SHL Omgång 3: Djurgårdens IF - Brynäs 24/9
Re: SHL Omgång 3: Djurgårdens IF - Brynäs 24/9
Mentalt slutkörda efter CHL. 

"Säsongens första förlust efter ordinarie tid.
Då delade Marcus Högström ut en jättesmocka – mot det egna laget.
– Patetiskt, bedrövligt, säger Djurgårdsbacken efter 1–2 mot Brynäs."
Jag har inte kunnat sagt det bättre själv! Förlorar vi mot KHK i morgon, så grinar jag blod!
Då delade Marcus Högström ut en jättesmocka – mot det egna laget.
– Patetiskt, bedrövligt, säger Djurgårdsbacken efter 1–2 mot Brynäs."
Jag har inte kunnat sagt det bättre själv! Förlorar vi mot KHK i morgon, så grinar jag blod!
Undrar vart våra ledande spelare är någonstans ? Såg inte sören göra något igår knappt och för att inte tala om thoresen
mera osynlig än bremberg får man leta efter.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Problemet med Thoresen är som sagt att han knappast är redo för match ännu, det måste väl ändå alla se? Han orkar ju knappt åka skridskor. Tycker det är rätt orättvist att slänga in honom i SHL när han inte är i närheten av att vara i tillräckligt god form.
Gillar förövrigt Högströms analys nedan. Sluta skyll på domarna när vi spelar som ett gäng vilsna nötter!
- - -
"Första Brynäsutvisningen dröjde ända till knappt tre minuter in i den tredje perioden och långa stunder visade både hemmapublik och spelarna själva missnöje med domarduon.
Även det agerandet är Högström kritisk till.
– I två perioder är vi bedrövliga, spelar allt i händerna på dem och förtjänar ingenting. Och så skyller vi på domarna. Det är rent av patetiskt. Förlorare beter sig så.
– Får man inga utvisningar när man spelar bra kan man stressa och ligga på domarna. Men spelar man med huvudet under armen så kan vi inte stå och skrika på domaren, avslutar Högström."
- - -
Gillar förövrigt Högströms analys nedan. Sluta skyll på domarna när vi spelar som ett gäng vilsna nötter!
- - -
"Första Brynäsutvisningen dröjde ända till knappt tre minuter in i den tredje perioden och långa stunder visade både hemmapublik och spelarna själva missnöje med domarduon.
Även det agerandet är Högström kritisk till.
– I två perioder är vi bedrövliga, spelar allt i händerna på dem och förtjänar ingenting. Och så skyller vi på domarna. Det är rent av patetiskt. Förlorare beter sig så.
– Får man inga utvisningar när man spelar bra kan man stressa och ligga på domarna. Men spelar man med huvudet under armen så kan vi inte stå och skrika på domaren, avslutar Högström."
- - -
I spelarnas försvar så saknade vi ju båda första linorna... är inte konstigt i mina ögon att Sören o Thoresen inte klickar direkt då de inte lirat många sekunder tillsammans och Thoresen precis är tillbaka efter skada... Egentligen borde man nog låtit lina 2 (thorese, matt, brodin) fått lira ihop som det är tänkt och istället bara "sabba" en lina med Sören (nu när hans 2 polare är skadade)...
Med det sagt, jävligt seg match.. kändes inte som vi hade ett skott på mål under hela matchen förrutom de 2 frilägen vi missade samt målet... ytters uddlöst framåt... och backlinjen som man trodde skulle bli årets stora problem har alltså släppt förbi 3 mål på 2 matcher... sjukt bra (även om det givetvis är målisarnas förtjänst oxo), men släpper man in 3 mål på två matcher så SKA det vara 2st vinster där... vi måste kunna kräva minst 2 mål framåt i stort sett varje match, minst!
Slutligen kändes det fan som mer än 6000 pers på Hovet igår... nedre delen av klacken saknades och sen lite ströplatser.. men trodde fan det var minst 7000 där... nåja... allt över 6k är godkänt antar jag.
Med det sagt, jävligt seg match.. kändes inte som vi hade ett skott på mål under hela matchen förrutom de 2 frilägen vi missade samt målet... ytters uddlöst framåt... och backlinjen som man trodde skulle bli årets stora problem har alltså släppt förbi 3 mål på 2 matcher... sjukt bra (även om det givetvis är målisarnas förtjänst oxo), men släpper man in 3 mål på två matcher så SKA det vara 2st vinster där... vi måste kunna kräva minst 2 mål framåt i stort sett varje match, minst!
Slutligen kändes det fan som mer än 6000 pers på Hovet igår... nedre delen av klacken saknades och sen lite ströplatser.. men trodde fan det var minst 7000 där... nåja... allt över 6k är godkänt antar jag.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Spågumma!Kalliasson skrev:Med Sallinen: vinst
Utan Sallinen: uddamålsförlust
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Hultström får man väl endå säga ställer till det för sig i båda baklängesmålen igår.
Press hade två(!) lägen med helt öppen målbur och missade båda. Små marginaler.
I övrigt. Tråkigaste matchen jag sett på länge.
Jag tycker också att man borde låtit Thoresen lira med dem det är tänkt. Man behöver inte splittra två kedjor när den ena saknar spelare.
Nog för att det är lätt att leka coach i efterhand men hade inte Sörensen-Ljungh-Vejdemo varit en bättre lösning än att ändra om i två kedjor. Jaja. In Säcken we trust!
Jag tycker också att man borde låtit Thoresen lira med dem det är tänkt. Man behöver inte splittra två kedjor när den ena saknar spelare.
Nog för att det är lätt att leka coach i efterhand men hade inte Sörensen-Ljungh-Vejdemo varit en bättre lösning än att ändra om i två kedjor. Jaja. In Säcken we trust!
Matcher som den mot BIF hemma är den typ av drabbningar som vi måste vinna denna säsong.
-
Alvarez - Rundqvist - Forsbergciirree skrev:Hultström får man väl endå säga ställer till det för sig i båda baklängesmålen igår.
hade nog inte varit heltokigt förutom bristen på rutin
(detta med tanke på om man nu skulle spela:
Sörensen - Ljungh - Vejdemo
Thoresen - Anderson - Brodin)
Tur att det var nåt knas med forumet igår när man var som mest förbannad...
- ALLTID DIF
Ni har Sagt allt DÅLIGT ! och så sant som det sagts Dåligt DIF !!!!!!!!!
det enda jag tycker är BRA är Alvarez Han värkar ha hittat formen från MIF tiden !!!!!!!
det enda jag tycker är BRA är Alvarez Han värkar ha hittat formen från MIF tiden !!!!!!!
Håller med, skulle vara lite spännande att se Sören och Vejdemo tillsammans.captcash skrev:I spelarnas försvar så saknade vi ju båda första linorna... är inte konstigt i mina ögon att Sören o Thoresen inte klickar direkt då de inte lirat många sekunder tillsammans och Thoresen precis är tillbaka efter skada... Egentligen borde man nog låtit lina 2 (thorese, matt, brodin) fått lira ihop som det är tänkt och istället bara "sabba" en lina med Sören (nu när hans 2 polare är skadade)...
Sören-Vejdemo-Alvarez nu när Fällis och Sallinen är borta. Vilken jävla speed på den linan!
Tycker faktiskt att backarna gör det bra hemåt i varje match hittills, inte alls så dåliga som jag förväntade mig.
Thoresen kommer igång ordentligt i omgång 7-8, likaså Sörensen.
Det blir bra det här till slut!
Sörensen-Sallinen-Heinerö
Om Heinerö är spelklar på lördag varför inte!
3e linan ska vi nog inte rör den fungerar ju verkligen bra!
Om Heinerö är spelklar på lördag varför inte!
3e linan ska vi nog inte rör den fungerar ju verkligen bra!
Yepp, pilla inte på tredje eller fjärde linan i nuläget... tredje är skitkul att se med sin speed (och f.ö enda linan som regelbundet vinner tekningar och på så vis får bra tryck).. fjärde är ju vår "köttar-lina" och den gör sitt jobb precis som det är tänkt!
När alla är hela känns det faktiskt som vi har 4st jävligt välkomponerade kedjor.
När alla är hela känns det faktiskt som vi har 4st jävligt välkomponerade kedjor.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Två missade öppna mål. Som en ljum avslagen öl i övrigt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel