När man ser den där laguppställningen måste man imponeras av att det här laget inte ligger sist. Så otroligt spetsfattigt.mb81 skrev:Så Jocke är tillbaka med Sören igen? Såhär vill jag att laget ser ut nu:SirDIFalot skrev:Norberg tror att Lundberg kliver in med Jocke och Sörensen i förstakedjan.
Fan vad jag önskar vi hade bättre spelare åt Sörensen..
Sören-Ljungh-Lundberg
Hank-Jocke-Fleury
Basse-Runken-Hage
Saviano-Honken-Ahlén
Heinerö
Räknar bort Mackan, Fällström, Alvarez och Samme.
SHL: Djurgårdens IF - Modo 10/2 2015
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: SHL: Djurgårdens IF - Modo 10/2 2015
Expert.
Helt otroligt hur folk ens kan nämna Hank i topp-6. Få spelare jag sympatiserar med mer än Hank, då han karaktäriserar vad en spelare faktiskt bör stå för bakom skölden, men att spela honom i en topp-6 roll är helt befängt och får mig att undra vad folk har för vardagsysselsättningar egentligen.SirDIFalot skrev:När man ser den där laguppställningen måste man imponeras av att det här laget inte ligger sist. Så otroligt spetsfattigt.mb81 skrev:Så Jocke är tillbaka med Sören igen? Såhär vill jag att laget ser ut nu:SirDIFalot skrev:Norberg tror att Lundberg kliver in med Jocke och Sörensen i förstakedjan.
Sören-Ljungh-Lundberg
Hank-Jocke-Fleury
Basse-Runken-Hage
Saviano-Honken-Ahlén
Heinerö
Bättre att ge honom en chans.. Vem ska du sätta där istället? Sav klarar bara av att spela defensivt, Hage är fortfarande en HA spelare & Basse har inte levererat på hela säsongen. Så vem tycker du? Ahlén, Heinerö eller Hank?Debacle skrev:Helt otroligt hur folk ens kan nämna Hank i topp-6. Få spelare jag sympatiserar med mer än Hank, då han karaktäriserar vad en spelare faktiskt bör stå för bakom skölden, men att spela honom i en topp-6 roll är helt befängt och får mig att undra vad folk har för vardagsysselsättningar egentligen.SirDIFalot skrev:När man ser den där laguppställningen måste man imponeras av att det här laget inte ligger sist. Så otroligt spetsfattigt.mb81 skrev:Så Jocke är tillbaka med Sören igen? Såhär vill jag att laget ser ut nu:SirDIFalot skrev:Norberg tror att Lundberg kliver in med Jocke och Sörensen i förstakedjan.
Sören-Ljungh-Lundberg
Hank-Jocke-Fleury
Basse-Runken-Hage
Saviano-Honken-Ahlén
Heinerö
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det här känns som en match vi vinner, hemma mot Modo liksom, är det någon vi ska vinna är det den här! Alltså förlorar vi.
Förmodligen förlorar även Brynäs. Men synd när vi har ett sånt gyllene läge att dra ifrån dom.
Förmodligen förlorar även Brynäs. Men synd när vi har ett sånt gyllene läge att dra ifrån dom.
Spela fult
Åh, helvete vilket jävla lag vi kommer ställa upp med alltså. Helt skadeskjuten forwardsbesättning och totalt obegripligt att Gysbers inte är klar.
Mina fem cent:
Sören - Jocke - Lundberg
Basse - Ljungh - Fleury
Saviano - Runken - Heinerö
Hank - Hage - Ahlén
Mina fem cent:
Sören - Jocke - Lundberg
Basse - Ljungh - Fleury
Hank - Hage - Ahlén
- diftobbe89
Mhmm, den där tredjekedjan är så sinnesjukt ofarlig.
Spela fult
kaminor skrev:Åh, helvete vilket jävla lag vi kommer ställa upp med alltså. Helt skadeskjuten forwardsbesättning och totalt obegripligt att Gysbers inte är klar.
Mina fem cent:
Sören - Jocke - Lundberg
Basse - Ljungh - Fleury
Hank - Hage - Ahlén
Var någon som kommenterat artikeln på AB:
"Nu är han upplagd på swehockeys Roster! Då är han oxå spelklar, kan ni hälsa Djurgården, om de inte själva kollat det

Förmodligen får vi lira honom men som det var länkat på sidan före till något på twitter så har Säcken redan tagit ut laget och inte har med "Bärsen".
Ny tränarstab också till nästa säsong kanske? Wikegård kanske och att det är slut med allt jävla duttande på/efter pucken.

Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
- Lee Harvey Oswald
Ännu.....är bäst att tilläggaSirDIFalot skrev:När man ser den där laguppställningen måste man imponeras av att det här laget inte ligger sist. Så otroligt spetsfattigt.mb81 skrev:Så Jocke är tillbaka med Sören igen? Såhär vill jag att laget ser ut nu:SirDIFalot skrev:Norberg tror att Lundberg kliver in med Jocke och Sörensen i förstakedjan.
Sören-Ljungh-Lundberg
Hank-Jocke-Fleury
Basse-Runken-Hage
Saviano-Honken-Ahlén
Heinerö
Visst, det lär bli knepigt för modo att passera oss i tabellen, det fattar till och med jag.
Men rent form/spel/skademässigt ligger vi verkligen i loser-position nu.
Inte mycket som funkat för oss i de senaste 15-20 omgångarna.
Hemma mot modo ska vi ju bara ta 3p och det känner hela laget, just därför blir det smisk.
Vi kommer bittert upptäcka att det var en ren njutning med landslagsuppehåll, vi har ju varit obesegrade i över en vecka nu, totalt ohotade faktiskt
DIF-Modo 1-3
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Vi möter jättejumbo hemma mot Modo och Brynäs möter seriegiganterna borta mot Skellefteå. Kan bara sluta på ett sätt.
0p för oss och 3p för Brynäs. Because logic.
0p för oss och 3p för Brynäs. Because logic.
Sören åker slalom med Modos skitförsvar och vi vinner med 4 - 1
-
Äsch, bara Säcken som mörkar.
Marcel Hossa gör mål och Emil Lundberg gör hattrick och vi vinner matchen!
Mot SM-Guld!

Det är kanske inte direkt den mest skräckinjagande laguppställningen, men motivation slår klass brukar det ju heta så det är väl upp till oss i publiken att mana på våra grabbar.kaminor skrev:Åh, helvete vilket jävla lag vi kommer ställa upp med alltså. Helt skadeskjuten forwardsbesättning och totalt obegripligt att Gysbers inte är klar.
Mina fem cent:
Sören - Jocke - Lundberg
Basse - Ljungh - Fleury
Hank - Hage - Ahlén
En liten bonus i din laguppställning är väl Lauritzen. (Jag förmodar att matchens profil är uttagen i truppen)
Han har ju Lauritzen i andra kedjan.DIF-DIF skrev:Det är kanske inte direkt den mest skräckinjagande laguppställningen, men motivation slår klass brukar det ju heta så det är väl upp till oss i publiken att mana på våra grabbar.kaminor skrev:Åh, helvete vilket jävla lag vi kommer ställa upp med alltså. Helt skadeskjuten forwardsbesättning och totalt obegripligt att Gysbers inte är klar.
Mina fem cent:
Sören - Jocke - Lundberg
Basse - Ljungh - Fleury
Hank - Hage - Ahlén
En liten bonus i din laguppställning är väl Lauritzen. (Jag förmodar att matchens profil är uttagen i truppen)