En uppmaning

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Charles F
Säsongskort: Ja

Re: En uppmaning

Inlägg av Charles F »

-daniel- skrev:Hej vänner!

Det är många som lider dagar som denna, själv har jag en klump i magen och mår allmänt dåligt. Vi alla får väl en deja vu till den där hemska våren året då vi åkte ut. Då var det ett underpresterande favorittippat lag som spelade sämre än en påse nötter, nu har vi ett mer slätstruket gäng som tidigare under säsongen plockat så mycket poäng att vi borde kunnat undvikit att hamna i det här prekära läget. Jag orkar inte gå in på det sportsliga, mer än att våra duvungar till spelare bevisligen inte verkar klara av att spela under press.

Men.

Vi har ett vapen vår största konkurrent Brynäs inte har; nämligen en styrka på hemmaplan. Senaste matchen hemma mot SAIK så riktigt kände man dock att laget inte lyckades uppbåda tillräcklig energi för att ens tävla - och jag är tämligen övertygad om att den praktusla stämningen bidrog till passiviteten i spelet.

Jag har verkligen full förståelse för att folk känner sig svikna och vilseledda av styrelsen och att många inte orkar engagera sig, men förstår ni inte samtidigt att er passivitet och beslut att inte sjunga på matcherna sabbar något enormt för den klubb jag vet ni alla älskar? Det är föreningen Djurgården som får ta smällen när laget åker ner i det där pissiga jävla kvalträsket - inte Kaarel och hans gelikar.

Det här är verkligen ett helt meningslöst inlägg då jag vet att folk principfast bestämt sig men jag och många andra gråter inombords åt den här misären, SNÄLLA hjälp oss att få energi på hemmaplan de här sista matcherna på säsongen och uttryck sen er frustration när säsongen är över.

Det är dags för oss alla som kan att släpa oss till Hovet de här resterande matcherna och höja stämningen så till den grad att det här sopgänget som ställs på isen har chans att plocka de poäng som behövs. Det här är en uppmaning och en vädjan. Ert stöd behövs, redan på torsdag. Kom igen nu. Pretty please? Ni behövs. Vi alla behövs.

Efter säsongen så kan ni med glädje på ett demokratiskt sätt och under ordnade former få bort den sittande styrelsen. Vad sägs, skall vi alla göra slag i sak och hjälpa kvar DIF i SHL den här ödessäsongen?
Vill nog mena att detta är ett utav de bästa inläggen på länge!
Användarvisningsbild
JohanPez
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av JohanPez »

Hear hear!
Mod, uppgradera TS till dubbelstrecksdaniel på momangen.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Div1Norra

Inlägg av Div1Norra »

Härligt! Uppmaningen hörsammad, jag tar av mig slipsen och ställer mig i klacken i morgon. Ska bli skoj att sjunga lite igen - får se hur länge rösten håller :D
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Problemet är att de flesta av dem som bidrar mest i klacken inte är där och man är omringad av hålkar som inte sjungar ett piss. Hur många av er som skriver här står i klacken regelbundet och sjunger? 1? 2?
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
Hajduk
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

Det var väldigt bra skrivet -daniel-.
Jag saxar det och lägger i några grupper på FB.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Pogue Mahone skrev:Problemet är att de flesta av dem som bidrar mest i klacken inte är där och man är omringad av hålkar som inte sjungar ett piss. Hur många av er som skriver här står i klacken regelbundet och sjunger? 1? 2?
Precis så.
Så många i klacken som dödar stämningen helt genom att inte sjunga, man sjunger och sjunger medan fågelholkarna runtom kollar i princip på en, himlar med ögonen och tänker typ "varför sjunger han?", då är det inte lätt att få igång något drag.

Balansera priserna på vissa delar av sittplats och klacken. Få de som inte vill sjunga, att sätta sig på sittplats. Har hellre 500 i klacken där alla tar i och kaosar än att ha 1000 i klacken där 500 står och håller käften.
Skriv svar