Kvartsfinal 2: Linköping - Djurgårdens IF 20/3-2018
Re: Kvartsfinal 2: Linköping - Djurgårdens IF 20/3-2018
Vi vinner idag, Plast verkar ju fan skrajja för oss.. typ som om de vet att de inte kommer kunna sätta press utan spelar bara för att överleva vår offensiv och kontra in nån slump puck.
Läser man deras forum så gråts det ganska friskt om hur värdelöst laget är byggt och att de inte har en chans mot oss... är fan benägen att hålla med!
Visst, det är 4 matcher som ska vinnas men känns ändå som den lättaste matchserien vi kunde få så vinner vi inte "enkelt" här har vi ändå inte en susning på guldet.
Läser man deras forum så gråts det ganska friskt om hur värdelöst laget är byggt och att de inte har en chans mot oss... är fan benägen att hålla med!
Visst, det är 4 matcher som ska vinnas men känns ändå som den lättaste matchserien vi kunde få så vinner vi inte "enkelt" här har vi ändå inte en susning på guldet.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Det började som en jinx men sen kom det in en antijinx på slutet.captcash skrev:Vi vinner idag, Plast verkar ju fan skrajja för oss.. typ som om de vet att de inte kommer kunna sätta press utan spelar bara för att överleva vår offensiv och kontra in nån slump puck.
Ja vinner vi inte mot LHC så skulle vi ändå inte haft en susning på guldet (för plast var fan inte ens bra mot HV). Spelar vi dock som i andra perren sist så ser jag inte att något lag kan rubba oss.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
Ingen Ante och Tveksamt om Burken kommer till spel
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Om det nu är så att Bourque verkligen har problem med sin sjuke son, så lider jag otroligt med honom, och förstår att han koncentrerar sig fullt ut på familjen. MEN med den inställningen med OS och att han knappt lirat efter det börjar man bli orolig. Ifall det är så så borde vi inte spela honom mer detta slutspel.Benjamin L. Willard skrev:Ingen Ante och Tveksamt om Burken kommer till spel
Ante har jag räknat bort helt, ingen ide att lira en spelare som inte är fullt frisk när vi dessutom spelat bättre utan både honom och burken
Locket på om allt verkar det som. Jocke och Robban tiger som muren. Slutspel nu så då kan man oftast som bäst få någon harkling och mummel om "upper body" och "day to day".mawa skrev:Vejde?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jag förstår inte varför Bourque inte tar Time-Out från hockeyn helt istället. Det är bättre för alla inblandade, speciellt för familjen och sonen.
Ante räknar jag inte heller med. Det är bättre han fokuserar på nästa säsong. Vejdemo hoppas jag vi får tillbaka, samt att det inte var någon större fara med Urbom sist. Och sen måste Brodin få spela idag.
Ante räknar jag inte heller med. Det är bättre han fokuserar på nästa säsong. Vejdemo hoppas jag vi får tillbaka, samt att det inte var någon större fara med Urbom sist. Och sen måste Brodin få spela idag.
Ingen tror väl på allvar att vi kör över ett lag som Linköping i fyra raka? Så låter det nu. Blir en helt annan match idag. Ingen hybris nu! Vill se ett vilt kämpande lag som inte låter Bibic och Sylvegård spela sitt spel. Stå upp för laget!
Kan inte se att Ante eller Burk ska spela alls just nu. Drar troligtvis ner farten i sin kedja. Är väl därför Brodin sitter bredvid. Vejde ska man inte chansa med i första taget. Han ska vara hel först.
Mest orolig för status på Urbom. Han är oerhört viktig när LHC börjar fulspela som de gjorde mot Hv.
Possler var grym i förra. Lyfte verkligen sin kedja.
Strandberg gör det ok men klart att en hel Vejde ska in där och centra.
Skitnervös redan. Viktig match! Kämpa!
Kan inte se att Ante eller Burk ska spela alls just nu. Drar troligtvis ner farten i sin kedja. Är väl därför Brodin sitter bredvid. Vejde ska man inte chansa med i första taget. Han ska vara hel först.
Mest orolig för status på Urbom. Han är oerhört viktig när LHC börjar fulspela som de gjorde mot Hv.
Possler var grym i förra. Lyfte verkligen sin kedja.
Strandberg gör det ok men klart att en hel Vejde ska in där och centra.
Skitnervös redan. Viktig match! Kämpa!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vi brukar kunna pendla rätt friskt i prestationerna. Särskilt skillnad i kaxigheten hemma och borta.
LHC är utdömda. Av både folk här samt expertis.
Bered er på en pungspark ikväll.
LHC är utdömda. Av både folk här samt expertis.
Bered er på en pungspark ikväll.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Exakt samma lag som senast enligt Swehockey.
Brodin extra.
Brodin extra.
-
Nervös som fan nu! En vattendelare deluxe! Vinner vi så finns det inte en möjlighet att plast vänder denna serie. Vinner de är vi tillbaka på ruta ett och måste vinna hemma igen.
Tror detta kommer gå till förlängning där jag gärna ser oss mala ner dem i fjärde perioden med långa byten och att LJ-kedjan får brunka in pucken.
2-2 (2-3 efter 4:e)
Tror detta kommer gå till förlängning där jag gärna ser oss mala ner dem i fjärde perioden med långa byten och att LJ-kedjan får brunka in pucken.
2-2 (2-3 efter 4:e)
Senast redigerad av Skidlöparn den 2018-03-20 17:49:31, redigerad totalt 1 gånger.
-
= rädd för Ahlen. Förläng kontraktet, tack.Mattias_87 skrev:Sylvegård sjuk.
Kommer att bli en helt annan match idag. Mer fysiskt spel. Jag gissar på förlängning.
- diftobbe89
Jag tror på det manskap vi har och skiter faktiskt i dom spelarna som ständigt saknas, kriga.
Spela fult