Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 18/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Zephyrox
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 18/11 2013

Inlägg av Zephyrox »

Oavsett resultat kommer BIK totalgrina på 75% av domsluten, i mellansnacket kommer någon random bonde gnälla över att domaren inte är på deras sida och att denne påverkas av publiken.
Jag vill se minst en Blöj spelare blöda på isen imorgon, då är jag nöjd även om dom vinner!

Edit. Glömde att dom kanske gör som i våras och åker runt och spottar på våra spelare.. Död och hat!
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Sv: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 18/11 2013

Inlägg av pulverapa »

Ett Jävla under att bik, serieledarna, står i 3,15 på unibet.
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

1-5 till BIK.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Honken

Inlägg av Honken »

Lagt till en tabell, placering per per färdigspelad omg (Datum).
Deilert är med på deras topp 5 poänglista, 11 poäng på 14 matcher. I DIF blev det två assist på 64 matcher. Även om en hel del av dessa matcher tillbringades på bänken.
BIK Ledare av formtoppen och tabellen.
Hyffsad statistik på Patrik Vesterholm 24 poäng och +20 (varför stavar tvillingen med W?)
Dags för BIK att lufta deras andra keeper snart.

Bild
Bild
Bild
Bild
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Göran

Inlägg av Göran »

Vad kan man förvänta sig av dagens match och inställningen från laget samt tränar staben?Jag hoppas att det vänder tillbaka till det positiva snabbt och att det blir seger i kväll.
Jag var i Sundsvall och såg matchen så jag kan vara lite kritisk mot några av spelarna och samtidigt också önska att dom och resten av laget kliver upp ett par snäpp till dagens match.
Johner,Ljung och Sörensen måste upp flera snäpp.Heinerö måste släppa pucken lite tidigare en vad han gjort den sista tiden.
Jocke måste börja vinna tekingar.
Backarna Arnesson, Falk och Holm måste också upp till sin vanliga standard.
PP-spel måste börja fungera igen eller så måste man ändra i uppställningen så att börjar flyta på igen.
Box-play har varit skapligt under en lång tid och det måste nog fortsätta fungera bra i kväll mot ett bra BIK.
Tror på seger efter straffläggning.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Göran skrev:Vad kan man förvänta sig av dagens match och inställningen från laget samt tränar staben?Jag hoppas att det vänder tillbaka till det positiva snabbt och att det blir seger i kväll.
Jag var i Sundsvall och såg matchen så jag kan vara lite kritisk mot några av spelarna och samtidigt också önska att dom och resten av laget kliver upp ett par snäpp till dagens match.
Johner,Ljung och Sörensen måste upp flera snäpp.Heinerö måste släppa pucken lite tidigare en vad han gjort den sista tiden.
Jocke måste börja vinna tekingar.
Backarna Arnesson, Falk och Holm måste också upp till sin vanliga standard.
PP-spel måste börja fungera igen eller så måste man ändra i uppställningen så att börjar flyta på igen.
Box-play har varit skapligt under en lång tid och det måste nog fortsätta fungera bra i kväll mot ett bra BIK.
Tror på seger efter straffläggning.
Så du tycker inte plus 60% i tekningar är godkänt? Vad vill du att han ska ha? 95%?
Donkels

Inlägg av Donkels »

Idag vill jag se en kämpainsats om det sedan räcker till seger återstår att se men en lika menlös insats som i dom tre senaste matcherna är oacceptabelt och sker det ikväll igen så måste nog något hända i laget antingen på spelar eller ledarsidan
nooorris

Inlägg av nooorris »

Hahaha Görans "analyser"....

Angående matchen, uppryckning tack!

/Niclas
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Klyschan om att det här är säsongens viktigaste match osv passar förmodligen in rätt bra idag. Tror vi står vid en vattendelare här. Resultatet i sig kanske inte är speciellt superviktigt, men däremot tror jag det kan vara helt avgörande för närmaste tiden hur vi uppträder ute på isen. Jobbar vi tillsammans som ett lag så finns det fortfarande goda förhoppningar inför framtiden (enligt mitt sätt att se det) men är vi lika håglösa och rädda som sist kommer vi sjunka in i en djup svacka som får vår vanliga November-koma att likna en lätt smekning i jämförelse...
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Ser det inte som omöjligt att vi kommer ut med fart och vilja från första bytet och trycker ner BIKBOK rejält under 15 minuter och slänger upp både en 2:a eller 3:a på resultattavlan. Detta betyder således i Djurgårdslogik att arbetsdagen är slut och planeringen inför kvällens avkoppling kan börja. BIKBOK delar dock inte Djurgården Hockeys inställning att en match spelas i 15 minuter och maler följdaktligen på i de resterande 45 vilket resulterar i 3-3 vid full tid och torsk på straffar.

Synopsis: Vi är nöjda med insatsen och tar med oss de första 15 till nästa match och då loooovar vi att jobba hela matchen
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Göran

Inlägg av Göran »

nooorris skrev:Hahaha Görans "analyser"....

Angående matchen, uppryckning tack!

/Niclas
Var den inte bra analysen? Vi går på uppryckning tack!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Bra information på hemsidan angående Timmys skada, fortsätt så!

Bedrövligt att man inte ens får veta vad lagkaptenen har för skada när han har varit borta en lång tid. Det finns väl folk som arbetar med den här hemsidan?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Staten

Inlägg av Staten »

Ja vad fan har hänt med Timmy? Känns som man försöker mörka någonting.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Djurgården kliver ut som de rädda harar de är. Slår sarg ut, trycker ihop boxen i mitten och håller i för glatta livet i närmaste Bik-spelare. Ligger under med 0-1 efter första där Zabel går ut och hyllar arbetsinsatsen. Nu ska vi bara fortsätta såhär!

Djurgården skapar sin första målchans i andra när Bik tar en dum utvisning. Djurgården får ett bra PP-mål med sig, och nu vittrar Zabel oråd. Mycket riktigt, Djurgården gör en bra minut efter målet och skapar ett par riktigt bra chanser men missar. Zabel agerar och ställer sig framför spelarna och gallskriker rätt ut att vi måste falla bakåt så vi inte torskar den där poängen vi för närvarande har. Nu blir det skalman-försvar återigen och Bik får under resterande del av matchen pressa järnet hur mycket de nu känner att de klarar av.

Djurgården släpper in 1-2 pucken och raserar sen som ett korthus. Slutresultatet skrivs till 1-4! Zabel undrar vad som egentligen hände, men allt som allt en fullt godkänd match undantaget minuten efter vårat mål där vi spelar ansvarslöst och helt odisciplinerat i anfallszon... Nya tag på lördag i Umeå!
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Mäklaren skrev:Bra information på hemsidan angående Timmys skada, fortsätt så!

Bedrövligt att man inte ens får veta vad lagkaptenen har för skada när han har varit borta en lång tid. Det finns väl folk som arbetar med den här hemsidan?
Staten skrev:Ja vad fan har hänt med Timmy? Känns som man försöker mörka någonting.
Timmy har problem med ryggen. Detta sa Zabel på senaste medlemsmötet. Kan tänka mig att det är ganska allvarligt annars hade han aldrig varit borta såpass länge.
Skriv svar