Helt rätt "Frasse". Ronnie är ljusår bättre än Mattsson. Mattssons två största brister är skridskoåkningen samt placeringen i försvarszon. Mot Brynäs hade han stora problem att markera sin spelare. Han hänger helt enkelt inte med.Frasse skrev:Jag är inte den som brukar klanka ned på våra spelare men i detta fall så är det befogat.Tycker Mattsson varit bättre än både Mika och Ronnie, det är sällan man ser honom slänga bort pucken som dessa två gör så fort dom får den. I och för sig kanske inte Mattsson får pucken lika ofta men tycker han har kännts stabilare helt enkelt. Blir nervös eller uppgiven så fort Ronnie får pucken, antingen blir det icing eller så slänger han den rätt i famnen på någon motståndare. Snubben har lirat 400 elitseriematcher och kan knappt slå en ordentlig passning.
Hur man kan komma och påstå att André skulle vara "stabilare" än Ronnie är en gåta.
Ställer mig frågan huruvida du/ni ens har bevittnat någon match denna säsong![]()
André är int snabb på rören, det är iofs inte Ronnie heller men skillnaden är att Ronnie åtminstone placerar sig rätt på banan.
Ingen av dessa spelare är några passningsgenier men Ronnie har långt högre procent lyckade passningar än vad hans back kollega har.
Har man spelat 400 Elitserie matcher för ett lag besitter man en enorm rutin och tur är väl det när hans kollega näst in till saknar detta.
Andre Mattsson
Re: Har Mattsson ens tagit emot en passning ?
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tycker att Mattsson är en av de absolut sämsta backarna som spelat i Elitserien.
T.ex. Liwing (som inte platsar just nu) har otroligt mycket mer talang. Att han däremot inte fått spela istället är väl pga att Challe anser att Mattsson är aningen bättre defensivt. Lär sig Liwing det spelet är han klasser bättre.
Jag tror aldrig jag sett en spelare (Elitserien o Allsvenskan inräknat) som varit så dålig på att åka skridskor. Man blir ju orolig att han ska ramla varje gång han ska växla mellan fram och baklängesåkning.
Det lär sig en hyffsad spelare redan i B-pojkar.
Han måste ha fel på motoriken.
OBS! Detta inlägg är ingen ironisering utan min bestämda uppfattning.
T.ex. Liwing (som inte platsar just nu) har otroligt mycket mer talang. Att han däremot inte fått spela istället är väl pga att Challe anser att Mattsson är aningen bättre defensivt. Lär sig Liwing det spelet är han klasser bättre.
Jag tror aldrig jag sett en spelare (Elitserien o Allsvenskan inräknat) som varit så dålig på att åka skridskor. Man blir ju orolig att han ska ramla varje gång han ska växla mellan fram och baklängesåkning.
Det lär sig en hyffsad spelare redan i B-pojkar.
Han måste ha fel på motoriken.
OBS! Detta inlägg är ingen ironisering utan min bestämda uppfattning.
Måste bara lägga ett ord här. Såg matchen idag och har aldrig skrattat så mycket åt en spelare i hela mitt liv. Det är svårt och försvara hur ledningen tänker när man ser en sån seg snubbe på isen. Helt otroligt dålig!! Kan inte säga mer än att det e skandal att man har honom i laget, måste väl för fan finnas en annan back tillhanda. Men men, vad hjälper det man skriver här , förutom lite gnäbbord mot varandra. Men med den här backsättningen är det ett under, menar verkligen vad jag säger, ett under!! om vi inte åker ut.
Sorligt å vara gådare dessa dagar...fyfan asså
Sorligt å vara gådare dessa dagar...fyfan asså
Ovanstående inlägg skapades nyss av min yngre bror med avsikt att provocera mig och ge uppskov till raseriutbrott. Där får ni en försmak av vad jag får utstå pga värvningen av Mattson.DIF 1891 skrev:Förstår inte ni som kritiserar Mattsson, han är tung och stabil, självklart har han en given plats i laget.

Min åsikt om Mattsson? Som jag nämnt vid ett antal tillfällen: Jag anser att han är den sämsta spelaren som någonsin spelat på elitnivå i Sverige. Kanske även den sämsta spelaren alla kategorier alla länder. Detta står dock fortfarande oklart då jag ännu inte bevittnat Spansk samt Turkisk ishockey.
Given plats i ett lag med seriens sämsta backar. Märkligt hur man tar plats i DIF men inte i Skellefteå. Det säger en del om vår spelartrupp. Mattsson är tyvärr alldeles för dålig....DIF 1891 skrev:Förstår inte ni som kritiserar Mattsson, han är tung och stabil, självklart har han en given plats i laget.
Det är många som " inte brukar klaga ! " ... jag är en av de som brukar klaga och jag är verkligen villig att klaga på mattson... han är orsaken till att magsårsmedicinsförsäljningen har ökat markant i år till Djurgårdare...
tappar han pucken ? eller balansen ? eller snubblar han på blå ?
KÄMPA DJURGÅRDEN KÄMPA !!!
tappar han pucken ? eller balansen ? eller snubblar han på blå ?
KÄMPA DJURGÅRDEN KÄMPA !!!
- Philly Flu
- Säsongskort: Ja
Rollspelare
Jag tror många glömmer att ett ishockeylag måste bestå av olika spelartyper. Sedan är det upp till ledningen att spela sina kort rätt.
Ingen ishockeyspelare i hela världen är komplett och kan fylla ut ett helt lag. Om vi tittar på andra spelare i DIF denna säsong så finns det ingen som står upp till de förväntningar som några på detta forum verkar ställa.
Mattsson har fått en tydlig roll av ledningen och gör sitt jobb bra. Challe hävdar i nyhetsbladet till DIF ishockeys medlemmar att Mattsson är den spelare i hela truppen han vill lyfta fram i år.
Vad gäller skridskoåkningen så är det få spelare som skrinnar som Thoresen, Rudslätt och Ottosson. Det förväntas inte heller av Mattsson. Mattsson spelar tufft och enkelt med bravur.
Nu håller vi på Djurgården och de spelare som av olika anledningar finns i laget denna säsong och siktar mot en slutspelsplats.
Ingen ishockeyspelare i hela världen är komplett och kan fylla ut ett helt lag. Om vi tittar på andra spelare i DIF denna säsong så finns det ingen som står upp till de förväntningar som några på detta forum verkar ställa.
Mattsson har fått en tydlig roll av ledningen och gör sitt jobb bra. Challe hävdar i nyhetsbladet till DIF ishockeys medlemmar att Mattsson är den spelare i hela truppen han vill lyfta fram i år.
Vad gäller skridskoåkningen så är det få spelare som skrinnar som Thoresen, Rudslätt och Ottosson. Det förväntas inte heller av Mattsson. Mattsson spelar tufft och enkelt med bravur.
Nu håller vi på Djurgården och de spelare som av olika anledningar finns i laget denna säsong och siktar mot en slutspelsplats.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Vilken roll fyller Mattsson ?
Visst är det så att varje lag består spelare med olika roller.
Dock kan jag inte för min vildaste fantasi se vilken roll Mattsson skall fylla då jag inte kan se att han gör någon nytta.
Han har så här långt efter att ha delatagit i 28 matcher producerat 0 mål och 0 assist och har 0 i +/- samt 20 utvisningsminuter (7 mål framåt och 7 mål bakåt).
Dock kan jag inte för min vildaste fantasi se vilken roll Mattsson skall fylla då jag inte kan se att han gör någon nytta.
Han har så här långt efter att ha delatagit i 28 matcher producerat 0 mål och 0 assist och har 0 i +/- samt 20 utvisningsminuter (7 mål framåt och 7 mål bakåt).
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- Philly Flu
Jag tycker inte 20 utvisningsminuter på 28 matcher är anmärkningsvärt för en spelare som skall städa i egen zon. Det är till och med väl utfört arbete enligt mig.
Den andra statistiken om mål osv. är väl vad ledningen förväntar sig av Mattsson.
Om Mattsson utvecklas och spelar ännu tuffare samtidigt som han inte drar på sig utvisningar är han en stor tillgång för DIF. Om sedan supportrarna tar till sig en tuff spelare och det blir lite snack om honom i media kan han kanske bli ett spöke för motståndarna.
Kommer ihåg Lintner som öste in mål men också spelade jävligt nonchalant och drog på sig matchstraff, ställde medspelare och sänkte moralen i laget. Det är svårt att bedömma olika spelares nyttighet för ett lag men undrar om inte en ledare väljer Mattsson som back före en labil Lintner.
Den andra statistiken om mål osv. är väl vad ledningen förväntar sig av Mattsson.
Om Mattsson utvecklas och spelar ännu tuffare samtidigt som han inte drar på sig utvisningar är han en stor tillgång för DIF. Om sedan supportrarna tar till sig en tuff spelare och det blir lite snack om honom i media kan han kanske bli ett spöke för motståndarna.
Kommer ihåg Lintner som öste in mål men också spelade jävligt nonchalant och drog på sig matchstraff, ställde medspelare och sänkte moralen i laget. Det är svårt att bedömma olika spelares nyttighet för ett lag men undrar om inte en ledare väljer Mattsson som back före en labil Lintner.
Stort Grattis! Det där kan faktiskt vara det dummaste jag läst här någonsin.Philly Flu skrev:Jag tycker inte 20 utvisningsminuter på 28 matcher är anmärkningsvärt för en spelare som skall städa i egen zon. Det är till och med väl utfört arbete enligt mig.
Självklart så ska alla lag ha olika rollspelare, men som jag predikat förut, bara för att man är helt värdelös i offensiven behöver det inte betyda att man är stabil defensivt. Och om du sett någon match i år så måste du väl ändå ha insett att Mattsson verkligen inte bidrar med minsta lilla ting. (Inte på isen iaf). Snubbla omkring på skridskorna, ta onödiga utvisningar för att man inte hänger med, samt slå bort alla puckar som kommer i närheten av en. Det är inte "stabilt" backspel.
Men det måste vara en underbar situation för André alltså.. han kan vara precis hur dålig som helst (och det är han också) men allt kan försvaras med "Han gör sitt bästa, DU är säkert inte bättre än honom!" Skrattretande, är det nån social verksamhet vi bedriver eller?
Och någon nämnde att det var "jävligt jobbigt" att möta honom.. wtf? Vem tror ni att ni lurar egentligen? Samtliga spelare i elitserien som är snabbare än Tommy Sjödin får antagligen orgasm när de tänker på att det är Mattssons speed och positionsspel som de ställs inför! Trust me.
Vet inte hur jag orkar mata på i det här ämnet, men det är nog för att det är så fascinerande hur vissa kan undvika att se sanningen.
Jag håller det iofs inte som omöjligt att samtliga Mattssonfanatiker är antagligen nära anhöriga till honom eller motståndarsupportrar som vill skapa krig i vårt forum. För allvarligt talat, jag vill jämföra de som tvivlar på Mattssons inkompetens med de som betvivlar förintelsens existens.
--->Knirre
Instämmer till fullo med dig!!! Gissar nog att de flesta som skriver om Mattssons storhet som DIF-back inte menar allvar utan endast vill provocera el så är det motståndarfans som vill retas....
Den som inte kan se hans bristande hockeykunskaper kan inte ha någon som helst kunskap om sporten....
Instämmer till fullo med dig!!! Gissar nog att de flesta som skriver om Mattssons storhet som DIF-back inte menar allvar utan endast vill provocera el så är det motståndarfans som vill retas....
Den som inte kan se hans bristande hockeykunskaper kan inte ha någon som helst kunskap om sporten....
- Philly Flu
Jag tycker många på detta forum är alldeles för hårda i sin bedömning om våra egna spelare. En spelare gör inget lag och en spelare kan inte belastas för Djurgårdens nuvarande tabellplacering.
I fallet Mattsson citerar jag Djurgårdens andretränare Charles Berglund ur Djurgårdens ishockeyförenings medlemsblad på frågan:
"Mest positiva överraskningen i årets trupp i Djurgården?"
Svar: "André Mattsson."
Skulle då Challe vara ute och provocera, vara ett motståndarfan eller inte ha någon som helst kunskap om sporten?
I fallet Mattsson citerar jag Djurgårdens andretränare Charles Berglund ur Djurgårdens ishockeyförenings medlemsblad på frågan:
"Mest positiva överraskningen i årets trupp i Djurgården?"
Svar: "André Mattsson."
Skulle då Challe vara ute och provocera, vara ett motståndarfan eller inte ha någon som helst kunskap om sporten?