pulverapa skrev:Vad jag minns så är Karlskrona det laget som imponerat mest på Hovet hittills i år...
Karlskrona gjorde tre riktiga skitmål i en match vi annars dominerade fullständigt som jag kommer ihåg den. Första matchen den här säsongen som jag tyckte DIF såg bra ut, vi pressade och styrde dem över hela banan, ledde hela matchen..? Kommer ihåg ett bortdömt mål (som var fullt korrekt och ej borde dömts bort) samt en Saviano-åkning som resulterade i Karlskronakrock i ena sargen och han själv smidigt förbi...
Ledde med 3-2 och med typ 50 sekunder kvar kastade KHK in puckar på mål och vips stod det 3-3. Typiskt för ett lag med gott självförtroende men absolut inte särskilt bra på något annat sätt eller imponerad över dem från den matchen.
Karlskrona genomförde en exemplarisk bortamatch senast på Hovet, med sin tur så fick de in puckarna och med sin smöriga attityd fick de med sig ett domslut.
Förra matchen på Hovet mellan KHK & DIF var i särklass den bästa HA-matchen jag sett live. Två lag med för stunden bra självförtroende som bjöd upp till en riktigt bra hockey.
Frågan är om vi får se samma matchtyp den här gången? Har en känsla av att det kan bli en till sevärd tillställning på tisdag.
Jag har följt Jannes karriär sedan Björklöventiden pga vissa kontakter. När Trafikverket sparkade honom drömde jag om att Djurgården skulle plocka upp honom så att han skulle kunna hämnas på sin förra arbetsgivare genom att åter ta Djurgården till toppen, men tji fick jag. Även fast Björklöventiden var darrig på slutet så ligger Jannes brillians i att "bygga" om lag för nya förutsättningar och maximera utfallet. Vad han har gjort hitintills med Karlskrona är helt enkelt otroligt och jag tror knappt det är sant. Jag sitter fortfarande och väntar på att hela Karlskrona ska klappa ihop för Janne kan helt enkelt inte bara var så bra på att välja spelare (han har sportchefsbakgrund) och coacha desamma.
Inget ont, Janne, men jag hoppas Zabel gör mot ditt nya lag (skadedjuren) som han gjorde mot ditt forna (kompostmaterialet) häromdagen.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Jag hoppas att vi kommer ut hårt och med fart, och kan vi bara få vi utdelning på det innan första kvarten tror jag detta kan bli en komfortabel seger. Annars gör väl KHK mål på sin första chans direkt efter första powerbreaket.
51 p kvar att kämpa om. Förlust för gröt ikväll och man kanske, kanske kan börja hoppas på en bra avslutning av denna säsong!
Nisse öppnar målprotokollet med ett dragskott från blå i pp, 05:31 in i första perioden.
Det kommer bli tuff och är rädd för att de inte är tillräckligt på tårna efter överkörningen av Björklöven i lördags. KHK har ju vunnit på Hovet tidigare så de kommer säkert toktaggade.