-daniel- skrev:Tror precis tvärtom, en game 7 i en finalserie spelar inte så stor roll om man har hemma eller borta. Riktigt jävla svettigt oavsett.
I övrigt tror jag mycket mindre på seger i game 5 jämfört med vad jag trodde inför game 3, med sedvanlig logik vinner vi således imorgon.
Nu är det nere till bäst av tre. Gäller att vinna två av säsongens tre sista matcher. Knepigt javisst, omöjligt? Knappast.
Känner exakt lika.
Jag var riktigt optimistisk inför game 3. Nu känns det som om vi i bästa fall får hoppas att få marginalerna på vår sida. De har ägt spelet i sista två. Nu gäller det att stjäla en match i Götet.
En sak, om det på något märkligt, undermedvetet sätt, fanns en gnutta övertro på den egna kapaciteten efter Globenmatchen så är då det bortsopat nu.
Nu borde alla spelare fatta att Fisk är ett riktigt vasst lag där vi måste vara på den absoluta toppen av vår egna förmåga för att kunna besegra.
Att vi gjort klart mer mål än dem i 5-5 får inte låta oss luras. Precis som att vi inte är så brutaldåliga i bp som siffrorna visar. Deras alla jävla slagskott som letat sig in via klubbor och stolpar kommer sig inte endast av ett överjävligt bra skytte.
Det som oroat mig är hur de tryckt ned oss i 5-5 spelet och också på ett effektivt sätt stängt ned oss i samma spelform.
…..eller kan vi vända tillbaka detta precis som vi gjorde match 7 mot kaffe?
Recept:
1. Vinn första tekningen. Ta momentumet.
2. Vinn dina kamper, varenda en.
Kan sedan Adam göra sin bästa finalmatch ökar vi vinstchanserna rejält.
Kämpa DIF