Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 29/1 2014
- Jim Morrison
Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 29/1 2014

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Befinner mig i Göteborg, någon som kan rekommendera vart man kan se matchen.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Honken, beror på ifall du vill må bra eller dåligt...
Vill du må bra? Ta och sov istället, försök drömma om en storvinst!
Vill du må dåligt? Matchen kanske visas på O'learys någonstans!
Vill du må bra? Ta och sov istället, försök drömma om en storvinst!
Vill du må dåligt? Matchen kanske visas på O'learys någonstans!
Höll på att säga "hos mig", men jag är ju fan uppbokad imorrn. Nästa gång du hamnar här nere..Honken skrev:Befinner mig i Göteborg, någon som kan rekommendera vart man kan se matchen.
Skönt att missa matchen imorrn ändå. Förhoppningsvis tänker jag bort det helt och är glad som en vanlig människa istället.
Du är med oss överallt, Stefan.
Är själv riktigt dålig på att avnjuta utelivet och kanske framförallt sportbarerna men vad jag hört är Glenns Sportsbar riktigt bra, Annars har du O'learys på Avenyn, centralt och bra.Honken skrev:Befinner mig i Göteborg, någon som kan rekommendera vart man kan se matchen.
http://www.glennsportsbar.se/
http://www.avenyn.se/olearys-oppnar-pa-avenyn/
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag tror vi vinner imorgon. Tyvärr för alla så har det visat sig att jag tippat fruktansvärt dåligt senaste tiden så räkna med en stortorsk. 

Malmö är ett sjukt mycket bättre lag än DIF på alla punkter. Så enkelt är det! Då borde ren DIF-logik tala för en jämn match. Men nej jag ger vika för den idag, rättvist 1-4. Fortsätter hålla tummarna för Malmö i serien. Västerås och Karlskoga spelar tråkhockey, Karlskrona spelar visserligen fartfyllt men seriöst, hur mycket flyt kan man ha? Malmö är ett bra lag på pappret som samtidigt spelar underhållande. Är det någon som förtjänar en SHL-plats i den här rövserien så är det gröthalsarna.
Djurgården? Haha nej du, läser man inte läxan så blir resultatet därefter. Speciellt om eleven är dyslektiker OCH skolkare. Hjälper inte heller att läraren är en odugling som uppmanar eleven att sniffa lim och starta brandlarmet istället för att plugga... Nationella proven är här, och vår finniga fettis ligger på golvet och ritar fåglar på pappret.
Djurgården? Haha nej du, läser man inte läxan så blir resultatet därefter. Speciellt om eleven är dyslektiker OCH skolkare. Hjälper inte heller att läraren är en odugling som uppmanar eleven att sniffa lim och starta brandlarmet istället för att plugga... Nationella proven är här, och vår finniga fettis ligger på golvet och ritar fåglar på pappret.
Re: Sv: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 29/1 2014
HAHAH!!Axel_K skrev:Man står där på Hovet på onsdag ändå fastän det är en given förlust..
Re: Sv: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 29/1 2014
Njea. Tar VIK 3 och MIF 3 så står Malmö kvar på fjärde på sämre målskillnad än BIK och VIK tar över serieledningen!minalman skrev:En trepoängare för malmö innebär att de går förbi västerås upp på tredje plats. De kommer taggade till tusen.
Om Zabel förbereder laget så att det inte blir som mot khk senast kanske vi har en chans att ta över matchen efter hand. Om mitt scenario slår in blir det 3-0. Sista i öppen kasse.
-
Gif-bilderna i början av tråden är så sjuk talande för hela situationen. Men kan vi komma in i play off utan press (tror jag ens själv på att det kommer hända?) så kan det kanske på nåt mirakulöst sätt ta oss till kvalserien. Min gissning är att vi blir 2a i play off igen dock. Malmö kommer visa sig vara för starka imorgon och blir för svåra i play off. Västerås kan vi kanske ha en chans mot i en (ev.) play off.
Rögle närmar sig nerifrån med, ligger på lika poäng men vi har bättre målskillnad. Så om Malmö forts vara såhär starka och hamnar 4a så är det inte omöjligt att Rögle kniper 5e platsen. Dem är ruggigt starka nu!
- minalman
men mif har en match mindre spelad, eller hur?ciirree skrev:Njea. Tar VIK 3 och MIF 3 så står Malmö kvar på fjärde på sämre målskillnad än BIK och VIK tar över serieledningen!minalman skrev:En trepoängare för malmö innebär att de går förbi västerås upp på tredje plats. De kommer taggade till tusen.
Om Zabel förbereder laget så att det inte blir som mot khk senast kanske vi har en chans att ta över matchen efter hand. Om mitt scenario slår in blir det 3-0. Sista i öppen kasse.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Lee Harvey Oswald
Malmö, laget som är allt DIF skulle vilja vara.
Formstarkast, har en tydlig spelidé, tror på det man gör, har ledande spelare som levererar, väntar sällan med att ge bort initiativet i matcher, tar även en & annan oförtjänt poäng i bortaspelet, som lag i harmoni brukar göra.
Så kan detta sluta på nåt annat sätt än med smisk?
Klart det kan, kommer det göra det då?
Nääh
DIF-RödLök 2-5
Formstarkast, har en tydlig spelidé, tror på det man gör, har ledande spelare som levererar, väntar sällan med att ge bort initiativet i matcher, tar även en & annan oförtjänt poäng i bortaspelet, som lag i harmoni brukar göra.
Så kan detta sluta på nåt annat sätt än med smisk?
Klart det kan, kommer det göra det då?
Nääh
DIF-RödLök 2-5
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Känner mig helt tom inför den här matchen. Tror absolut ingenting för det här laget slutar aldrig att förvåna mig. Alltid en överraskning.
Avskaffa tre mot tre.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
+1Manijock skrev:Malmö är ett sjukt mycket bättre lag än DIF på alla punkter. Så enkelt är det! Då borde ren DIF-logik tala för en jämn match. Men nej jag ger vika för den idag, rättvist 1-4. Fortsätter hålla tummarna för Malmö i serien. Västerås och Karlskoga spelar tråkhockey, Karlskrona spelar visserligen fartfyllt men seriöst, hur mycket flyt kan man ha? Malmö är ett bra lag på pappret som samtidigt spelar underhållande. Är det någon som förtjänar en SHL-plats i den här rövserien så är det gröthalsarna.
Underhållande läsning och helt enig i din analys av lagen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm