konstigt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 21/22

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag såg en bit från Återkomsten 13/14 och slogs av hur vi den säsongen gick oerhört snabbt in på mål. Vi lirade oss inte upp i SHL direkt.
In i zon, upp till back, förflyttning, skott, retur, mål.

Hoppas att vi med Barry och Sören kan återgå lite till mer grit och att vi inte blir sådär tamt fina i kanten.
Säg den glädje som varar
Dusinator

Säsongen 21/22

Inlägg av Dusinator »

Tellan är orolig att vi kommer ligga långt ner i tabellen, till och med risk att ryka.... Vet inte om jag är så orolig. han har dessutom Skelle som guldfavoriter med Robban. Hoppas på att få se de ledsna hundögonen i premiären :P

Jag personligen tycker vi börjar se intressanta ut. Gillar att slå ur underläge.

https://hockeysverige.se/2021/09/07/tv- ... I2Hm3YF5N8

Ca 11.50 in i sändningen...
Skriv svar