Semifinal 6: Skellefteå - Djurgårdens IF 13/4-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 6: Skellefteå - Djurgårdens IF 13/4-2018

Inlägg av Manijock »

4-1 till Saik säger magkänslan. Skönt att få Globen-matchen som lite avsked iallafall.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Fredag den 13:e. Vad kan gå fel?

Vi slaktar renen och kölhalar gråt-Jocke & co och tar en betryggande 1-0 vinst. Adam storspelar, renskötarna gråter på läktarna.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Vågar inte ens tro på vinst här, går in med inställningen att det är 99,99% kört!

Hoppas inte spelarna tänker som jag...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

captcash skrev:Vågar inte ens tro på vinst här, går in med inställningen att det är 99,99% kört!

Lätt att va pessimist är jag också, men tror det är en 60-40 till skoterraggarnas fördel, gäller att hålla jämna steg första halvan av matchen och att inte domarna faller igenom som sist där uppe och endast ger PP till hemmalaget. Ju längre matchen är jämn ju mer talar för DIF då jag tror att SAIK inte vill till Globen igen. Tror faktiskt att SAIK kommer va mer spända än DIF då jag inte tycker vi har nåt att förlora utan bara vinna.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

captcash skrev:Vågar inte ens tro på vinst här, går in med inställningen att det är 99,99% kört!

Klart spelarna tror på det.
Och vi har all rätt att vara pessimistiska :) . Vi har ju den otacksamma uppgiften att stå bredvid utan att kunna påverka matchbilden.

Så, jag tror detta blir svårt att vinna. Med en stor portion tur, eller de berömda marginalerna på vår sida kan det gå vägen.

Kommer inte orka se en sudden.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Manijock skrev:4-1 till Saik säger magkänslan.
Skönt att få Globen-matchen som lite avsked iallafall.

Ja, det var (om det nu skulle bli så) en väldigt fin värdig avslutning, att bara på ren vilja och beslutsamhet vända på steken
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
janneffs

Inlägg av janneffs »

Tänkte åka och se matchen, men vet någon vilken sektion som är borta stå? Tänkte alternativt boka sittolats bredvid borta stå då kvinnan ska med :D snabbt svar uppskattas :)
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Idioterna på mitt extragig mer eller mindre tvingar in mig att jobba idag, så jag missar matchen live. Det brukar vara ett gott tecken - men då ska man hålla sig från alla soc medier och egentligen telefonen som helhet fram tills man sett reprisen efter jobbet.

Inte en bra dag.
25/4-2025
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

BOMBOM BOUCHARD skrev:

Klart spelarna tror på det.
Och vi har all rätt att vara pessimistiska :) . Vi har ju den otacksamma uppgiften att stå bredvid utan att kunna påverka matchbilden.

Så, jag tror detta blir svårt att vinna. Med en stor portion tur, eller de berömda marginalerna på vår sida kan det gå vägen.

Kommer inte orka se en sudden.
Blir det sudden så stänger jag av direkt, jag skulle aldrig palla en sudden till i denna match serie...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Praetori

Inlägg av Praetori »

SAIKs spelstil passar oss jävligt dåligt. De har dessutom en hel uppsjö med slutspelsrutin.
MEN min förhoppning går till att de har mentala hjärnspöken nu. Det skulle kunna vinna oss matchen. Är de fullt påkopplade ser jag dock inte hur detta skulle kunna gå till (om inte samtliga plötsligt börjar gå på vatten och Ortio drabbas av Montezumas hämnd och får tillbringa matchen på porslinet).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Lee Harvey Oswald skrev:Tycker Saik varit jämnare i alla matcher och inte fallit igenom lika hårt som DIF
Positivt att Adam gjorde sina första helt bra 60min i slutspelet senast, han bara måste stå på huvudet ikväll
Exakt så jag tänker och tyvärr det jag tror fäller avgörandet över (eventuellt) två matcher.

Våra dalar har varit djupare (och i topparna har vi inte varit effektiva nog) samtidigt som Adam inte nått upp i Ortios klass, även om han inte varit dålig. I ärlighetens namn har det funnits ett gäng puckar till som kunnat trilla in men där har vi övervikt på turkontot.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Kära Djurgårdare!

Ikväll är allt annat än förlust en bragd som skall följas av ett kokande Globen som gör mos av skoter.

OM vi vinner ikväll vinner vi serien. HELT säker. Tyvärr tror jag det bli tufft ikväll. Saik behöver bara hålla sig till sin spelidé så är det lugnt för dem. Det vet de.När de fuskar med den tar vi över. Första målet är som tidigare mest viktigt för vårt lag. Har vi tålamodet ikväll? Kan vi starta disciplinerat och orka att åka skridskor?

Mitt segerrecept:
In med Brodin i första kedjan på offensiva tekningar och i pp. I övrigt Possler som har bättre fart.
Minimera Falkens speltid.
Splittra upp Juniskedjan om de inte får det att funka.

Hur som helst har grabbarna gjort en fantastisk säsong. Vår otur fortsätter tyvärr då nyckelspelarna som kunde varit tungan på vågen i ett finalspel försvann. Blir oerhört spännande att se om Jocke kan lyckas att bygga ett lag som kan klara av att ligga topp 10 innan säsongen är slut. Högre mål än så vore orimligt med tanke på de spelarförluster vi ser ut att få inför nästa säsong.
Frankie

Inlägg av Frankie »

Det här är väl en så svår bortamatch där vi redan är uträknade. DIF-logiken på det gör att vi faktiskt har chansen.

Fredag den 13:e med och det tar vi som att hemmalaget får otur, hoppas på kolvras på samtliga skotrar där uppe. ;)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Jag tror att vi har större chans att slå Växjö i finalen än vad Skellefteå har faktiskt. Därför hoppas jag att vi går vidare för jag vill se hur vi står oss mot dom och om vi kan vinna fler än vad vi förlorade mot dom som i grundserien även i slutspel.
Avskaffa tre mot tre.
HavrenDIF

Inlägg av HavrenDIF »

Intressanta kedjor:

4th Line
91. Jonsson-Fjällby, Axel
29. Strandberg, Sebastian
10. Bergfors, Niclas

41. Falk, Alexander

3rd Line
80. Possler, Gustav