Träningsmatcher 2014/2015 på TV/stream?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Staten

Re: Träningsmatcher 2014/2015 på TV/stream?

Inlägg av Staten »

På tal om cmore lär det väl bli väsentligt dyrare nu att se Djurgårn? Både viaplay och S24 kunde man ju titta två personer (minst) samtidigt. Cmore har väl en spärr vad jag vet.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Träningsmatcher 2014/2015 på TV/stream?

Inlägg av ciirree »

Staten skrev:På tal om cmore lär det väl bli väsentligt dyrare nu att se Djurgårn? Både viaplay och S24 kunde man ju titta två personer (minst) samtidigt. Cmore har väl en spärr vad jag vet.
Tror dock att det blir billigare i längden eftersom man bara behöver 1 paket nu. Innan behövde man ju antigen S24/Viasat eller S24/Viaplay.
Staten

Inlägg av Staten »

ciirree skrev:
Staten skrev:På tal om cmore lär det väl bli väsentligt dyrare nu att se Djurgårn? Både viaplay och S24 kunde man ju titta två personer (minst) samtidigt. Cmore har väl en spärr vad jag vet.
Tror dock att det blir billigare i längden eftersom man bara behöver 1 paket nu. Innan behövde man ju antigen S24/Viasat eller S24/Viaplay.
Både viaplay och s24 kunde man dock dela på minst två personer så får mig blev det allt som allt 175 kr per månad. Nu blir det minst det dubbla, inte kollat priser men vet ju att cmore är svindyrt och att de är kassa på att paketera så man måste köpa allt.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Staten skrev:
ciirree skrev:
Både viaplay och s24 kunde man dock dela på minst två personer så får mig blev det allt som allt 175 kr per månad. Nu blir det minst det dubbla, inte kollat priser men vet ju att cmore är svindyrt och att de är kassa på att paketera så man måste köpa allt.
Det billigaste alternativet för att se ALLA DIF's matcher denna säsong är 399:-/mån.
Staten

Inlägg av Staten »

MarcusDaze skrev:
Staten skrev:
ciirree skrev:
Det billigaste alternativet för att se ALLA DIF's matcher denna säsong är 399:-/mån.
Hittar bara alternativet där man kan välja all sport på cmore för 429 kr/månaden. Finns ju ett erbjudande där man kan få bara allsvenskan för 299 kr/mån. Hade ju varit bra om de kunde göra något liknande för hockeyn.
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

Ni kan alltid skaffa hockey paketet som kommer i slutet av månaden genom cmoresport. Kommer kosta 299 och då får ni alla hockey matcherna, dock så är det på nätet så blir väl att streama matcherna isf.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Staten

Inlägg av Staten »

http://www.tv4play.se/premium?&utm_camp ... nt=artikel

Det här lät ju intressant också. Allt från cmore sport för 299 kr/månaden.
Användarvisningsbild
dutti
Säsongskort: Ja

Inlägg av dutti »

Morwin skrev:Ni kan alltid skaffa hockey paketet som kommer i slutet av månaden genom cmoresport. Kommer kosta 299 och då får ni alla hockey matcherna, dock så är det på nätet så blir väl att streama matcherna isf.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Jag blir fan förvirrad av Cmores olika paket. Man kan alltså välja all sport för 399kr/månaden, eller all sport+film+tv-serier för 349kr/månaden? Är det jag eller Cmore som missat något?

Hockeypaketet låter förvisso vettigt på 299kr/månaden, men om man kan slänga på en 50-lapp för att få slutmånaderna av fotbollen och annat gott känns det ju mer värt..
Du är med oss överallt, Stefan.
ciirree

Inlägg av ciirree »

På Cmore kan man inte bara ta sport samtidigt som det ska löna sig, därför kostar Cmore Max nästan lika mycket.

Glöm inte heller att för er som INTE har box och är befintlig kund hos exempelvis Canal Digital, Boxer eller Comhem så måste man ju oftast välja ett baspaket först innan Cmore.
Jag streamade hela förra året vill inte göra det igen men för er som har man en dator med HDMI så varför inte, då kan man ju se på TVn.

Jag ska ringa runt lite sen och ta reda på mer. Lutar åt Canal Digital för mig.
medu82

Inlägg av medu82 »

ciirree skrev:På Cmore kan man inte bara ta sport samtidigt som det ska löna sig, därför kostar Cmore Max nästan lika mycket.

Glöm inte heller att för er som INTE har box och är befintlig kund hos exempelvis Canal Digital, Boxer eller Comhem så måste man ju oftast välja ett baspaket först innan Cmore.
Jag streamade hela förra året vill inte göra det igen men för er som har man en dator med HDMI så varför inte, då kan man ju se på TVn.

Eller så köper du en ps3a och streamar ifrån den till tvn :)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
ciirree

Inlägg av ciirree »

medu82 skrev:
ciirree skrev:På Cmore kan man inte bara ta sport samtidigt som det ska löna sig, därför kostar Cmore Max nästan lika mycket.

Eller så köper du en ps3a och streamar ifrån den till tvn :)
Jag har PS3a. Vilket program använder man?
Ska fundera på det. Annars vill ju regeringen här hemma ha massa tramskanaler också, MTV och sådant.
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

Funkar inte cmore play med Chromecast?
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Kontakt:

Inlägg av Jimmy Peterson »

Vi kollar de sista detaljerna med Cmore men vi kommer troligtvis att kunna erbjuda ett specialpris på Bortakortet, dvs samtliga våra bortamatcher i SHL för ett väsentligt lägre pris än ordinarie. Återkommer så fort vi har alla detaljer spikade, men för er som tänker gå på alla hemmamatcher och bara vill se DIF kan det vara värt att avvakta lite.
Challiato

Inlägg av Challiato »

Jimmy Peterson skrev:Vi kollar de sista detaljerna med Cmore men vi kommer troligtvis att kunna erbjuda ett specialpris på Bortakortet, dvs samtliga våra bortamatcher i SHL för ett väsentligt lägre pris än ordinarie. Återkommer så fort vi har alla detaljer spikade, men för er som tänker gå på alla hemmamatcher och bara vill se DIF kan det vara värt att avvakta lite.
Grymt Jimmy!
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jimmy Peterson skrev:Vi kollar de sista detaljerna med Cmore men vi kommer troligtvis att kunna erbjuda ett specialpris på Bortakortet, dvs samtliga våra bortamatcher i SHL för ett väsentligt lägre pris än ordinarie. Återkommer så fort vi har alla detaljer spikade, men för er som tänker gå på alla hemmamatcher och bara vill se DIF kan det vara värt att avvakta lite.
Fan va grymt.
Gör alla lag så eller är det bara de lite bättre lagen (läs DIF) som gör detta? ;)
Skriv svar