Säsongen 15/16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 15/16

Inlägg av Mattebo »

mb81 skrev:Ja när hade vi så här bra och bred centerbesättning senast? Thoresen, Sallinen, Anderson, Ljungh, Runken, Hage, Vejdemo.
Typ finalåret med Ottosson, Krüger, Zigomanis, Josefson, Fimpen, Honken. Kan bli en rolig säsong, alltså!

Blir väldigt intressant att se hur vi ställer upp med centrarna i morgon.
Stavhoppet
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stavhoppet »

Mattebo skrev:
mb81 skrev:Ja när hade vi så här bra och bred centerbesättning senast? Thoresen, Sallinen, Anderson, Ljungh, Runken, Hage, Vejdemo.
Typ finalåret med Ottosson, Krüger, Zigomanis, Josefson, Fimpen, Honken. Kan bli en rolig säsong, alltså!

Skulle säga att årets uppställning av C ser vassar ut än finalåret.
Kan inte påminna mig om att vi haft så vassa C under den tiden jag har följt DIF (typ sen mitten på 90-talet)
ciirree

Inlägg av ciirree »

Mattebo skrev:
Jag hoppas att man spelar juniorerna så mycket som möjligt nu på försäsongen så de får visa upp sig litegrann.

Hoppas på:

Sallinen
Anderson
Ljungh
Vejdemo
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

ciirree skrev:
Mattebo skrev:
Jag hoppas att man spelar juniorerna så mycket som möjligt nu på försäsongen så de får visa upp sig litegrann.

Hoppas på:

Sallinen
Anderson
Ljungh
Vejdemo
Håller med. Jag ser gärna Anderson på vingen, vilket flyttar upp Ljungh i andra, Vejdemo i tredje och Rundqvist i fjärde.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Varför skulle vi offra en potentiell toppcenter och hiva ut honom på en kant?

Om vi har en möjlighet att bygga laget kring tre bra centrar skall detta självfallet göras.

För ni menar väl inte att Vejdemo skulle vara bättre än Anderson som center eller?
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Albin Lundin lär lira för Almtuna imorgon va?
Född till sportchef.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Jag skulle precis försvara det där med Anderson på kanten, men vart skulle då Brodin spela?

Thoresen-Sallinen-Brodin
Sörensen-Anderson-Fällström
Hank-Ljungh-Heinerö
Bernhardt-Vejdemo-Ahlén

Falk-Hultström
Holm-Högström
Englund-Press
Norell/Bernhardt
Puckey

Inlägg av Puckey »

Axel_K skrev:Jag skulle precis försvara det där med Anderson på kanten, men vart skulle då Brodin spela?

Thoresen-Sallinen-Brodin
Hank-Ljungh-Heinerö
Bernhardt-Vejdemo-Ahlén

Falk-Hultström
Holm-Högström
Englund-Press
Norell/Bernhardt
Jag har också tänkt mycket på Anderson ute på kanten, för mig skulle det samtidigt infria en längtan att få se Hank och Brodin tillsammans. Då skulle man kunna ställa upp med två rätt balanserade toppkedjor med Thoresen - Ljungh - Anderson och Sörensen - Sallinen - Fällström samtidigt som en centerplats frias upp åt Vejdemo.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Puckey skrev:
Axel_K skrev:Jag skulle precis försvara det där med Anderson på kanten, men vart skulle då Brodin spela?

Thoresen-Sallinen-Brodin
Hank-Ljungh-Heinerö
Bernhardt-Vejdemo-Ahlén

Falk-Hultström
Holm-Högström
Englund-Press
Norell/Bernhardt
Jag har också tänkt mycket på Anderson ute på kanten, för mig skulle det samtidigt infria en längtan att få se Hank och Brodin tillsammans. Då skulle man kunna ställa upp med två rätt balanserade toppkedjor med Thoresen - Ljungh - Anderson och Sörensen - Sallinen - Fällström samtidigt som en centerplats frias upp åt Vejdemo.
Problemet är väl att Brodin inte lär spela i en tredjekedja bara, annars skulle jag kunna tänka mig Hank-Vejdemo-Brodin samt Bernhardt-Rundqvist-Heinerö
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Det går väl ändå att ifrågasätta arrangörens val av att förlägga morgondagens träningsmatch till någon lada i en avkrok mitt ute i ingenstans och därtill begära 150 spänn per åskådare när det inte direkt är Wayne Gretzky som bjuder på underhållningen. Dessutom verkar de ju fullt medvetna om att det inte går att få till någon livestream. Det hela känns lite kontraproduktiv om man nu är sugen på intäkter och publik.
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

Rudi skrev:Det går väl ändå att ifrågasätta arrangörens val av att förlägga morgondagens träningsmatch till någon lada i en avkrok mitt ute i ingenstans och därtill begära 150 spänn per åskådare när det inte direkt är Wayne Gretzky som bjuder på underhållningen. Dessutom verkar de ju fullt medvetna om att det inte går att få till någon livestream. Det hela känns lite kontraproduktiv om man nu är sugen på intäkter och publik.
Ladan tar väl inte in så många och man räknar väl med fullsatt oavsett om man tar 150 eller 50 spänn i inträde.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Kall-El skrev:Varför skulle vi offra en potentiell toppcenter och hiva ut honom på en kant?

Om vi har en möjlighet att bygga laget kring tre bra centrar skall detta självfallet göras.

För ni menar väl inte att Vejdemo skulle vara bättre än Anderson som center eller?
Tror inte att han blir offrad om han spelar 1-2 träningsmatcher på kanten.
Puckey

Inlägg av Puckey »

Det ryktas om att Peter Mueller har gett upp planerna på KHL och förhandlar med Malmö. God damn vad jag skulle bli avundsjuk om de lyckas landa honom.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Puckey skrev:Det ryktas om att Peter Mueller har gett upp planerna på KHL och förhandlar med Malmö. God damn vad jag skulle bli avundsjuk om de lyckas landa honom.
Klasspelare.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Någon som har koll på säsongplåtsförsäljningen? Tycker det verkar rätt dåligt ös, eller har jag fel?
Skriv svar