Fortsätt med samma spel. Full fart framåt.
Men försök hålla tätt bakåt.
Vi har rätt goda chanser att vinna idag. Förutom att skapa lite liv i serien så får vi ytterligare en hemmamatch.
Är Adam på idag ska han stå. Tror inte Jocke är i någon kalasform.
Blir inte klok på Brodin. Kan ju inte vara skadad, då borde man ha Strandberg som extra.
Så in och låt honom köra en hel del under första perioden.
Fortsätt jaga livet ur deras stabbiga backar.
Vi har bara ett hopp kvar, det är att vinna idag, fortsätta göra det jobbigt för dem att få ta smäll efter smäll. Kanske kan vi få dem att känna att pressen är på dem att vinna nästa i sheleftyou. Annars har vi ”vänt tillbaka” hemmafördelen.
Men, allt måste klaffa idag. Skulle gärna se Bernhardt som ju har en hel del bra spel i sig. Kan vara viktigt, vi får inte börja skvätta puckar till höger och vänster. Då blir vi lördagsbuffe.
Kämpa DIF. Ta tillbaka hedern idag. 1-6 sved ända in i märgen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Absoluta prioritet är att SLUTA slå puckarna rakt in över centrallinjen i uppspelsfasen. Vi gjorde det flertalet gånger i skeå och blev fullständigt uppkäkade till följd av det. Det är i bästa av dagar en 50/50-passning, i Torsdags var det en 20/80-passning.
Aktiva fötter, och kom ner och hämta puck om det så behövs. Det behöver inte vara så jävla svårt att ha ett långt och ett kort alternativ i uppspelsfasen, iallafall inte om det är priset mot att vi spelar puckar rakt in i mitten. Då tar jag junisvarianten av ett uppspel alla dagar i veckan.
Sätt trafik i nyllet på Ortio hela matchen, och rotera som djur i anfallszon. Lägena finns, tryck dit dem.
förevigtdjurgården skrev:Absoluta prioritet är att SLUTA slå puckarna rakt in över centrallinjen i uppspelsfasen. Vi gjorde det flertalet gånger i skeå och blev fullständigt uppkäkade till följd av det. Det är i bästa av dagar en 50/50-passning, i Torsdags var det en 20/80-passning.
Aktiva fötter, och kom ner och hämta puck om det så behövs. Det behöver inte vara så jävla svårt att ha ett långt och ett kort alternativ i uppspelsfasen, iallafall inte om det är priset mot att vi spelar puckar rakt in i mitten. Då tar jag junisvarianten av ett uppspel alla dagar i veckan.
Sätt trafik i nyllet på Ortio hela matchen, och rotera som djur i anfallszon. Lägena finns, tryck dit dem.
Vi måste vinna idag. Det får inte ta slut såhär.
Det var på ett liknande sätt som föranledde deras 2-1 mål i första matchen också. Men då var det bergfors som försökte med den mackan på vår blå linje typ. Ganska avgörande lägen. Efter det målet tog dom över hemma, och nu senast uppe i sajk så var det det viktiga 1-0 målet.
DIF är alldeles för förutsägbara, det funkar bra i en grundserien men nu möter DIF samma lag varannandag, då är det skillnad. DIF bryter inga mönster, det rullar på. DIF ska skapa långa anfall med start bakom förlängda mållinjen, detta vet Saik och behöver bara hålla DIF utanför sig. Samma sak hela tiden. I PP så ska Ljungh slå in pucken till Lundh som passar tillbaka. Detta vet Saik så dom behöver bara stå kvar i sina positioner. Det slutar med att Ljungh får tillbaka pucken och allt är precis som innan.
DIF måste bryta mönster, vilket Brodin är bra på. Även dom i båset måste snäppa upp. Slutspel är något helt annat än en lång grundserie.
Caveman skrev:Samma sak hela tiden. I PP så ska Ljungh slå in pucken till Lundh som passar tillbaka. Detta vet Saik så dom behöver bara stå kvar i sina positioner. Det slutar med att Ljungh får tillbaka pucken och allt är precis som innan.
Ja, detta gör mig tokig. Särskilt när man sitter på A11 och ser samma skit nedanför sig, wash, rinse, repeat. Och motståndarna står bara och tittar på duttandet som förövrigt rör sig i glaciärhastighet.
Förresten så hatar jag hela DIFs PP.
Utöver det så älskar jag lagets bragd hitintills minus den sista matchen. Semi 1 var godkänd. Falk och Adam får ta skit hela tiden men den jag har haft svårast med sedan OS-uppehållet är Vejdemo. Vad har hänt med honom?
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
förevigtdjurgården skrev:Absoluta prioritet är att SLUTA slå puckarna rakt in över centrallinjen i uppspelsfasen. Vi gjorde det flertalet gånger i skeå och blev fullständigt uppkäkade till följd av det. Det är i bästa av dagar en 50/50-passning, i Torsdags var det en 20/80-passning.
Vi måste vinna idag. Det får inte ta slut såhär.
Det var på ett liknande sätt som föranledde deras 2-1 mål i första matchen också. Men då var det bergfors som försökte med den mackan på vår blå linje typ. Ganska avgörande lägen. Efter det målet tog dom över hemma, och nu senast uppe i sajk så var det det viktiga 1-0 målet.
Ja, liknande sätt, men med den väsentliga skillnaden att den pucken var fri att ta för Vejdemo, som istället lyckas få den i baksida skridsko och så blir det en perfekt studs till gnällkaptenen som lyckas näta.
Men faktum kvarstår, bort med pucken ur mitten om den inte är 95/5 i säkerhet. Snälla.