Kvalserien: Djurgårdens IF - rögle bk 27/3 2014
Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - rögle bk 27/3 2014
Jag har en biljett över till kvällens match A9 rad 5. Maila mig om du är intresserad: larzone72@gmail.com
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Kvalserien: Djurgårdens IF - rögle bk 27/3 2014
Jag är djävligt rädd att rövle är ett helt annat lag nu än senast vi mötte dem, samtidigt som vi är ett helt annat lag än i förrgår.
Bara vi gör det vi ska på läktarna kommer våra orutinerade ungdomar ge vad som behövs för att klara att stå upp mot kvalserieveteranerna som nu fått upp ett Boorkmomentum.
Bara vi gör det vi ska på läktarna kommer våra orutinerade ungdomar ge vad som behövs för att klara att stå upp mot kvalserieveteranerna som nu fått upp ett Boorkmomentum.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Andy
- Säsongskort: Ja
Jag vågar hävda att ett avgörande moment i derbyt var när vi fortsatte sjunga och bära fram vårt lag trots 0-2 i baken.
Kan vi skapa tryck i kväll igen bär vi fram våra spelare samtidigt som ett och annat domslut kommer att glida över till vår fördel. Vi måste fylla Hovet och väl där måste alla göra sitt för att bidra.
I kväll är det vi mot alla andra!
Kan vi skapa tryck i kväll igen bär vi fram våra spelare samtidigt som ett och annat domslut kommer att glida över till vår fördel. Vi måste fylla Hovet och väl där måste alla göra sitt för att bidra.
I kväll är det vi mot alla andra!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Har kollat igenom stora delar av Örebro-Rögle.
Rögle är inne i ett otroligt kvalserieflyt (verkar sitta i sedan PO).
De kastar iväg två "tysta puckar" som båda slinker in.
Örebro äger hela tredje.
Självklart klarar de sig till straffar och vinner där.
Vad vill jag då ha sagt med detta?
Jo, tyvärr tror jag vi kommer behöva vara klasser bättre än Rögle för att vinna ikväll. De är inne i zonen och gör mål på "ingenting". Lite som Örebro var förra året.
Jag tror att Rögle mot alla odds går upp i år. Spelar liksom ingen roll att jag tycker att vi spelar en bättre ishockey och att de är jävligt tråkiga att se på och att de egentligen inte ens borde vara i kvalserien.
Men jag ska inte bara vara en bitter jävel mot Rögle. De ska ha all cred för att de på något vis vet exakt hur man ska spela kvalserier för att lyckas. Verkar sitta i deras väggar.
Tips:
2-4 (Tjärna lägger i sista i öppen kasse).
Skott: 37-14
Rögles målvakt är överlägset bäst på plan.
Örebro äger hela tredje.
Jo, tyvärr tror jag vi kommer behöva vara klasser bättre än Rögle för att vinna ikväll. De är inne i zonen och gör mål på "ingenting". Lite som Örebro var förra året.
Jag tror att Rögle mot alla odds går upp i år. Spelar liksom ingen roll att jag tycker att vi spelar en bättre ishockey och att de är jävligt tråkiga att se på och att de egentligen inte ens borde vara i kvalserien.
Men jag ska inte bara vara en bitter jävel mot Rögle. De ska ha all cred för att de på något vis vet exakt hur man ska spela kvalserier för att lyckas. Verkar sitta i deras väggar.
Tips:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Alltid lika nervöst fram till nedsläpp. Går inte att fokusera på något annat. Ytterligare en riktig måste-match. Med samma drag på läktaren som sist så har vi goda chanser att ta det här. Men den här matchen känns obehaglig.
Kämpa DIF! Ta chansen. Vinn ikväll!
Kämpa DIF! Ta chansen. Vinn ikväll!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Jag tror också att vi vinner skotten överlägset, i stil med 37-19. Det gäller bara att vi får utdelning. Marcus Sörensen är otroligt het vilket talar för oss.
Tror det blir målfest, våra kvicka gubbar kommer att bli riktigt jobbiga för deras backar och deras kvalserierutin och effektivitet med att få i princip vilken puck som helst att söka sig till nätet kommer att ställa till det åt andra hållet.
Det enda vi kan döda dem med är tempo och fullständigt kaos, det måste vara myrstack och griseri i varje moment som pucken inte flyger över mittzon.
Det enda vi kan döda dem med är tempo och fullständigt kaos, det måste vara myrstack och griseri i varje moment som pucken inte flyger över mittzon.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Det låter så bra när du säger det. Men det som man blir lite skraj för är att när ett lag är inne i ett stim som Rögle är så spelar liksom ingenting roll längre. Det bara händer. Lite som våran avslutning av serien. Det som lite skulle kunna tala för oss är att vi har allt att vinna och inget att förlora, medans Rögle faktiskt kan tappa sin direktplats ikväll. Men som sagt, Rögle är inne i ett stim och har spelat otroligt bra mot alla andra.Praetori skrev:Tror det blir målfest, våra kvicka gubbar kommer att bli riktigt jobbiga för deras backar och deras kvalserierutin och effektivitet med att få i princip vilken puck som helst att söka sig till nätet kommer att ställa till det åt andra hållet.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- antti-pekka
- Medlem: Ja, ständig medlem
Kan ändå tilläggas att, trots att vi har haft svårt att göra mål, har haft flyt i den två senaste matcherna. Både Henrik Lundberg och Daniel Larsson har bjudit oss på viktiga mål.BOMBOM BOUCHARD skrev:Har kollat igenom stora delar av Örebro-Rögle.
Örebro äger hela tredje.
Tips:
Du har helt klart en poäng där.BOMBOM BOUCHARD skrev:Har kollat igenom stora delar av Örebro-Rögle.
Örebro äger hela tredje.
Tips:
Dock menar jag att Örebro kanske har hela KS sämsta målvaktsbesättning så de där "tysta skotten" kan vara väldigt effektiva mot just det laget.
Däremot är risken stor att Rögles keeper står på huvudet emot oss.
Det gäller att få stopp på RBK´s PP som verkligen har fungerat senaste tiden.
Det är en stor förklaring till varför de vann playoff och ligger med i toppen av kvalserien.
Allsvenskan 40 mål 20,30%
PlayOff 9 mål 40,91%
Kvalserien 5 mål 29,41%

Det är en stor förklaring till varför de vann playoff och ligger med i toppen av kvalserien.
Allsvenskan 40 mål 20,30%
PlayOff 9 mål 40,91%
Kvalserien 5 mål 29,41%

Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Vet inte om spelbolagen blivit tokiga men seger för Rögle idag står i 3.5x smeten!
En match som jag på förhand rankar som helt tväröppen.
Blir utan tvekan ett antijinx-spel på danskarna.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tyvärr helt klart spelvärt. Jag har riktigt dåliga vibbar inför ikväll.Kall-El skrev:Vet inte om spelbolagen blivit tokiga men seger för Rögle idag står i 3.5x smeten!
Jag tar rygg på dig och sätter lite slantar på Rögleseger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Re: Sv: Kvalserien: Djurgårdens IF - rögle bk 27/3 2014
Bara för att... Blev kreativ.

Skickat från min HTC One via Tapatalk

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jag kom till Rövle men där tog det stopp 

Jag är inte arg, och inte besviken.