Välkommen tillbaka Tony Zabel!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Välkommen tillbaka Tony Zabel!

Inlägg av minalman »

Tänk om Zabel helt enkelt har en SHL-klausul och det är ohållbart att han ska gå sysslolös med den lönen. Kontraktet gäller ju ett år till. Jag tror detta blir bra. Säcken skulle nog sagt nej om det inte funkade. Och Challe-Zabel-schismerna försvinner med Challe.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Aldrig har tränarkarusell varit mer träffande än i fallet DIF Hockey.
Med det sagt har jag inget emot beslutet, Tony är DIF och ska därmed vara i DIF.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Otroligt bra att Zabel är tillbaka. Nu kan vi börja spela ordentlig hockey igen. Visst, vi vann fler matcher med Säckens spel men att spela så håller inte i längden, det är självdestruktivt. Med Zabel får vi in en coach som vill spela med stort puckinnehav och en som vet vilken betydelse det är att man håller en hög FF% i 5v5 en hel säsong.
förevigtdjurgården

Re: Sv: Välkommen tillbaka Tony Zabel!

Inlägg av förevigtdjurgården »

ciirree skrev:
DIF_Soldier skrev:
ciirree skrev:Parodi på hög nivå. Vi har Säcken och Nyman som gjorde det så bra tillsammans, varför slänga in Zabel igen? Kan inte förstå vad han ska ha för roll.
Du förstår att det är Tonys förtjänst att de kunde göra det så bra tillsammans, va?
Skitsnack.
Jag bygger inte Säcken och Nymans resa på Zabel. Det är inte Zabels förtjänst att Säcken och Nyman vann 10 av 11 matcher i slutskedet av serien, det är inte heller Zabels förtjänst att Säcken fick in en sjuhelvetes vinnarmentalitet i spelarna så vi äntligen kunde försvara ledning och fortsätta spela.

Egentligen har jag ingenting emot Zabel. Utan det är hela historien som stinker skit. Först får han sparken/lämnar och i media så säger Zabel och Challe olika saker så nån av dem ljuger, självklart. Nu är han tillbaka igen? Njea... känns sådär.
Zabel la ju grunden för Säcken.

Särkijärvi har ju flertalet gånger, självmant, sagt att han kom till ett helt dukat bord och bara behövde jobba på mentalitet. Han ändrade knappt någonting med spelet, alls. Han slutade rotera kedjor, lät alla spela i samma kedja i största möjliga mån och höll på vissa detaljer (som att inte åka bort sig) och det räckte hela vägen.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Det var väl även Zabels powerplay som var så jävla lyckat?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
litto

Re: Sv: Välkommen tillbaka Tony Zabel!

Inlägg av litto »

förevigtdjurgården skrev:
ciirree skrev:
DIF_Soldier skrev:
ciirree skrev:Parodi på hög nivå. Vi har Säcken och Nyman som gjorde det så bra tillsammans, varför slänga in Zabel igen? Kan inte förstå vad han ska ha för roll.
Du förstår att det är Tonys förtjänst att de kunde göra det så bra tillsammans, va?
Skitsnack.
Jag bygger inte Säcken och Nymans resa på Zabel. Det är inte Zabels förtjänst att Säcken och Nyman vann 10 av 11 matcher i slutskedet av serien, det är inte heller Zabels förtjänst att Säcken fick in en sjuhelvetes vinnarmentalitet i spelarna så vi äntligen kunde försvara ledning och fortsätta spela.

Egentligen har jag ingenting emot Zabel. Utan det är hela historien som stinker skit. Först får han sparken/lämnar och i media så säger Zabel och Challe olika saker så nån av dem ljuger, självklart. Nu är han tillbaka igen? Njea... känns sådär.
Zabel la ju grunden för Säcken.

Särkijärvi har ju flertalet gånger, självmant, sagt att han kom till ett helt dukat bord och bara behövde jobba på mentalitet. Han ändrade knappt någonting med spelet, alls. Han slutade rotera kedjor, lät alla spela i samma kedja i största möjliga mån och höll på vissa detaljer (som att inte åka bort sig) och det räckte hela vägen.

+1.

Man kan se så här; Säcken tar hand om den mentala biten och finslipar detaljerna. Zabel tar den taktiska biten. Nyman försvarsspelet. Det blir bra.

Att Zabel ändrade sitt beslut kan nog bero på att DIF fick en SHL-status och som ass. tränare är det bättre att vara i SHL än HA...
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jag tycker denna lösning känns väldigt tveksam.

Nyman och Säcken har gjort det bra varför plocka in en tredje kock då för?

En kock som dessutom förut varit förstatränare.

Min rädsla är att det kan skapa ordentliga konflikter inte bara inom tränartrojkan, men också mellan spelarna och Zabel. ( har hört från flera håll att många var rätt missnöjda med honom. )

Att gnälla på Säckens sätt att spela hockey är enligt mig totalt hjärndött för det är den typ av ishockey som kan hålla oss kvar i SHL. Något flärdigare än så kommer vi inte ha trupp eller ekonomi för.

OM Zabels uppgifter blir att vara ansvarig för individuellträning samt en del ispass kanske detta kan vara en vettig lösning, men han skall fasen i mig inte ha något inflytande över matchcoachning, taktik eller laguttagningar eller liknande grejer.

Risken för kaos känns påtaglig.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Säcken head coach
Zabel ansvar för forwards
Nyman ansvar för defensiven.

Inga konstigheter.
Expert.
Användarvisningsbild
Hajduk
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

Jag träffade Zabel i fredags. Då sa han ju att han inte skulle tillbaka till DIF. Dessa hockeykillar alltså. ;)
Donkels

Inlägg av Donkels »

Ok- Då säger jag välkommen tillbaka till Djurgården Tony!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Välkommen tillbaka Tony. Riktigt bra känsla.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Varmt välkommen tillbaka.

I min värld är du en stor anledning till varför vi är tillbaka i SHL.
Spela fult
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Känns väl helt OK, och en bra uppdelning. Klara roller.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Min första respons va: "Parodi" Men har läst lite vad deras roller kommer bli och sådär, känns helt okej nu, blir säkert bra.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Riktigt roligt.

Stort av båda parter.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Skriv svar