Kvalserien: rögle bk - Djurgårdens IF 29/3 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien: rögle bk - Djurgårdens IF 29/3 2014

Inlägg av Jepe »

Ja nu får vi se upp med rögles fantastiska fans!! De är så fantastiska att rövle inte vågar sälja biljetter på matchdagen för de vet att djurgårdare kommer dominera på läktaren i sånna fall!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Donkels skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Håll drömmen vid liv. Nog borde vi väl kunna vinna en bortamatch i kvalserien?

Kämpa DIF!
Det tycker jag definitivt och till Lördagen så borde derbybaksmällan ha släppt helt
Vi såg tröga ut, säkerligen också Rögle som bidrog till det. Nu när de ska spela hemma hoppas jag att vi kommer få mer ytor när de troligen vill framåt lite mer.

Deras spel passar perfekt för bortaspel. Jag tror inte de vågar/har tålamodet att spela så på hemmaplan. Inte lika trevligt inför den egna publiken om de låter oss föra matchen och ligga och vänta på våra misstag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Har kommit hem till Norrland efter 3 fantastiska dagar i stockholm, tack till alla som var på matcherna och skrek sig hesa, vill bara tillbaka och se flera matcher, se nu till att vinna så vi kan synas och sjunga oss tillbaka dit vi hör hemma i sista matchen mot Vik, bra att man har en dryg vecka på sig att kurera halsen.
YNWA

Inlägg av YNWA »

Reppar sittplats i Lindab arena. Gröthalsarna ska få veta att dem lever!
Praetori

Inlägg av Praetori »

#10 skrev:Har kommit hem till Norrland efter 3 fantastiska dagar i stockholm, tack till alla som var på matcherna och skrek sig hesa, vill bara tillbaka och se flera matcher, se nu till att vinna så vi kan synas och sjunga oss tillbaka dit vi hör hemma i sista matchen mot Vik, bra att man har en dryg vecka på sig att kurera halsen.
Har ordagrant ingen röst kvar. På chefsmötet så beklagade sig folk över stackars mig som var "sjuk" och tappat rösten. Hade inte modet att kraxa fram sanningen då det finns både gnagare och anti-sport människor i leden.
Nästa vecka blir det gräddhyllan där jag tydligen hör hemma med resten av slipsarna. :(
Så länge vi vinner är jag dock nöjd. 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Magnus Bogren får väl hoppas att de mentala Röglefansen gör det till en hemmamatch. Stämmer uppgifterna om att det blir runt 1000 Djurgårdare på plats, så kommer det snarare bli en bortamatch på nytt för Rögle.
ciirree

Re: Sv: Kvalserien: rögle bk - Djurgårdens IF 29/3 2014

Inlägg av ciirree »

Salas skrev:Magnus Bogren får väl hoppas att de mentala Röglefansen gör det till en hemmamatch. Stämmer uppgifterna om att det blir runt 1000 Djurgårdare på plats, så kommer det snarare bli en bortamatch på nytt för Rögle.
1000 st? Hur fasiken har dem lyckats med det när man bara kunde köpa i luckan vid arenan?! :o
Om det stämmer så är det fantastiskt!!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

ciirree skrev:1000 st? Hur fasiken har dem lyckats med det när man bara kunde köpa i luckan vid arenan?! :o
Jag trodde vi skulle bli max 150 på plats, men JKs ordförande Dan Blomberg sa så här idag till aftonbladet:
  • – Tyvärr har Rögle varit icke tillmötesgående med biljetter. Det går emot vad vi tycker att idrott handlar om, att alla ska få chansen att se det. Men jag gissar att vi blir upp emot tusen djurgårdare, säger Dan Blomberg.

Han kanske gissar hej vilt, men tror ändå han har hyfsat god koll på antalet. Det borde han ha, med sin roll inom JK. Vore riktigt kul om spelarna får bra stöd nere i Ängelholm.
Bluebrigade08
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Bluebrigade08 »

1000 DIF på plats , låter bra. Vi är ett gäng fd Brigader på plats.
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Bluebrigade08 skrev:1000 DIF på plats , låter bra. Vi är ett gäng fd Brigader på plats.
Härligt att höra :)

Detta blir en nervknäckare tror jag.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Har en sådan sjuk jinx i huvudet som jag blir orolig bara av att tänka på.

Well, måstematch igen, passar oss....hoppas jag.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Salas skrev:
ciirree skrev:1000 st? Hur fasiken har dem lyckats med det när man bara kunde köpa i luckan vid arenan?! :o
Jag trodde vi skulle bli max 150 på plats, men JKs ordförande Dan Blomberg sa så här idag till aftonbladet:
  • – Tyvärr har Rögle varit icke tillmötesgående med biljetter. Det går emot vad vi tycker att idrott handlar om, att alla ska få chansen att se det. Men jag gissar att vi blir upp emot tusen djurgårdare, säger Dan Blomberg.

Han kanske gissar hej vilt, men tror ändå han har hyfsat god koll på antalet. Det borde han ha, med sin roll inom JK. Vore riktigt kul om spelarna får bra stöd nere i Ängelholm.
Fan va grymt om han gissar rätt.
Då måste väl Djurgårdare ha fått tag på biljetter på vanlig sittplats va? Det går väl max in typ 200 st i bortaklacken?
litto

Inlägg av litto »

Tror att det räcker med 500 djurgårdare i arenan för att det ska kännas som en hemmamatch. Ljudmässigt alltså.

Redan skitnervös. Måste gå och köpa bärs så man kan lugna ner sina nerver.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Nu blir jag riktigt jävla förbannad.
Igår 15:30 (2h innan säljstopp) skrev man på Rögles hemsida att över 4000 biljetter var sålda, skriver man så då är det nära 4000 inte nära 5000. Arena jäveln rymmer nästan 5200.
Det ser ledes ut att vara nästan 1000 tomma stolar i eftermiddag.
Dessa kunde man ha sett till att 1000 hockeyälskare hade kunnat köpa om man släppt som på nätet.

Fan.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

crike skrev:Nu blir jag riktigt jävla förbannad.
Igår 15:30 (2h innan säljstopp) skrev man på Rögles hemsida att över 4000 biljetter var sålda, skriver man så då är det nära 4000 inte nära 5000. Arena jäveln rymmer nästan 5200.
Det ser ledes ut att vara nästan 1000 tomma stolar i eftermiddag.
Dessa kunde man ha sett till att 1000 hockeyälskare hade kunnat köpa om man släppt som på nätet.

Fan.
Grisbönder. Gröthalsar.

Bild

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar