Kvartsfinal 6: Skellefteå - Djurgårdens IF 2/4-2019
Re: Kvartsfinal 6: Skellefteå - Djurgårdens IF 2/4-2019
Vågar inte tippa matchen. Missade det inlägget i förra matchen och se hur det gick..
Vinn är allt som behövs. Gör minst ett mål mer än SKALK.
Vinn är allt som behövs. Gör minst ett mål mer än SKALK.
Känner mig plötsligt optimistisk. tror vi tar det ikväll..Blir för mycket nerver i match 7 så det allt framåt ikväll.. KOM IGEN NU!!
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vi har ALLT att vinna, torsk och vi får spela en match till. Full fart framåt gäller, annars kan man dra!
Mc David förväntar jag mig ska göra årets match ikväll.
Mc David förväntar jag mig ska göra årets match ikväll.
DIF!
Vi ligger på 50% i BP (10a) och 20% i PP (7a) två faktorer som måste upp för att vi ska ro hem detta. Sixfingers har straffat oss för lätt i specialteams de tidigare matcherna.
Tycker även vi är alldeles för mesiga i de viktiga tekningarna som i t.ex PP och PK. Vi får nästan i varje PP börja med pucken i försvarszon tillskillnad från sixfingers nästintill alltid vinner tekningen i pp och kan trumma på från start.
Tycker även vi är alldeles för mesiga i de viktiga tekningarna som i t.ex PP och PK. Vi får nästan i varje PP börja med pucken i försvarszon tillskillnad från sixfingers nästintill alltid vinner tekningen i pp och kan trumma på från start.
Mer krig. Utan Jimmie.E kan Skellefteå hoppa och skita om vi blir fysiska.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Förhelvette sluta o dutta o inte vilja vara med
Vilja ha puck är skillnad på ett profs o utfyllnads spelare
Mitt hjärta klarar inte mer slarv. Visa att ni är DIF vår stolthet
Vilja ha puck är skillnad på ett profs o utfyllnads spelare
Mitt hjärta klarar inte mer slarv. Visa att ni är DIF vår stolthet
Känslan är att det kommer dröja innan vi får en så bra chans på semi som vi har nu. Nästa säsong känns som ett mellanår med tanke på hur truppbygget ser ut i nuläget. Hoppas jag har fel, mycket kan ju hända.
I vilket fall som helst. Det får se ut hur det vill men VINN!
I vilket fall som helst. Det får se ut hur det vill men VINN!
Exakt samma lag som sist. Nu jävlar går vi till semi!!!
-
Har ändå en bra känsla inför ikväll. Skajk är fortfarande piskade att vinna och kommer behöva föra matchen. Vi kan ligga och vara effektiva i våra kontringar precis som tidigare bortamatcher. Får vi in första målet är vi i hamn. Nån gång måste också PP/BP jämna ut sig till att likna grundserien, hoppas att det sker ikväll.
Helt korrektBybbe skrev:Vi ligger på 50% i BP (10a) och 20% i PP (7a) två faktorer som måste upp för att vi ska ro hem detta. Sixfingers har straffat oss för lätt i specialteams de tidigare matcherna.
- Lidingö DIF
- Säsongskort: Ja
Tack.BOMBOM BOUCHARD skrev:Men snälla, sluta med detta märkliga kortpassningsspel i egen zon.
När vi var framgångsrika i spelet släppte vi pucken tidigt, det var långa pass framåt i banan.
Nu undrar jag uppriktigt vad fan man håller på med många gånger. Nyman, Eriksson, Ohlsson är ju inga dumskallar. De måste ju också se att det inte är hållbart.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
- diftobbe89
Let's do this. Annars är det fan kört.mb81 skrev:Exakt samma lag som sist. Nu jävlar går vi till semi!!!
Spela fult
Vi slipper skrik-Lena(!)
Vi slipper både Lena och Wolmer idag vad fan händer??. Helvete vad gött, Bra kännsla redan nu!
Missade förra matchen, det gick som det gick, men ikväll är man med, it’s a sign!