Förmodligen inte. Skriver Ros att det är klart är det oftast det. Men de här trådarna brukar väl först komma när det är officiellt.1962FenderStrat skrev:Någon moderator har ändrat rubriken på denna tråd. Kan det vara så att Ros svamlar?
Daniel Fernholm till DIF
Re: Daniel Fernholm till DIF (enligt Ros)
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Exakt. Så uppdaterade rubriken för att folk inte ska tro att det är officiellt. Standard annars är ju att radera eller låsa tråden, men pallade inte.mb81 skrev:Förmodligen inte. Skriver Ros att det är klart är det oftast det. Men de här trådarna brukar väl först komma när det är officiellt.1962FenderStrat skrev:Någon moderator har ändrat rubriken på denna tråd. Kan det vara så att Ros svamlar?
Expert.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fick han inget förslag av LHC den här gången?
Rent spontant känns det dassigt om han är sista backen in (vilket han ju är). Nu har jag inte sett honom på ett tag, men hans senaste sejour i Elitserien var väl inget vidare om jag minns rätt.
Nåja, alla är välkomna, så även Daniel!
Rent spontant känns det dassigt om han är sista backen in (vilket han ju är). Nu har jag inte sett honom på ett tag, men hans senaste sejour i Elitserien var väl inget vidare om jag minns rätt.
Nåja, alla är välkomna, så även Daniel!
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
LHC-grejen känns överspelad sedan fem år tillbaka typ, skiter verkligen i den. Däremot tycker jag att Fernholm under flera års tid varit en rätt överskattad spelare som inte är särskilt bra i någon av zonerna. Får hoppas att han får en nytändning av att komma hem.
Expert.
-
Skiter också i historien men tyvärr håller inte Fernholm den klass vi behöver. Lat dessutom. Dålig värvning.
- Jim Morrison
Varför går man ut och säger "Men vi vill väl inte hamna i en fälla där vi värvar killar som inte har så många år kvar på sin livslängd som spelare – och den kategorin tillhör ju dem. Ska vi börja nu så ska vi bygga smart, säger KG Stoppel och fortsätter:
– Det ligger inte i vårt intresse att ta in spelare som ska skrapa ur de sista åren." som direkt rör Fernholm och sedan totalvänder och tar honom som något panikval då allt annat sket sig? Det sticker i mina ögon i alla fall.
– Det ligger inte i vårt intresse att ta in spelare som ska skrapa ur de sista åren." som direkt rör Fernholm och sedan totalvänder och tar honom som något panikval då allt annat sket sig? Det sticker i mina ögon i alla fall.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Det tyder sannolikt nog på att Challe helt enkelt har slut på idéer alternativt får nobben av precis allt och alla. Han tar helt enkelt det han får.Jim Morrison skrev:Varför går man ut och säger "Men vi vill väl inte hamna i en fälla där vi värvar killar som inte har så många år kvar på sin livslängd som spelare – och den kategorin tillhör ju dem. Ska vi börja nu så ska vi bygga smart, säger KG Stoppel och fortsätter:
Jag har helt förlorat förtroendet för Challe endå så jag blir inte förvånad vem som än kommer in.
Challe skulle ha gått redan när vi gick upp!
Challe skulle ha gått redan när vi gick upp!
Jag gissar att Fernholm har gått med på en moderat lön. Jag får känslan av att Challe väntat ut honom. Klokt isåfall.
- MarcusDaze
Alltså Challe är smart. Det vet vi sen innan. Han har med all säkerhet väntat ut Fernholm och vi har fått honom till ett väldigt bra pris.
Det är vad jag tror och Fernholm är ju inte så dålig att man inte vill ha honom öht? Det låter så på vissa här inne.
Det är vad jag tror och Fernholm är ju inte så dålig att man inte vill ha honom öht? Det låter så på vissa här inne.
Jag är positiv till Fernholm, försiktigt.
Men Challe har inte imponerat denna Silly. Det hoppas jag spelarna gör i höst/vinter istället.
Jag tror och hoppas att Nordlund och Fernholm kan vara våra ledande backar.
Sen precis som ni säger, han va säkert inte jättedyr heller.
Men Challe har inte imponerat denna Silly. Det hoppas jag spelarna gör i höst/vinter istället.
Jag tror och hoppas att Nordlund och Fernholm kan vara våra ledande backar.
Sen precis som ni säger, han va säkert inte jättedyr heller.
- -daniel-
Att vissa verkar bry sig om LHC-soppan för 253 år sedan är lite beklämmande, men inte så förvånande kanske. Däremot är jag halvskeptisk till Fernholm som spelare; vet faktiskt inte riktigt vilken nivå han håller numer. Blir intressant att se, har ändå en hyfsad magkänsla gällande honom. Är åtminstone rätt backtyp som eftersöktes.
Om vi verkligen ska kolla på vad Stoppel sa så var det även: "Det är väl egentligen Challe som ska svara på det. Jag kan inte säga varken bu eller bä om det. Men vi vill väl inte hamna i en fälla där vi värvar killar som inte har så många år kvar på sin livslängd som spelare – och den kategorin tillhör ju dem (nja). Ska vi börja nu så ska vi bygga smart."Jim Morrison skrev:Varför går man ut och säger "Men vi vill väl inte hamna i en fälla där vi värvar killar som inte har så många år kvar på sin livslängd som spelare – och den kategorin tillhör ju dem. Ska vi börja nu så ska vi bygga smart, säger KG Stoppel och fortsätter:
Har Ferna inte så många år kvar? Tror det är Stoppel som inte har koll på honom. Att värva hem en 30-årig spelare som ska spela av karriären? Vid 30 års ålder? Behöver jag lägga in fler? Av de här korta meningarna med frågetecken?

Så vad skulle alternativet vara? Att inte värva någon äldre back med rutin som är en hemvändare, eller att värva någon äldre back med rutin "utifrån" som då av någon anledning inte spelar av karriären till skillnad från hemvändaren?
Nej, enligt mig är det enda relevanta att diskutera inte vad Stoppel svamlade om, om Ferna "får" komma tillbaka, utan om han håller som hockeyspelare. Och det får vi inte svar på förrän i höst.
- Jim Morrison
Om man är på fel sida av 30 och är avdankad så har man per automatik rutin istället, vilket gör en spelare magiskt bra och nyttig helt plötsligt. Fernholm som är överskattad från första början dessutom. Nu har han ansvar att leda vårt lag med 25-30 min per kväll. Om vi värvar endast för att värva "rutin" hade jag tagit någon annan än Fernholm. Fattar dessutom inte besattheten av rutin. Hade hellre värvar någon som KAN spela dom minuterna och är som bäst nu.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- John Terry
- Djurgården Hockey
Fel sida av 30? Han är 84:a och fyller/fyllt 30 i år. Åldern är perfekt skulle jag säga.Jim Morrison skrev:Om man är på fel sida av 30 och är avdankad så har man per automatik rutin istället, vilket gör en spelare magiskt bra och nyttig helt plötsligt. Fernholm som är överskattad från första början dessutom. Nu har han ansvar att leda vårt lag med 25-30 min per kväll. Om vi värvar endast för att värva "rutin" hade jag tagit någon annan än Fernholm.
Sen KG Stoppels kommentar. Hur kan du dra några slutsatser utifrån den, kring detta?Stoppels kommentar är inte konstig och inget fel på, är ju givetvis en generell uppfattning han har om att inte värva spelare som vill spela av sin karriär. Att tro och applicera det på Fernholm är bara enfaldigt.
Sen undrar jag Jensa Öhling hur du drar slutsatsen att han är lat och har svag inställning. Hur kommer man fram till såna slutsatser hemma på kammaren? Snälla upplys oss alla.
Tycker jag det är en ta värvning. Beror helt på kostnaden, så som det brukar vara. Men jag tycker åldern är perfekt (som sagt), han har mycket erfarenhet, rätt spelartyp (tvåvägsback). Sen om han har rätt mentalitet för leda och utbilda unga backar vet jag inget om och jag är inte säker på att han spelmässigt är så bra som vi hade behövt. Men tillräckligt många saker är positiva för att jag inte ska såga värvningen. Hade kunnat vara klart sämre.