SHL 2015-16
-
Re: SHL 2015/2016
Inte för att vara den som är den men det finns redan en SHL 2015/2016-tråd 

Re: SHL 2015/2016
Nästa år vill jag se hårdare straff från disciplinnämnden. Orsakar man skada för en annan spelare så ska man vara borta så länge den skadade spelaren är borta. Låter väldigt rimligt i mina öron, med tanke på skadorna som uppstått i år för många lag.
Hoppas på Västerås nästa säsong för övrigt!
Re: SHL 2015-16
Nästa år vill jag se hårdare straff från disciplinnämnden. Orsakar man skada för en annan spelare så ska man vara borta så länge den skadade spelaren är borta. Låter väldigt rimligt i mina öron, med tanke på skadorna som uppstått i år för många lag.
Hårdare straff ja, har varit alldels för mesiga represalier för de fulaste sakerna. Forsberg på Fernholm måste väl ses som en av eller kanske otvetydigt den fulaste situationen denna säsongen? Borde väl varit minst 15matcher avstängning för något sådant.Mash skrev:Nästa år vill jag se hårdare straff från disciplinnämnden. Orsakar man skada för en annan spelare så ska man vara borta så länge den skadade spelaren är borta. Låter väldigt rimligt i mina öron, med tanke på skadorna som uppstått i år för många lag.
Men tyvärr funkar det inte riktigt med ett straff som beror på hur länge "offret" är borta. Tex: En väldigt ful grej kan ju gå ostraffat förbi då om "offret" har väldig tur och inte skadar sig allvarligt.
Det dom kan göra först och främst är ju att ta bort de fjantiga böterna och låta avstängningarna bli alla matcher som döms.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Man kan fundera på hur "fulheten" i saker som görs kontra skaderisk i all oändlighet utan att det kommer leda någon vart, i alla fall inte dit vi som hockeyfans vill.
Om man däremot vill se så lite skador som möjligt så är det enda raka att ta bort avstängningar för fajter vilket öppnar upp för att spelarna i högre grad själva får tillrättavisa svarta får som Forsberg. Inte för att det lär hända i ett land där snusförnuftiga ryggdunkargäng styr debatten. Sverige är för evigt fucked när det gäller användande av sunt förnuft - som ofta istället kallas "primitivt" av de duktiga idioterna. Men det vore det bästa för spelarna på isen, oavsett vad man kallar det.
Jag har tänkt igenom det här på alla plan och är tämligen säker på att jag har rätt. Om någon har invändningar av bättre kaliber än Mattias Eks "men hur skall det gå för barnen då?" så är det bara att fråga på.
Om man däremot vill se så lite skador som möjligt så är det enda raka att ta bort avstängningar för fajter vilket öppnar upp för att spelarna i högre grad själva får tillrättavisa svarta får som Forsberg. Inte för att det lär hända i ett land där snusförnuftiga ryggdunkargäng styr debatten. Sverige är för evigt fucked när det gäller användande av sunt förnuft - som ofta istället kallas "primitivt" av de duktiga idioterna. Men det vore det bästa för spelarna på isen, oavsett vad man kallar det.
Jag har tänkt igenom det här på alla plan och är tämligen säker på att jag har rätt. Om någon har invändningar av bättre kaliber än Mattias Eks "men hur skall det gå för barnen då?" så är det bara att fråga på.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Instämmer fullständigt.sensei skrev:Man kan fundera på hur "fulheten" i saker som görs kontra skaderisk i all oändlighet utan att det kommer leda någon vart, i alla fall inte dit vi som hockeyfans vill.
Ta en fajt borde bara bestraffas med 2 minuters utvisning för båda parter. Möjligtvis 2+10 där sista 10an blir ett personligt straff.
Edit: Bara för att tillägga; Skademässigt är antagligen en fajt relativt "ofarlig" vilket gör dem till ett bra sätt att förhindra idiotfula tacklingar.
Senast redigerad av Kall-El den 2015-03-10 14:45:52, redigerad totalt 1 gånger.
Vilken dröm om det slutar med att Karlskrona, Vita Hästen, Mora och Karlskoga spelar SHL nästa år.
Nu borde iof både Modo och Leksand greja detta utan problem..
Nu borde iof både Modo och Leksand greja detta utan problem..
Enkelt. Begår du ett brott på isen som är ett brott även utanför isen ska du fråntas din spelarlicens och ditt kontrakt med klubben brytas omedelbart.Henke_F skrev:Hårdare straff ja, har varit alldels för mesiga represalier för de fulaste sakerna. Forsberg på Fernholm måste väl ses som en av eller kanske otvetydigt den fulaste situationen denna säsongen? Borde väl varit minst 15matcher avstängning för något sådant.Mash skrev:Nästa år vill jag se hårdare straff från disciplinnämnden. Orsakar man skada för en annan spelare så ska man vara borta så länge den skadade spelaren är borta. Låter väldigt rimligt i mina öron, med tanke på skadorna som uppstått i år för många lag.
Men tyvärr funkar det inte riktigt med ett straff som beror på hur länge "offret" är borta. Tex: En väldigt ful grej kan ju gå ostraffat förbi då om "offret" har väldig tur och inte skadar sig allvarligt.
Det dom kan göra först och främst är ju att ta bort de fjantiga böterna och låta avstängningarna bli alla matcher som döms.
Att tillåta brödrauppfostran ger inte en bra effekt, anser jag. Det är inte enskilda spelares roll att uppfostra ligan. Det är ligans ansvar att plocka bort de som begår överfall mot sina motspelare.
Sen tycker jag att det inte borde bli avstängningar för fighter men.. sen vill jag heller inte ha nån sjuk slagsmåls-cirkus där det blir ett vanligt tragiskt inslag att spelare ska slåss. Sånt irriterar mer än det tillför.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Det ena utesluter inte det andra. Tillåt slagsmål till en viss gräns (inte som idag då det är noll tolerans). Men i samma veva borde man ge hårdare straff. Det känns väl däremot som det skulle behövas ett nytt ansikte i Disciplinnämnden för att detta ska träda i kraft.sensei skrev:Man kan fundera på hur "fulheten" i saker som görs kontra skaderisk i all oändlighet utan att det kommer leda någon vart, i alla fall inte dit vi som hockeyfans vill.
I NHL exempelvis blev det väl hårdare straff när Brendan Shanahan tillträdde.
Inget av det här kommer väl däremot ske.
Jag skulle gärna se game som straff vid slagsmål men inte avstängningar om det inte rör sig om rena överfall. Vill någon göra upp så kan de få göra det och sedan gå och duscha. Då skulle det inte hända alltför ofta men ändå tillåta hetlevrade typer som tillför lite extra krydda och energi till sporten att faktiskt gå bananas på fula motståndare ibland istället för att sätta in fultacklingar och tjyvnyp.Kalliasson skrev:Det ena utesluter inte det andra. Tillåt slagsmål till en viss gräns (inte som idag då det är noll tolerans). Men i samma veva borde man ge hårdare straff. Det känns väl däremot som det skulle behövas ett nytt ansikte i Disciplinnämnden för att detta ska träda i kraft.sensei skrev:Man kan fundera på hur "fulheten" i saker som görs kontra skaderisk i all oändlighet utan att det kommer leda någon vart, i alla fall inte dit vi som hockeyfans vill.
I NHL exempelvis blev det väl hårdare straff när Brendan Shanahan tillträdde.
Inget av det här kommer väl däremot ske.
Däremot tror jag inte alls på någon form av kamratuppfostran med våld mellan motståndarna eftersom det skulle innebära att många föräldrar inte vill skicka sina ungar på hockey och att det istället skulle dra till sig en massa idioter på läktarna. Dessutom vore det inte bra för Svensk hockey internationellt heller eftersom nivån i SHL i så stor utsträckning som möjligt bör vara spel och regelmässigt kompatibel med internationella och NHL nivåer.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tittar på fbk mot bif. Endera är luleå mycket bättre än de tre övriga playin-lagen eller så är vi vansinnigt dåliga. Men jag hade mycket hellre mött fbk än luleå om jag fått välja med facit i hand.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Visst är den ljuv?Glory1 skrev:Hahaha den tystnaden i Karlstad

Helt fantastisk!Mattebo skrev:Visst är den ljuv?Glory1 skrev:Hahaha den tystnaden i Karlstad
Ser nu att det var 15-16 tråden och inte 14-15

Nära Karlskrona nu. Trucken gör 2-1 med 4 minuter kvar
Senast redigerad av Glory1 den 2015-03-10 21:12:26, redigerad totalt 1 gånger.
Äh, lite sköna känslor inför nästa säsong.Glory1 skrev:Helt fantastisk!Mattebo skrev:Visst är den ljuv?Glory1 skrev:Hahaha den tystnaden i Karlstad
Ser nu att det var 15-16 tråden och inte 14-15
För att styra tråden rätt så ser det ut som vi får möta Trucken nästa år. Kan precis ha skjutit KHK till SHL.