SHL Omgång 4: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 26/9

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Kalliasson

Re: SHL Omgång 4: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 26/9

Inlägg av Kalliasson »

ciirree skrev:
Vikas skrev:Tydligen kör vi Sörensen - Sallinen - Forsberg i förstakedjan idag.

Gillar det bra mycket mer än Lundberg där i alla fall.
Var står detta?

Edit. Hittade.

En liten känga till övriga forwards och dessutom en liten hint om att Fällström är borta längre? (Ang. Varför Forsberg får spela i förstalinan).

"– Det är ju han som har skapat mest. Vi kommer nog att jobba med dem ett tag så att de ska hitta varandra, säger Djurgårdstränaren Hans Särkijärvi."

Då lär det väl se ut såhär idag då:

Sörensen-Sallinen-Forsberg
Thoresen-Anderson-Brodin
Vejdemo-Ljungh-Alvarez
Hank-Hage-Ahlen
Nåväl, var hittade du line-ups?:p
edit: nvm
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ciirree »

Kalliasson skrev:
ciirree skrev:

Var står detta?

Edit. Hittade.

En liten känga till övriga forwards och dessutom en liten hint om att Fällström är borta längre? (Ang. Varför Forsberg får spela i förstalinan).

"– Det är ju han som har skapat mest. Vi kommer nog att jobba med dem ett tag så att de ska hitta varandra, säger Djurgårdstränaren Hans Särkijärvi."

Thoresen-Anderson-Brodin
Vejdemo-Ljungh-Alvarez
Hank-Hage-Ahlen
nvm
Att Forsberg ska spela i förstalinan står i expressen. Säcken säger också att man vill köra Thoresen-Anderson-Brodin.
Resterande gissade jag med tanke på att Vejdemo-Ljungh-Alvarez har varit våran bästa kedja hittills.
Användarvisningsbild
Davidsson

Inlägg av Davidsson »

Idag kommer vi visa upp ett offensivt och tungt spel. Vinst 1-4. Sallinen, Thoresen, Vejdemo, Ljung stänker dit dom!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

ciirree skrev:
Kalliasson skrev:
ciirree skrev:

Var står detta?

Edit. Hittade.

Thoresen-Anderson-Brodin
Vejdemo-Ljungh-Alvarez
Hank-Hage-Ahlen
nvm
Att Forsberg ska spela i förstalinan står i expressen. Säcken säger också att man vill köra Thoresen-Anderson-Brodin.
Resterande gissade jag med tanke på att Vejdemo-Ljungh-Alvarez har varit våran bästa kedja hittills.
Typ som det tjatats om i forumet ett tag.. dvs inte pajja 2 kedjor utan låt iallafall en av våra leadinglines få en chans att börja spela ihop sig.... äntligen!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Tooga
Säsongskort: Ja

Inlägg av Tooga »

Reppar på plats. En fördel med att vara i exil i Karlskrona är möjligheten att se DIF.
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Bra om vi inte pillar runt för mycket i linorna.

Dock menar jag ju fortfarande att Brodin kanske inte är rätt spelare att satsa på tillsammans med Thoresen och Anderson.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Det blev som jag skrev ovan.
Men kedjorna är annorlunda.
Vejdemo-Ljungh-Alvarez startar. Helt välförtjänt.
Sörensen kedjan andra och Thoresen tredje.
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

DIF#1 skrev:Som upplagt för fiasko..tyvärr.

* Karlskrona har inte vunnit än (trendbrott sker alltid mot DIF)
* Ruskigt dålig match senast mot Brynäs, den dåliga formen fortsätter.
* DIF går in halvhjärtat då man tror att denna match blir enkel.
* Oinspirerade att åka till en kass ishall och spela mot en nykomling.
* KHK möter stora Djurgården och kommer köra skiten ur sig på hemmaplan. Vill ta första segern och bonus att den kan komma hemma mot DIF (KHK är taggade!)

Hoppas jag har fel, men på förhand känns det som en 4-2 förlust. Vi ska vinna här egentligen! Rögle - KHK var bland de sämre matcherna jag sett i SHL, dock gjorde inte vi succé mot Brynäs direkt.
Usch ja! Livrädd för det du hoppas ha fel om.
mb81

Inlägg av mb81 »

DIF#1 skrev:Som upplagt för fiasko..tyvärr.

* Karlskrona har inte vunnit än (trendbrott sker alltid mot DIF)
* Ruskigt dålig match senast mot Brynäs, den dåliga formen fortsätter.
* DIF går in halvhjärtat då man tror att denna match blir enkel.
* Oinspirerade att åka till en kass ishall och spela mot en nykomling.
* KHK möter stora Djurgården och kommer köra skiten ur sig på hemmaplan. Vill ta första segern och bonus att den kan komma hemma mot DIF (KHK är taggade!)

Hoppas jag har fel, men på förhand känns det som en 4-2 förlust. Vi ska vinna här egentligen! Rögle - KHK var bland de sämre matcherna jag sett i SHL, dock gjorde inte vi succé mot Brynäs direkt.
Är det där inte en myt? Och isf är det bara negativa trender som bryts mot oss. Känns som en sak alla lags supportrar kör med.

Btw går det inte köra cmore via chrome? Cmore är så jävla efterblivna. Istället för att satsa på chromecaststöd går de åt andra hållet.
Puckey

Inlägg av Puckey »

minalman skrev:En kall öl i TV-soffan är väl det enda som jag ser fram emot. Resten luktar fiasko.
Efter en kall öl i TV-soffan finns risken att även den luktar fiasko :wink:
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Uppställningen idag känns vettig. Bra att hålla ihop Thoresen, Matt och Brodin men ändå "flytta ned" dem som tredjekedja.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

mb81 skrev:
Är det där inte en myt? Och isf är det bara negativa trender som bryts mot oss. Känns som en sak alla lags supportrar kör med.

Btw går det inte köra cmore via chrome? Cmore är så jävla efterblivna. Istället för att satsa på chromecaststöd går de åt andra hållet.
Jag funderade nyligen på det.. Ofta är det något som supportrar kör med, men i vårat fall så stämmer det allt som oftast. Vet inte vad det beror på, men det känns alltid som motståndarnas negativa trender bryts mot oss.
Hoppas vi kommer ut och gasar direkt från start idag och att pucken studsar våran väg. Vill även kräva att domarna inte går in och försöker avgöra våra matcher som i de tre första! Bedrövlig nivå på domarna hittills.
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
mb81

Inlägg av mb81 »

DIF#1 skrev:
mb81 skrev:

Jag funderade nyligen på det.. Ofta är det något som supportrar kör med, men i vårat fall så stämmer det allt som oftast. Vet inte vad det beror på, men det känns alltid som motståndarnas negativa trender bryts mot oss.
Hoppas vi kommer ut och gasar direkt från start idag och att pucken studsar våran väg. Vill även kräva att domarna inte går in och försöker avgöra våra matcher som i de tre första! Bedrövlig nivå på domarna hittills.
Känns som ja. När lag inte bryter trend så tänker man inte på det. Sen är man såklart jävligt nervös ändå.
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

mb81 skrev:
DIF#1 skrev:
mb81 skrev:

Känns som ja. När lag inte bryter trend så tänker man inte på det. Sen är man såklart jävligt nervös ändå.
Har du rätt i. Lätt att glömma bort då trender inte bryts. Nervositeten har iaf infunnit sig. Snart dags. Kom igen nu Djurgården!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
JLindgren

Inlägg av JLindgren »

Hej bönder!!
Skriv svar