Ett lag utan spel…

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

nog är timrå top 5 tycker jag allt...om än på just 5e plats och det har dom bevisat med att de senaste säsongerna vara på övre halvan av serien efter 50 omgångar...nä timrå är ett starkt lag så enkelt är det...

nedre halvan i mina ögon är leksand, mora, luleå, brynäs, södertälje och djurgården där vi ska kunna halka in på en 7-10 plats utan problem..errrm..okey då..med vissa problem;]...kan tom ev slåss om 6e platsen med modo om det vill sig väl...

ni kan kalla mig optimist eller sjuk i huvvet men spelar ingen roll:]......

f-n har följt djurgården sen 80 talet och det känns konstigt att man ses som optimist om man tror att djurgårn tar sig till slutspel...things change:/

fooorrzzaa djurgårn..mot slutspel!:]
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Det mest tragiska av allt är alla ni (ni vet själva vilka ni är) som klagar på vårt kära lag hela tiden. Våra krigare visade stolt igår att motivation slår klass! Hockey är till stor del en kampsport, få lag vinner pga att de endast har spelskickliga centrar och bra målskyttar. Kolla bara på Leksand tex. De har köpt in en massa "lirare" från alla möjliga håll och kanter. Hur ligger de till i tabellen? Ganska många poäng under oss om jag inte minns helt fel...

Vi har bra målvakter, några bra målskyttar samt en del hyfsade spelfördelare. Och framför allt, vi har en trupp som är beredd att ge allt för att bevisa för allmänhet, fans och media att vi inte ska ned i allsvenskan! Om inte annat blev mycket av detta bevisat mot Frölunda igår.

Visst, man måste ju vara realist också. Vi kan få en del bekymmer med att ta oss till slutspel, det håller jag med om. Allsvenskan då? Knappast. Det finns faktiskt (ni som inte visste det) lag som ÄR sämre och i flera fall inte på något sätt bättre än vårat kära DIF i denna upplaga av ES.
Ingen seger utan offer
wExL

Inlägg av wExL »

Djurgården bör klara av att ta en slutspels plats nu har man även fått igång försvaret ganska bra.

Matchen mot frölunda är ett ganska gott exempel.

vi får ser om det bara var dåligt frölunda eller om Djurgården äntligen har fått igång sitt spel.

jag tror på det sist nämnda.

Mot Slutspel
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Drutten skrev:Det mest tragiska av allt är alla ni (ni vet själva vilka ni är) som klagar på vårt kära lag hela tiden. Våra krigare visade stolt igår att motivation slår klass! Hockey är till stor del en kampsport, få lag vinner pga att de endast har spelskickliga centrar och bra målskyttar. Kolla bara på Leksand tex. De har köpt in en massa "lirare" från alla möjliga håll och kanter. Hur ligger de till i tabellen? Ganska många poäng under oss om jag inte minns helt fel...

Vi har bra målvakter, några bra målskyttar samt en del hyfsade spelfördelare. Och framför allt, vi har en trupp som är beredd att ge allt för att bevisa för allmänhet, fans och media att vi inte ska ned i allsvenskan! Om inte annat blev mycket av detta bevisat mot Frölunda igår.

Visst, man måste ju vara realist också. Vi kan få en del bekymmer med att ta oss till slutspel, det håller jag med om. Allsvenskan då? Knappast. Det finns faktiskt (ni som inte visste det) lag som ÄR sämre och i flera fall inte på något sätt bättre än vårat kära DIF i denna upplaga av ES.

Som jag sagt förut, en & annan skräll mot "mätta" topplag är alltid skitkul &gör att livet flyter lite lättare för en dag.
Men så länge DIF fortsätter att torska hemmamatcherna mot lag som Mora, Brynäs, Timrå & SSK så är kvalserien fortfarande lika nära.
Det är ju bara Leksand som sladdar rejält, sedan är det jämt skägg enda upp till Timrå.

Spännande lär det ju bli i alla fall....
Skriv svar