Förstalinan ej producerat 5 mot 5
Ge Brodin en ”sista” chans.
In med honom istället för Possler.
In med Possler med Vejde och Bergfors.
Låt Hank alternera i linorna och kötta samt logga tid i PK.
Brodin har ju inte direkt varit usel när han kommit in. En av de få som faktiskt direkt ångat in på kassen (med muskler om så krävts), och direkt har det blivit farligt. Men har man inte lirat hockey på en hel säsong så är det inte så konstigt att matchningen är blygsam i istid. Speciellt inte när resten av laget presterar. Man försöker inte laga det som inte är trasigt.
Förhoppningsvis är det kvar både semifinaler och finalmatcher och då kommer det att vara guld värt att ha en Brodin som matchats in försiktigt. Med Ante och Burken borta så har vi det ändå ganska tunt på reserv-sidan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Är Possler problemet då? Tycker han ångar på jävligt bra och spelar fysiskt och försöker gå mot kassen. Visst, det är samma spelstil som Brodin - men är Brodin verkligen skillnaden?
diftobbe89 skrev:Ikväll hade jag nog nästan skickat in Brodin från start och vilat Possler, men låtit alla 13 få istid.
Brodin, Hank, Ahlén ska alla vara startspelare på hovet, där brukar dom vara ruskigt bra.
Absolut.
Måste få igång 61/79 att producera och hota i 5 mot 5, så någon förändring där vill man se
Ljung tycker jag synts till mer i Slutspelet än i grundserien, han tar ansvar ute på isen.
Lundh avslutade snyggt mot Örebro, sedan har han inte uträttat mycket, Peppe måste steppa upp, framförallt i nästa matchserie
DIF kommer eliminera lch mest för att dom är ett begränsat långsamt skitlag , inte för att DIF själva varit speciellt bra
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
jsson skrev:Är Possler problemet då? Tycker han ångar på jävligt bra och spelar fysiskt och försöker gå mot kassen. Visst, det är samma spelstil som Brodin - men är Brodin verkligen skillnaden?
Man får ju en lite annan typ av hockey med Brodin i laget och den tror jag passar ikväll, vill även att Näkyvä och övriga backar ska få en jobbig stund och att vi maler ner dom.
Possler har steppat upp men var ganska anonym i förra hemmamötet.
Vill också ha igång förstakedjan men tror inte att Brodin är lösningen. Han har svårt att få tag i pucken tycker jag. Ser kantig ut. Som en halvsjuk Hank i bästa fall. Svår nöt att knäcka då jag tycker att de andra kedjorna levererar ganska bra. Jag tycker inte man ändrar nu utan fortsätter som vi spelat nu i även den här matchen.
Antar att Reideborn står och att Monstret är tillbaka. Kommer bli mycket svårare att få in puckarna idag om han håller nivån som senast. Krävs en bra insats av oss idag för att hålla undan.
Vattendelare. (Brukar gå bra när någon säger det).
Adam i målet, annars exakt samma lag som i lördags! Cluben får tillbaka Tony och monstret. Dock har de tre målisar uppsatta, så antingen är han eller Jacob krasslig och tveksam till start.
Edit: Jacob är inte ens med, utan deras 3:e och 4:e keeper är uppsatta. Om nu monstret är för krasslig och de måste lira med en junis i målet blir det mäCkta intressant.
Ingen underskattning nu tack, eller bekvämlighetstänk, utan kötta ända in i kaklet nu! Ruggigt viktigt att få vila inför semifinalen. Kan vara helt avgörande för om vi ska ha chans till final eller inte! Tugga i från början och visa vilka som bestämmer på Hovet! Klacken: sjung tack!
Linköping måste vinna 3 matcher på raken. Min gissning är att de kommer komma ut tuffare och mer desperata än innan.
Färjestad var totalt utspelade i tre matcher och sen slog dom Skellefteå borta i fjärde.
Chansar på en tajt match där vi till slut sätter sista i tom kasse, 4-2.