Challe hoppar av, vem tar över?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
bastis7
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Challe hoppar av, vem tar över?

Inlägg av bastis7 »

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... jurgarden/

Både Garpen och Jocke kanske ersätter Challe! Känns som en bra lösning!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Litar helt på KG här, känns bra att han nämner att det inte alls behöver vara någon med Djurgårdsanknytning.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Inte för att pajja tråden men vart fan är tacktråden till Challe?
Andra gången han lämnar oss efter att ha varit med om att rassla fram oss till underverk.

Att hjälpa till att ta denna truppen till SHL är en större bragd än senaste SM guldet han bärgade åt oss (med tanke på vilka han lirade med).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Min första tanke när Challe skulle vara kvar till Augusti va att Jocke E skulle arbeta bredvid honom och se hur man agerar tills dess. Men jag antar att det krävs mycket mer än så för att vara sportchef.

Jag skulle köpa lösningen med två pers för jobbet. Typ, som ryktet låter, Garpen och Jocke.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

"Med rätt förutsättningar är jag sugen."

//Johan Garpenlöv i Sportbladet show ang sportchefsjobbet.

Han säger även att han tror att när dom väl bestämmer sig för en sportchef kommer han gå in direkt i rollen, oavsett vad Challe sagt om att bygga laget. Tror jag att jag hörde i alla fall. Skrev samtidigt som jag lyssnade.

Han svarade sådär undvikande som man gör när man för intensiva diskussioner. Min magkänsla är definitivt att Garpen blir sportchef.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2014-04-09 20:29:06, redigerad totalt 3 gång.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Isabo
Säsongskort: Ja

Inlägg av Isabo »

20002001 skrev:MP tar över
Och efter 10 raka förluster Per-Mathias Högmo...
kaminor

Inlägg av kaminor »

Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Vill verkligen inte se Jocke E. som sportchef. När vi äntligen har hittat upp till högstaligan igen ska vi inte tok-chansa på en sportchef med noll erfarenhet i den rollen.

Mycket hellre Garpen.
Användarvisningsbild
_Skogis

Inlägg av _Skogis »

Vikas skrev:Vill verkligen inte se Jocke E. som sportchef. När vi äntligen har hittat upp till högstaligan igen ska vi inte tok-chansa på en sportchef med noll erfarenhet i den rollen.

Mycket hellre Garpen.
Efter att ha lyssnat på Jocke senaste tiden och framförallt när jag hörde Hockeytorsk's intervju så skulle han passa som "players coach/manager" och jobba ihop med sportchefen (Garpen) och forma detta lag nu och på sikt.

PS. han får gärna lira ett år till om så önskas. DS.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
macin

Inlägg av macin »

_Skogis skrev:
Vikas skrev:Vill verkligen inte se Jocke E. som sportchef. När vi äntligen har hittat upp till högstaligan igen ska vi inte tok-chansa på en sportchef med noll erfarenhet i den rollen.

Mycket hellre Garpen.
Efter att ha lyssnat på Jocke senaste tiden och framförallt när jag hörde Hockeytorsk's intervju så skulle han passa som "players coach/manager" och jobba ihop med sportchefen (Garpen) och forma detta lag nu och på sikt.

PS. han får gärna lira ett år till om så önskas. DS.
Jocke är nog den mest optimala spelaren i hela HA/SHL för en sådan roll, det är min feeling. Killen säger aldrig fel saker, är noggrann som satan och ingjuter respekt. Han är också uppskattad bland alla. Att ha han kvar i föreningen och lära "kidsen" teka är heller inget negativt :) tycker man glömmer bort det elementet rätt ofta i hockey, att tekningar är så sjukt jävla viktigt.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Väldigt många ropar efter Garpen. Så många att det skulle bli väldigt intressant att se honom i rollen. Jag vet inte vad var och en grundar sina tankar på, men han verkar väldigt efterfrågad av många på forumet så något måste det vara med så mycket höga förväntningar
Han lär väl ha ett hyffsat stort kontaktnät i varje fall. Sedan ska man ha rätt personlighet också för att lyckas.

Är Garpen bunden till något annat nu?
Annars borde väl han ta över direkt ifall nu Challe lämnar i Augusti?

Eller är det en lösning med Jocke i den rollen? Att han jobbar kvar och ser och lär lite innan Challe lämnar?

Hursom, mycket viktig pusselbit att få på plats.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Väldigt många ropar efter Garpen. Så många att det skulle bli väldigt intressant att se honom i rollen. Jag vet inte vad var och en grundar sina tankar på, men han verkar väldigt efterfrågad av många på forumet så något måste det vara med så mycket höga förväntningar
Han lär väl ha ett hyffsat stort kontaktnät i varje fall. Sedan ska man ha rätt personlighet också för att lyckas.

Eller är det en lösning med Jocke i den rollen? Att han jobbar kvar och ser och lär lite innan Challe lämnar?

Många på forumet menar väl på att avskedandet av Garpen var det som satte stenen i rullning mot vår misär, och det kan mycket väl vara så. Han hade väl någon form av sportslig roll medans han hade en hög roll inom Tre Kronor. Det blev ett bittert avsked. Jag tror Garpen kan och kommer göra ett riktigt bra jobb om han väljer att ta det, men att det blir två sportchefer med kanske blandade roller ser jag bara som ytterst positivt, bara det inte kostar för mycket. Det går inte i dagens hockey att bara ha en sportchef med alla dess roller som ingår.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Praetori

Inlägg av Praetori »

seppuko skrev: Många på forumet menar väl på att avskedandet av Garpen var det som satte stenen i rullning mot vår misär, och det kan mycket väl vara så. Han hade väl någon form av sportslig roll medans han hade en hög roll inom Tre Kronor. Det blev ett bittert avsked. Jag tror Garpen kan och kommer göra ett riktigt bra jobb om han väljer att ta det, men att det blir två sportchefer med kanske blandade roller ser jag bara som ytterst positivt, bara det inte kostar för mycket. Det går inte i dagens hockey att bara ha en sportchef med alla dess roller som ingår.
Ja helt rätt.
En modern hockeyorganisation kräver mer folk inom ledningen för spelare. Tränaren måste kunna fokusera på att få laget att prestera och organisationen i övrigt skall kunna leverera spelare som är i det skick som coachen efterfrågar utan att denne behöver lägga energi och tid på att vara med vid varenda fystest, scoutning, videogranskning eller kontraktsfrågor.

En sportchef å andra sidan kan inte heller koncentrera sig på allt ovanstående utan skall i mitt tycke enbart jobba med att fixa spelare och promota klubben.

Ser helt klart gärna en flermannaorganisation med en sportchef med scouter samt en "spelar-personalchef" som bara jobbar med att hålla ordning på spelarmaterialet i truppen MEN det är ju i slutändan en ekonomisk fråga.
Garpen + X är ju en extra lönepost som säkerligen motsvarar löneskillnaden mellan en bra och en bättre forward.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

seppuko skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Väldigt många ropar efter Garpen. Så många att det skulle bli väldigt intressant att se honom i rollen. Jag vet inte vad var och en grundar sina tankar på, men han verkar väldigt efterfrågad av många på forumet så något måste det vara med så mycket höga förväntningar

Många på forumet menar väl på att avskedandet av Garpen var det som satte stenen i rullning mot vår misär, och det kan mycket väl vara så. Han hade väl någon form av sportslig roll medans han hade en hög roll inom Tre Kronor. Det blev ett bittert avsked. Jag tror Garpen kan och kommer göra ett riktigt bra jobb om han väljer att ta det, men att det blir två sportchefer med kanske blandade roller ser jag bara som ytterst positivt, bara det inte kostar för mycket. Det går inte i dagens hockey att bara ha en sportchef med alla dess roller som ingår.
Ja, så kan det nog vara.

Om inte Jocke fortsätter spela ser jag gärna honom i en kompletterande roll till Garpen. Länge sedan jag hörde en så klok spelare kunna göra klockrena analyser under pågående match. Han verkar stresstålig, mediaskicklig och allmänt begåvad.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Garpen och Jocke tillsammans står på min önskelista.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar