JKBlå efter ha sett Mattson idag så kanske jag skall 'ändra' mig en del angående honom. Han var usel idag!
Men en sak slår aldrig fel, han tar sin gubbe och aldrig puck
Kanske anledningen är att han har problem att hantera klubban, va vet jag, men jag tycker det fortfarande är en helt okej värvning för dem pengar han får. Sen om det är bättre att släppa upp en junior eller inte kan jag inte sia om..
Måste bara få tillägga, trots att den här tråden handlar om Ronnie P, att det bara inte är möjligt att ha olika åsikter om Mattsson. 99,9% av allt han gör är renodlade misstag. Han ÄR en fruktansvärt usel spelare och pinsam att se när han irrar omkring hela tiden. En av de absolut sämsta spelarna i svensk elithockeys historia. Där har han knivskarp konkurrens från bland annat Rikard Franzén, som han agerade under förra året.
*Knirre skrev:Måste bara få tillägga, trots att den här tråden handlar om Ronnie P, att det bara inte är möjligt att ha olika åsikter om Mattsson. 99,9% av allt han gör är renodlade misstag. Han ÄR en fruktansvärt usel spelare och pinsam att se när han irrar omkring hela tiden. En av de absolut sämsta spelarna i svensk elithockeys historia. Där har han knivskarp konkurrens från bland annat Rikard Franzén, som han agerade under förra året.
Nej, han är inte fruktansvärt usel. Han är en väldigt begränsad elitseriespelare. Men för den peng han förmodligen kostar så är han en positiv överraskning hittills. Mattsson spelar säkert och det märks bland annat i plusminus-statistiken (+1). Ditt påhopp på Mattsson är enbart pinsamt.
*Knirre skrev:Måste bara få tillägga, trots att den här tråden handlar om Ronnie P, att det bara inte är möjligt att ha olika åsikter om Mattsson. 99,9% av allt han gör är renodlade misstag. Han ÄR en fruktansvärt usel spelare och pinsam att se när han irrar omkring hela tiden. En av de absolut sämsta spelarna i svensk elithockeys historia. Där har han knivskarp konkurrens från bland annat Rikard Franzén, som han agerade under förra året.
Nej, han är inte fruktansvärt usel. Han är en väldigt begränsad elitseriespelare. Men för den peng han förmodligen kostar så är han en positiv överraskning hittills. Mattsson spelar säkert och det märks bland annat i plusminus-statistiken (+1). Ditt påhopp på Mattsson är enbart pinsamt.
"Väldigt begränsad spelare". Det var väldigt snällt sagt.
Faktum är att jag vägrar erkänna honom som elitseriespelare. Han platsade inte i allsvenskan (SkAIK) förra året, och jag är 100% säker på att han inte skulle göra det i år heller. Sen så har jag sett honom i princip alla byten han spelat i år, och jag håller fast vid att han är fruktansvärt förvirrad, tar uteslutande felbeslut, vet inte var han ska vara på isen och åker som bäst omkring och kramar en motståndare. Att han sedan är helt oduglig med pucken är bara en bonus.
Faktum är ju som sagts tidigare att Mattsson faktiskt är direkt usel. Snacka om stabbig back, och jag har tamifan aldrig sett någon med sådan usel klubbteknik. Han ser ut som en gammal gubbe med toppluva på allmänhetens åkning....
Tycker det är synd att behöva skriva så här om en spelare i DIF, men han är ju faktiskt jättedålig....
Samtidigt som du lovsprisar Mattsson hoppas jag att du är medveten om att
det är övriga 4 utespelare + Lassila som har sett till att André har
smått otroliga +1 i statistiken, med tanke på vilken oreda karl ställer
till med i byte efter byte.
Får inte någon av dessa spelare bragdguldet är det skandal.
André är säkert duktig på något annat, men puck & klubba (skridskor
med för den delen) bör han undvika framöver.
Håller med Knirre 100%
- André Mattson & Rikard Franzén är det sämsta som skådats på en
Elitserierink i modern tid.
Ni kan ju inte ha sett nåt på hockey, eller så ser ni fel på Mattson och Mika Strömberg.. Mattson spelar enkelt å ä den bästa i DIF på kropp mot kropp, bland dom mest vältränade i ES.. Va well skitsamma om han inte platsa i skoterlaget förra året, spelar de nån roll? Man kan well bli bättre på ett år.. Å de har han enligt mina ögon..Han ska inte va speluppläggare eller den som ligger längst upp i poängligan som ni verkar tro.. Åka skridskor kan han, tro mig, jag har sett han..
André Mattsson's sk. skridskokunskaper kan ses tydligt i början av denna matchsekvens.
Vid 3-3 målet får vi se på hans kunskaper i att åka baklänges och inte stanna och hinner i sista stund att avvärja sig från att krocka med Lassila genom att lägga över sin tyngd till höger för svänga.
nutarvidom skrev:Faktum är ju som sagts tidigare att Mattsson faktiskt är direkt usel. Snacka om stabbig back, och jag har tamifan aldrig sett någon med sådan usel klubbteknik. Han ser ut som en gammal gubbe med toppluva på allmänhetens åkning....
Tycker det är synd att behöva skriva så här om en spelare i DIF, men han är ju faktiskt jättedålig....
håller med....killen blir ju helt förvirrad när pucken är i närheten.
Lite klubbteknik kan man väll kräva av en kille som spelar i es
Du ä ju dum i pallet för fan! Va gjorde han för fel där? Har man varit i eliten i så många år som han varit så kan man nog åka griller skaru se.. Ja vet inte riktigt vad du menar me den sekvensen :S Men men.. Alla har sin åsikt.. Ja tar Mattson före Björck alla dagar som finns.. Han kan inte åka skridskor för fem öre, han kan inget helt enkelt.. Mattson gör sitt arbete som alla andra.. Han har sin roll och gör antagligen den bra eftersom han får lira.. Men ja vet inte, ni kanske ä världsmästare och vet bättre än challe å säcken som hållt på me hockey i hela sinna liv, vad vet jag..
Killer Kennholt skrev:Du ä ju dum i pallet för fan! Va gjorde han för fel där? Har man varit i eliten i så många år som han varit så kan man nog åka griller skaru se.. Ja vet inte riktigt vad du menar me den sekvensen :S Men men.. Alla har sin åsikt.. Ja tar Mattson före Björck alla dagar som finns.. Han kan inte åka skridskor för fem öre, han kan inget helt enkelt.. Mattson gör sitt arbete som alla andra.. Han har sin roll och gör antagligen den bra eftersom han får lira.. Men ja vet inte, ni kanske ä världsmästare och vet bättre än challe å säcken som hållt på me hockey i hela sinna liv, vad vet jag..
Titta i början då!!!!!
Fan, han kan inte ens stå still på skridskorna, han håller ju på att ramla!
Börjar nästan fundera på om du inte är Mattsson himself...
Har iofs bara skummat igenom inläggen. men vad är det för jävla gnäll??
Vi vet ju redan att DIF har dassigt me pengar vilket gör att backbesättningen ser ut som den gör.
Så i detta läget ska vi vara glada att vi har en sån spelare som Ronnie Pettersson. Killen är ju en ikon och det är nog inte många i laget som har större DIFhjärta än honom. Han gör sig dock bäst i par med en mer spelande back men har för den skull inte gjort bort sig den här säsongen.
Så sluta gnäll och stötta istället våra killar som sliter därute.