Djurgårdens IF - Karlskrona HK 14/1 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
förevigtdjurgården
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Karlskrona HK 14/1 2014

Inlägg av förevigtdjurgården »

pulverapa skrev:Vad jag minns så är Karlskrona det laget som imponerat mest på Hovet hittills i år...
Karlskrona gjorde tre riktiga skitmål i en match vi annars dominerade fullständigt som jag kommer ihåg den. Första matchen den här säsongen som jag tyckte DIF såg bra ut, vi pressade och styrde dem över hela banan, ledde hela matchen..? Kommer ihåg ett bortdömt mål (som var fullt korrekt och ej borde dömts bort) samt en Saviano-åkning som resulterade i Karlskronakrock i ena sargen och han själv smidigt förbi...

Ledde med 3-2 och med typ 50 sekunder kvar kastade KHK in puckar på mål och vips stod det 3-3. Typiskt för ett lag med gott självförtroende men absolut inte särskilt bra på något annat sätt eller imponerad över dem från den matchen.

Tror 5-2 DIF.
25/4-2025
Grimster

Inlägg av Grimster »

ciirree skrev:Denna tror jag faktiskt vi tar, 4-2, seems legit! Kör över KHK

Skulle ju inte kalla en 4-2 vinst för överkörning men du kanske var sarkastisk? :)
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

Jim Morrisson här på forumt har väll släkt i KHK, kanske kan dela ut någon inside info?
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Karlskrona genomförde en exemplarisk bortamatch senast på Hovet, med sin tur så fick de in puckarna och med sin smöriga attityd fick de med sig ett domslut.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Förra matchen på Hovet mellan KHK & DIF var i särklass den bästa HA-matchen jag sett live. Två lag med för stunden bra självförtroende som bjöd upp till en riktigt bra hockey.

Frågan är om vi får se samma matchtyp den här gången? Har en känsla av att det kan bli en till sevärd tillställning på tisdag.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Jag har följt Jannes karriär sedan Björklöventiden pga vissa kontakter. När Trafikverket sparkade honom drömde jag om att Djurgården skulle plocka upp honom så att han skulle kunna hämnas på sin förra arbetsgivare genom att åter ta Djurgården till toppen, men tji fick jag. Även fast Björklöventiden var darrig på slutet så ligger Jannes brillians i att "bygga" om lag för nya förutsättningar och maximera utfallet. Vad han har gjort hitintills med Karlskrona är helt enkelt otroligt och jag tror knappt det är sant. Jag sitter fortfarande och väntar på att hela Karlskrona ska klappa ihop för Janne kan helt enkelt inte bara var så bra på att välja spelare (han har sportchefsbakgrund) och coacha desamma.

Inget ont, Janne, men jag hoppas Zabel gör mot ditt nya lag (skadedjuren) som han gjorde mot ditt forna (kompostmaterialet) häromdagen.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Synd att DIF har måltorka just nu, hoppas det kan lossna imorgon! Tror på 12-0 :)
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

2-2 känns som ett troligt scenario.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Är inte lika segersäker som mot Löven.
Men vi är klara favoriter att vinna denna match.

Khk är dock så bra att studsar det emot så....

Men, vi vinner med 4-2 gissar jag på. Varför inte med sista i öppen kasse av Sörensen?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Är inte lika segersäker som mot Löven.

Men, vi vinner med 4-2 gissar jag på. Varför inte med sista i öppen kasse av Sörensen?

Gärna de, gärna de. Själv tror jag på det sedvanliga X:et som bäst, säger 2-3 efter overtime.

Får hoppas på Rövleseger i Skåne-derbyt ikväll också.
Spela fult
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

pulverapa skrev:Vad jag minns så är Karlskrona det laget som imponerat mest på Hovet hittills i år...
Skrämmande!
Otäckt!
Försämring av deras statistik behövs!
5-3, då vi har visst flow nu!
Ring, klocka ring...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

diftobbe89 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Är inte lika segersäker som mot Löven.

Gärna de, gärna de. Själv tror jag på det sedvanliga X:et som bäst, säger 2-3 efter overtime.

Får hoppas på Rövleseger i Skåne-derbyt ikväll också.
Japp, ikväll är jag en riktigt fet Grönvit-sumo.

Vore viktigt med Miftorsk.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
JLindgren

Inlägg av JLindgren »

3-1 till DIF, bönderna åker givetvis på däng!

Ikväll får gärna Rögle leverera!
Användarvisningsbild
Davva

Inlägg av Davva »

Jag hoppas att vi kommer ut hårt och med fart, och kan vi bara få vi utdelning på det innan första kvarten tror jag detta kan bli en komfortabel seger. Annars gör väl KHK mål på sin första chans direkt efter första powerbreaket.

51 p kvar att kämpa om. Förlust för gröt ikväll och man kanske, kanske kan börja hoppas på en bra avslutning av denna säsong!

Nisse öppnar målprotokollet med ett dragskott från blå i pp, 05:31 in i första perioden.

4-1.
Kjelle

Inlägg av Kjelle »

Det kommer bli tuff och är rädd för att de inte är tillräckligt på tårna efter överkörningen av Björklöven i lördags. KHK har ju vunnit på Hovet tidigare så de kommer säkert toktaggade.
Skriv svar