Favoritspelare genom tiderna?
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Har aldrig sett Rolle lira, men när man läser om mannen och när man hörde honom tugga... Få fd. spelare har väl varit så trogna DIF som han och Lasse Björn som gick på varje hemmamatch årtionden efter att dom lagt av. Snacka om Djurgårdshjärta...Lädersliparen skrev:Patrik Kjellberg samt Thomas Eriksson.
Jag är ju "bara" 36 år, så jag minns inte när Rolle Stoltz lirade. Så därför känns det bara fel att nämna honom eller Lasse Björn.
Men vissa verkar ha sett dom live, eftersom det är vissas favorit spelare. grattis :)
- Blåränderna går aldrig ur
Sven Tumba! Legendar utan dess like:
'På 1950-talet spelade han även allsvensk fotboll i Djurgårdens IF och det finns en mycket klassisk historia om Tumba och hans match mot Malmö FF 1953. I första halvlek blev hockeyspelaren pikad av Malmö-spelarna, men så blev Tumba varm i kläderna och när han satte sin tredje strut sprang han ikapp Malmöförsvararen Sven Hjertsson och sa: -"Kul spel det här. Var det fotboll det hette?".'
Hjertsson hade visst proklamerat (innan matchen) att han skulle kapa benen av den förbannade "hockeyspelaren"
Hade han hunnit göra fler säsonger hade Sudden förmodligen kvalat in...
Men om vi snackar långmilare måste man säga Micke Johansson. Över 500 poäng, 700 matcher.. förutom utlandsvändor trogen sin klubb =)
'På 1950-talet spelade han även allsvensk fotboll i Djurgårdens IF och det finns en mycket klassisk historia om Tumba och hans match mot Malmö FF 1953. I första halvlek blev hockeyspelaren pikad av Malmö-spelarna, men så blev Tumba varm i kläderna och när han satte sin tredje strut sprang han ikapp Malmöförsvararen Sven Hjertsson och sa: -"Kul spel det här. Var det fotboll det hette?".'
Hjertsson hade visst proklamerat (innan matchen) att han skulle kapa benen av den förbannade "hockeyspelaren"

Hade han hunnit göra fler säsonger hade Sudden förmodligen kvalat in...
Men om vi snackar långmilare måste man säga Micke Johansson. Över 500 poäng, 700 matcher.. förutom utlandsvändor trogen sin klubb =)
-
- Kontakt:
tellan en favvo?
"tellan också cool"
tellan om man tänker efter mer
jag är ju bara 13 så jag kan inte "tänka" tillbaks så mycke efter spelare.
men björn nord minns jag! varför utser en del honom till difs genom tiderna????
tellan om man tänker efter mer

jag är ju bara 13 så jag kan inte "tänka" tillbaks så mycke efter spelare.

men björn nord minns jag! varför utser en del honom till difs genom tiderna????
jag är en kille på 13 år lirar i bålstas p-93 utanför sthlm. vi lirar i upplandserien.
- DIFmanglarn
- Säsongskort: Ja
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem