SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 15/1 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping HC 15/1 2015

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Vi "överlevde" Sharbel-perioden pga att han lämnade.
Jag buade personligen inte ut Sharbel och jag vet inte hur jag kommer att göra med MN men att ni på allvar tror att det kommer "blåsa över" bara för att han spelar bra...ni är ute och cyklar.

Skulle mn göra mål så ökar snarare risken för splittring som sirDIFalot skrev.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Så det är alltså bäst att MN floppar och inte gör några poäng? Nu är han ändå här och då hoppas jag han gör nytta.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mattias_87 skrev:Så det är alltså bäst att MN floppar och inte gör några poäng? Nu är han ändå här och då hoppas jag han gör nytta.
Sportsligt är det ju såklart bäst. Men det kommer riva upp fler sår mellan supportrarna. Det är jag rätt säker på.
Expert.

Inlägg av #10 »

SirDIFalot skrev:
Mattias_87 skrev:Så det är alltså bäst att MN floppar och inte gör några poäng? Nu är han ändå här och då hoppas jag han gör nytta.
Sportsligt är det ju såklart bäst. Men det kommer riva upp fler sår mellan supportrarna. Det är jag rätt säker på.
I så fall är det ju riktigt tomt i huvudet på flera håll, att han inte är välkommen av vissa förstår och köper jag, men om han spelar bra och hjälper laget så ska man bli ännu mer förbannad över att han kom???
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

#10 skrev:
SirDIFalot skrev:
I så fall är det ju riktigt tomt i huvudet på flera håll, att han inte är välkommen av vissa förstår och köper jag, men om han spelar bra och hjälper laget så ska man bli ännu mer förbannad över att han kom???
Ja, precis den åsikten kommer folk bli förbannade på. För att irritationen har ingenting med Mackans nuvarande sportsliga nivå att göra.
Expert.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Snälla ta allt snack om MN-Gate i Mackans egen tråd.

Ontopic: Hoppas att laget är super taggat och tar tre poäng imorgon.

Inlägg av #10 »

SirDIFalot skrev:
#10 skrev:
SirDIFalot skrev:
Ja, precis den åsikten kommer folk bli förbannade på. För att irritationen har ingenting med Mackans nuvarande sportsliga nivå att göra.
Rimmar dåligt i min värld, kul om skulle avgöra en "kvalseriematch" så att vi höll oss kvar och vissa buar, riktiga supporters kallar jag inte den skaran iaf.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Det här med "lång och tråkig serielunk" och "transportsträcka till slutspelet" är det helt bortglömt? När hade vi en så bekväm tillvaro senast?
Känns numera som att köra ut på en nyfrusen sjö med EPA-traktorn varje gång det är match.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

minalman skrev:Det här med "lång och tråkig serielunk" och "transportsträcka till slutspelet" är det helt bortglömt? När hade vi en så bekväm tillvaro senast?
Känns numera som att köra ut på en nyfrusen sjö med EPA-traktorn varje gång det är match.
Jag tror att vi alla efter 11/12 undermedvetet satt oss i situationer med omänsklig stress och press för att vi numera känner oss likgiltiga om vi inte har hjärtat i halsgropen och en avsågad hagelbrakare i tinningen 24/7.
Close?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

JohanPez skrev:
minalman skrev:Det här med "lång och tråkig serielunk" och "transportsträcka till slutspelet" är det helt bortglömt? När hade vi en så bekväm tillvaro senast?
Jag tror att vi alla efter 11/12 undermedvetet satt oss i situationer med omänsklig stress och press för att vi numera känner oss likgiltiga om vi inte har hjärtat i halsgropen och en avsågad hagelbrakare i tinningen 24/7.
Close?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
"för att vi numera känner oss likgiltiga om vi inte har hjärtat i halsgropen och en avsågad hagelbrakare i tinningen 24/7" - i EPA-traktorn på den nyfrusna isen?
Ja, ungefär.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vet inte om linorna som nämns ovan stämmer, men jag är personligen lite iffy kring att spela Nilson och Jocke i samma lina.

Ingen av dem torde vara någon direkt speedkula och dessutom borde väl deras rutin delas upp på fler enheter i mitt tycke.

Hade därför föredragit om man bytt plats på Henierö och Nilson.

Linan med Guter - Runken - Lauritzen har för övrigt en hel del att bevisa.

Hoppas dock att inte minst den sistnämnde där kan hitta någon form av form för han har hockey i sig det har han om inte annat visat förut.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:Vet inte om linorna som nämns ovan stämmer, men jag är personligen lite iffy kring att spela Nilson och Jocke i samma lina.

Ingen av dem torde vara någon direkt speedkula och dessutom borde väl deras rutin delas upp på fler enheter i mitt tycke.

Hade därför föredragit om man bytt plats på Henierö och Nilson.

Linan med Guter - Runken - Lauritzen har för övrigt en hel del att bevisa.

Hoppas dock att inte minst den sistnämnde där kan hitta någon form av form för han har hockey i sig det har han om inte annat visat förut.
Kedjorna kommer från Mattias Ek på Expressen som tittade på träningen.
Expert.
Mash

Inlägg av Mash »

Nu har detta inget med Mackan att göra, men jag föredrar när DIF startar med fjärdekedjan och Hank som smäller det första han gör i kortsargen framför klacken. Det är liksom värt att förlora den första tekningen enbart för att se den tacklingen :lol: Jag kan tänka mig att det är mycket psykiskt i det också, att man tacklar det första man gör utav allt.

En viktig match hur som helst, känns lite som det är kniven mot strupen i dessa dagar. Det vore otroligt härligt att kunna sluta oroa sig för tabellen när det är turbulent som det är nu.

Kämpa Djurgår'n!
ciirree

Inlägg av ciirree »

-daniel- skrev:
Mattias_87 skrev:De som hatar låt det inte gå ut över oss andra som vill se en bra match med god stämning.
Likväl som de som "vill se en bra match med god stämning" borde acceptera resten som inte direkt kommer tjoa & tjimma av glädje. Förstå varandra, bröder & systrar. Det måste vi åtminstone klara av i ett sådant här läge. Please!
Ingen förväntar sig väl en banderoll med "Välkommen Mackan" direkt. Men jag håller inte med i ditt resonemang. Visst kan man förstå varandra. Men de som kommer dit och riktar positiv energi, de hjälper laget. Medans de som kommer dit med negativ energi faktiskt sänker hela laget - inklusive våran egna hjälte Marcus Sörensen, våran krigare Hank och våran lagkapten Joakim Eriksson.

Så i ett sånt här läge får man se det ur ett annat perspektiv. Vad är viktigast? Ge Kaarel och Mackan skit - eller hjälpa Djurgården att hålla avstånd neråt?
Och återigen: Jag accepterar allas åsikter. Det är hur och när man använder dem som jag ser är det viktiga.

Till matchen då. Vinst i OT. Sörensen sätter avgörandet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

ciirree skrev:
-daniel- skrev:
Mattias_87 skrev:De som hatar låt det inte gå ut över oss andra som vill se en bra match med god stämning.
Likväl som de som "vill se en bra match med god stämning" borde acceptera resten som inte direkt kommer tjoa & tjimma av glädje. Förstå varandra, bröder & systrar. Det måste vi åtminstone klara av i ett sådant här läge. Please!
Ingen förväntar sig väl en banderoll med "Välkommen Mackan" direkt. Men jag håller inte med i ditt resonemang. Visst kan man förstå varandra. Men de som kommer dit och riktar positiv energi, de hjälper laget. Medans de som kommer dit med negativ energi faktiskt sänker hela laget - inklusive våran egna hjälte Marcus Sörensen, våran krigare Hank och våran lagkapten Joakim Eriksson.

Så i ett sånt här läge får man se det ur ett annat perspektiv. Vad är viktigast? Ge Kaarel och Mackan skit - eller hjälpa Djurgården att hålla avstånd neråt?
Och återigen: Jag accepterar allas åsikter. Det är hur och när man använder dem som jag ser är det viktiga.

Till matchen då. Vinst i OT. Sörensen sätter avgörandet.
Jag hoppas det inte blir för negativ stämning. Men förvänta dig inte god atmosfär. Det vågar jag nästan lova att det inte kommer bli.
Expert.
Skriv svar