SHL Omgång 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 30/9 2017

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
sPTNC
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 30/9 2017

Inlägg av sPTNC »

Jim Morrison skrev:Gissa vem som spelar i andrakedjan igen?
Suck!

Varför inte slänga in J. Davidsson, Possler eller Ridderwall där istället?!
KJL

Inlägg av KJL »

Ska jag vara helt ärlig så vet jag faktiskt inte om jag tror på det. Men jag har lagt en hundring på unibet på 3-2...
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Det börjar bli dags för banderoller på läktaren mot Hank.
Vad i helvete har han gjort er. Förra matchen var han exempelvis mer nyttig än #47. Det finns alltid ett gäng spelare som lirar sämre än Hank. Men samma spelare gör ibland toppinsatser. Hank ligger där mitt i och gör sitt jobb godkänt. Är det det som är problemet? Inga medelmåttor ska få spela med oss.
Jag tror många i laget uppskattar hans pålitlighet. Ja, han är pålitlig målsumpare också, men är en pålitlig grovjobbare med. Och det kanske behövs en sådan i varje kedja. Så att de två andra får spela ut. I förstakedjan är det sannolikt #21 som har det jobbet. Men vi har inte så många fler än de som nu är utspridda på varsin kedja. Förra året var det sämre med #52 och 17 i samma kedja. Gillar den här strategin. Låt den sätta sig. Inga banderoller mot #17 tack.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Problemet med Hank är ju att han inte är någon bra grovjobbare heller, inte på SHL nivå i alla fall, jag skulle kunna nämna 15 hårt arbetande spelare från allsvenskan som alla skulle göra det bättre än Hank, där även lite poäng med all den istid skulle trilla in då och då, JAG hade gjort mer än 1 mål på 105 grundseriematcher med den istid han bär.

Alla som försvarar honom tycker ju synd om honom och vill så gärna ''få igång honom'' men var ärliga mot er själva istället, Hank hade spelat i ett mittenlag i allsvenskan om det inte vore för Jocke.
Spela fult
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

minalman skrev:Det börjar bli dags för banderoller på läktaren mot Hank.
Vad i helvete har han gjort er. Förra matchen var han exempelvis mer nyttig än #47. Det finns alltid ett gäng spelare som lirar sämre än Hank. Men samma spelare gör ibland toppinsatser. Hank ligger där mitt i och gör sitt jobb godkänt. Är det det som är problemet? Inga medelmåttor ska få spela med oss.
Jag tror många i laget uppskattar hans pålitlighet. Ja, han är pålitlig målsumpare också, men är en pålitlig grovjobbare med. Och det kanske behövs en sådan i varje kedja. Så att de två andra får spela ut. I förstakedjan är det sannolikt #21 som har det jobbet. Men vi har inte så många fler än de som nu är utspridda på varsin kedja. Förra året var det sämre med #52 och 17 i samma kedja. Gillar den här strategin. Låt den sätta sig. Inga banderoller mot #17 tack.
Nej men för helvete han ska inte petas, men han ska inte spela i toppkedja med Bergfors. Han ska ska spela i en kedja med lite mer gnugg eller kanske 13e forward. En kedja där Hank spelar kommer inte göra så många mål, inte släppa in så många heller för den delen. Sist var Ahlén 13e, vad har Hank som inte han har?
mb81

Inlägg av mb81 »

För min del får han spela och göra sitt jobb i 10--12 minuter/match men han behöver väl inte spela med vår kanske bästa offensiva spelare (Bergfors). Ser gärna mer spelsnicklichet där. Skulle gärna se Vejdemo-Ljungh-Bergfors när Ljungh är tillbaka. Eller att man försöker få igång Possler eller Ridderwall där. Ingen av de har heller gjort det så bra hittills och ska också ha skit för det men de har iaf högre offensiv potential.
Användarvisningsbild
minalman

SHL Omgång 5: Djurgårdens IF - Skellefteå 30/9 2017

Inlägg av minalman »

I säsongskortsbaren blev Brodin just intervjuad. Frågan var ”Vem bär upp Djurgårdskulturen i omklädningsrummet idag? Du var ju här på 00-talet, var borta några år och kom sedan tillbaka, så du borde ju veta”. Brodins svar blev förstås Hank.
Det går inte att ersätta med någon skogshuggare från HA.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

minalman skrev:I säsongskortsbaren blev Brodin just intervjuad. Frågan var ”Vem bär upp Djurgårdskulturen i omklädningsrummet idag? Du var ju här på 00-talet, var borta några år och kom sedan tillbaka, så du borde ju veta”. Brodins svar blev förstås Hank.
Betyder det "han ska ha nästintill mest speltid av våra forwards och spela i en producerande kedja med kanske vår skickligaste spelare" eller?

Tycker synd om Bergfors. Vilken sits han har hamnat i. Hank kan gärna få fortsätta bära kulturen. Helst i omklädningsrummet men kan nöja mig med fjärdekedjan om han nu prompt måste spela.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
AlltidoavsettDIF

mb81 skrev:
För min del får han spela och göra sitt jobb i 10--12 minuter/match men han behöver väl inte spela med vår kanske bästa offensiva spelare (Bergfors). Ser gärna mer spelsnicklichet där. Skulle gärna se Vejdemo-Ljungh-Bergfors när Ljungh är tillbaka. Eller att man försöker få igång Possler eller Ridderwall där. Ingen av de har heller gjort det så bra hittills och ska också ha skit för det men de har iaf högre offensiv potential.
Precis, men det är inte lätt för dessa spelare att göra poäng när de spelare 10 minuter per match i 3-4e kedjan. Dock ska givetvis dessa spelare ha minst lika mycket kritik, Hank är ju trots allt inte här för att producera poäng.
minalman skrev:I säsongskortsbaren blev Brodin just intervjuad. Frågan var ”Vem bär upp Djurgårdskulturen i omklädningsrummet idag? Du var ju här på 00-talet, var borta några år och kom sedan tillbaka, så du borde ju veta”. Brodins svar blev förstås Hank.
Exakt, jag har inget emot att han stannar här många år framöver. Det finns ju trots allt en anledning till att han var kapten.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

AlltidoavsettDIF skrev:Precis, men det är inte lätt för dessa spelare att göra poäng när de spelare 10 minuter per match i 3-4e kedjan. Dock ska givetvis dessa spelare ha minst lika mycket kritik, Hank är ju trots allt inte här för att producera poäng.
Varför spelar han då i andrakedjan?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Hank SKA producera poäng om han ska spela i andrakedjan och lasta 15min/match, annars är det dåligt, det är fan dags att börja leverera nu och kanske börja sätta lite krav efter två svaga säsonger.
Spela fult
AlltidoavsettDIF

Jim Morrison skrev:
AlltidoavsettDIF skrev:Precis, men det är inte lätt för dessa spelare att göra poäng när de spelare 10 minuter per match i 3-4e kedjan. Dock ska givetvis dessa spelare ha minst lika mycket kritik, Hank är ju trots allt inte här för att producera poäng.
Varför spelar han då i andrakedjan?
Jadu det är ju precis det jag sagt innan om du läser upp lite, ser man på hans poängproduktion senaste 2 säsongerna måste man ju se att inte är ett offensivt hot.
diftobbe89 skrev:Hank SKA producera poäng om han ska spela i andrakedjan och lasta 15min/match, annars är det dåligt, det är fan dags att börja leverera nu och kanske börja sätta lite krav efter två svaga säsonger.
Det är ju precis det jag säger men han ska inte vara den bärande balken framåt, han är ju max 12-13e spelaren bäst offensivt.

Nu börjar introt snart så vi hörs i paus.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Det är för mycket fokus på en spelare nu, kom igen nu vi har 12 forwards på isen och många av dem har säkerligen en betydligt saftigare lönecheck vilket är den viktigaste kravsättaren.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

Jaa!! Reine Burk!!! :-D

Of all the things I lost, I miss my mind the most...
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Alltså Bourque :shock:
Skriv svar