Kvartsfinal 1: Djurgårdens IF - Linköping 18/3-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Skidlöparn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvartsfinal 1: Djurgårdens IF - Linköping 18/3-2018

Inlägg av Skidlöparn »

minalman skrev:
Skidlöparn skrev:Härligt att vi äntligen vet motståndet! Plast ska vi ta, inget snack om saken. Hoppas Engqvist kommer tillbaka under matchserien; han vet hur man gör mål:

Tänk vad Tommy Å och Petter R ser unga ut!
Bara skägget gör ju tio år på Rönnqvist :lol:
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Så tänker jag boka biljetter till bortastå och så ser jag det jag hade glömt bort. VARFÖR placerar man bortastå brevid hemmastå? Helt jävla värdelöst.
Avskaffa tre mot tre.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Mattias_87 skrev:Så tänker jag boka biljetter till bortastå och så ser jag det jag hade glömt bort. VARFÖR placerar man bortastå brevid hemmastå? Helt jävla värdelöst.
För att de är plast och inte har nån riktig klack.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Mattias_87 skrev:Så tänker jag boka biljetter till bortastå och så ser jag det jag hade glömt bort. VARFÖR placerar man bortastå brevid hemmastå? Helt jävla värdelöst.
Går väl inte ens att boka till bortastå? Är alltid direktinsläpp av någon sjuk anledning såvida inte JK bokar biljetterna.

Däremot är det konstigt att de inte säljer till sektion E. Den är DIF.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Salas skrev:
Går väl inte ens att boka till bortastå? Är alltid direktinsläpp av någon sjuk anledning såvida inte JK bokar biljetterna.

"-Sektion E, sittplats i anslutning till Bortastå, hänvisas Du till om Du vill sitta. Se arenavyn. Vid högriskmatcher och vissa andra matcher regleras biljettsläppet av dessa platser på nätet utifrån gällande situation. Du kan alltid köpa dessa direkt vid arenan före match, i mån av tillgång."

Högriskmatch alltså. Är vi den enda förening som underlättar för bortasupportrar? Detta är något SHL bör jobba med.
Avskaffa tre mot tre.

Inlägg av #10 »

Nä nu får fan alla som har möjlighet se till att pallra sig till hovet och ge stämbanden en rejäl omgång, det kan nog behövas när/om vi har 3 tongivande spelare borta...

Komihåg ALLA att första matchen är jääävligt viktig för att sätta tonen, speciellt då vi startar hemma.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Mattias_87 skrev:
Salas skrev:

"-Sektion E, sittplats i anslutning till Bortastå, hänvisas Du till om Du vill sitta. Se arenavyn. Vid högriskmatcher och vissa andra matcher regleras biljettsläppet av dessa platser på nätet utifrån gällande situation. Du kan alltid köpa dessa direkt vid arenan före match, i mån av tillgång."

Högriskmatch alltså. Är vi den enda förening som underlättar för bortasupportrar? Detta är något SHL bör jobba med.
Jag tror att vi är det. Alla andra arenor har en liten tårtbit i ett hörn som folk blir intryckta till. Hovet låter ju bortaföljet boka lite som de vill och med betydligt bättre platser. Precis som det ska vara med andra ord. patetiskt att de är så kissnödiga över invasioner.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Bara hypen att få slutspelfjunen för dessa pöjkar att växa till sig ett par månader bör vara tagg nog att gå långt :lol:
Bild
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Hade hellre mött Luleå. Men ska vi ta guld måste vi ju såklart klara LHC.

Så, synd på alla skador. Men tror vi tar detta med 4-1.

Vill DIF-publiken ha slutspel? Fullsatt?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Hade hellre mött Luleå. Men ska vi ta guld måste vi ju såklart klara LHC.

Härligt motsägelsefullt :D .

Typ
-Det här blir nog grymt svårt, men vi kör över dom :lol:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Känns bra o möta ”plastcluben” Tror vi har en bra chans att ta oss vidare. Gäller bara att inte som HV reta upp sig på ”ärkegrisen” Sylvegård. Där skulle ”Burken” behövts för att ta bort kamplusten hos denne tomte. Kämpa DIF!!!
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Framåt!

Det brinner i hela kroppen, SLUTSPEL!!
25/4-2025
crike1

Inlägg av crike1 »

Skönt att man inte ska spela imorgon för mitt psyke säger att man kommer vakna upp på måndag och vara nerföst i en djup grav efter 2 riktigt övertygande förluster. Skulle kunna dra till med 1-3, 1-3 imorgon. Eventuellt 0-4, 0-4.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Hade hellre mött Luleå. Men ska vi ta guld måste vi ju såklart klara LHC.

Härligt motsägelsefullt :D .

Typ
-Det här blir nog grymt svårt, men vi kör över dom :lol:
Nja, vet inte det. 4-1 i matcher behöver verkligen inte betyda överkörning. Möjligen om du frågar Nyström på expressen eller cmores experter, som alltid efter ett avgörande i en sjunde avgörande kan tala om hur mycket bättre det ena laget varit baserat på resultat.

Att tippa 4-2 är att säga att vi avgör i deras hemmahall. Tror istället vi stjäl en match där och så hoppas jag vi kan vinna hemma.

Men några enkla segrar tror jag verkligen inte på. Inte ens om vi skulle mött Rögle eller Kalleskrona i kvarten.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Fyfan vad kul att gå in i slutspel igen och vara förväntansfull! Senast vi vart i kvarten mot Frölunda visste man ju att det skulle ta slut, då var det bara kul att få känna på slutspel igen. Självklart var man ändå besviken, men åker vi ut nu kommer jag vara extremt jävla besviken för här är vi favoriter.

FULL FART FRAMÅT!
Skriv svar