Wikegårds sågning
JK har redan arrangerat, nu är det upp till oss att dyka upp!wExL skrev:Starta en egen supporter förening som tar hockey på allvar och inte ha det som något extra vid sidan av någon annans sport..
hörde att det fanna några pers som höll på att starta men jag vet inte hur det blev med det..
vi får se vad jk arrangera mot LHC hemma
Lycka är att vara djurgårdare
Så länge vi har elitseriens sämsta hemmaklack tänker jag gnälla. Visst gör de som leder JK vad de kan för att få folk till hockeyn, men när ingen kommer kan man ju inte vara nöjd. Initiativet inför LHC-matchen förlåter inte sveket mot hockeylaget, men det är ju i alla fall ett steg framåt.Rash skrev:mforce, nån måtta får det väl vara på allt JK gnäll?
Har du varit inne på deras hemsida senaste tiden?
Här är en länk: http://www.jarnkaminerna.nu/
Alleman till Globen på söndag!!!
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja, det är ju egentligen dem jag menar. När jag skriver JK så menar jag naturligtvis deras medlemmar. Styrelsen, eller vad de kallar sig, gör i mina ögon ett bra jobb. Och de som inte är medlemmar kan man väl inte gnälla så mycket på. Däremot tycker jag att man kan gnälla lite på de medlemmar som struntar i hockeyn.
Egentligen så har jag väl ingen rätt alls att gnälla, själv är inte jag en person som gör allt för att få folk till klacken. Däremot tycker jag att det är trist att mitt lag har en pytteliten klack vid varje hemmamatch. Och alla som tar åt sig av mitt gnäll får gärna be mig hålla käften, faktum kvarstår dock, vår klack är pinsamt liten. Laget förtjänar bättre. Den klack vi ändock har idag, är stora hjältar, som varken ger sig trots skrala resultat och mångdubbelhövdade motståndarklackar.
Egentligen så har jag väl ingen rätt alls att gnälla, själv är inte jag en person som gör allt för att få folk till klacken. Däremot tycker jag att det är trist att mitt lag har en pytteliten klack vid varje hemmamatch. Och alla som tar åt sig av mitt gnäll får gärna be mig hålla käften, faktum kvarstår dock, vår klack är pinsamt liten. Laget förtjänar bättre. Den klack vi ändock har idag, är stora hjältar, som varken ger sig trots skrala resultat och mångdubbelhövdade motståndarklackar.
- Killer Kennholt
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Lät för dig å säga att de finns 1000- tals me DIF fans ute i sverige.. Men hur fan ska ja kunna ha tid me å åka till sthlm varje gång de ä match när ja bor i värmland? 80 mil tur och retur.. kan bli lite kämpigt.. Dessutom har ja inget körkort.. men visst.. går iaf på cs 3 matcher varje år och dom som ä i k- stad då..
mforce, I stand corrected. Missförstod ditt inlägg totalt. Och visst är det svagt att vi har en av landets största supporter föreningar, sett till antalet medlemmar, men ändå så pinsamt dålig uppslutning i klacken. Hoppas dock (kanske lite naivt) att saker å ting sakta men säkert blir bättre. Kommer det mycket folk på söndag och det blir bra drag så kanske de som i vanliga fall väljer att stanna hemma kanske tar sig ut till Globen/Hovet oftare, vem vet?
Killer Kennholt, personligen syftar jag i första hand på folk som bor i Sthlms området eller i närheten.
Killer Kennholt, personligen syftar jag i första hand på folk som bor i Sthlms området eller i närheten.
Lycka är att vara djurgårdare