Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Timrå IK - Djurgårdens IF 16/11 2013

Inlägg av crike »

Det här är en av mig fri tolkning på hur Alexander Steen resonerar gällande "serielunk":
– Det var en viktig match och därför en väldigt skön seger. Ligan är inne i en tuff period nu, det är matcher mest hela tiden, så man måste ta sina poäng.

Jag tycker mig sakna detta hos DIF. Det snackas alltid om att "motivera sig att åka till Haparanda". Bara gör det! Ös på och spela hockey så ska ni nog känna att det var värt det när ni har 3p med er hem.
Jaja, fjärdeplats och allt. Skitbra. Verkligen, tummarna upp gubbar.

Vi behöver 3-poängare!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:TIK kommer spela desperat, vi kommer se rädda och håglösa ut. Det är förbannat tråkigt att tippa negativt, men med det halvstukade självförtroendet vi har efter veckans två matcher så blir det förmodligen återigen poängförlust och en förstörd lördagskväll på köpet.
Efter lång & trogen tjänst för DIF (grundtjänsten avklarad nån gång i mitten av 90-talet) så unnar jag mig numera lyxen att då & då faktiskt ignorera helt att DIF spelar.
De gånger jag provat tidigare har jag inte ångrat mig efteråt.

I nuläget tar det klart mer än vad det ger att följa DIF = energi behövs till att lösa "verkliga problem".

Annars är ju den berömda DIF-logiken redo att spela oss ett spratt återigen.
På förhand högst sannolikt poängtapp i denna match, alltså vinner vi med 4-0
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
mormorisgoingstrong

Inlägg av mormorisgoingstrong »

Alla gnällspikar, varför håller ni helt enkelt inte på det lag som leder serien. Känns som att det skulle liva upp ert liv lite. Då behöver ni aldrig gnälla. För de e vad ni gör, gnäller, gnäller och även vid vinst hittar ni nått att gnälla på.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

mormorisgoingstrong skrev: Alla gnällspikar, varför håller ni helt enkelt inte på det lag som leder serien. Känns som att det skulle liva upp ert liv lite. Då behöver ni aldrig gnälla. För de e vad ni gör, gnäller, gnäller och även vid vinst hittar ni nått att gnälla på.
Bra förslag.

Det gör jag redan (inte i HA dock, för det är ingen serie, det är ett straff).
Men i SHL är Saik mina stora idoler
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

mormorisgoingstrong skrev:Alla gnällspikar, varför håller ni helt enkelt inte på det lag som leder serien. Känns som att det skulle liva upp ert liv lite. Då behöver ni aldrig gnälla. För de e vad ni gör, gnäller, gnäller och även vid vinst hittar ni nått att gnälla på.
Absolut det bästa användarnamnet jag någonsin skådat på ett forum, välkommen!
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Jag kommer se reprisen av Detroit - Washington imorgon när jag vaknar. Det blir all hockey jag kommer se denna helg.
mormorisgoingstrong

Lee Harvey Oswald skrev:
mormorisgoingstrong skrev: Alla gnällspikar, varför håller ni helt enkelt inte på det lag som leder serien. Känns som att det skulle liva upp ert liv lite. Då behöver ni aldrig gnälla. För de e vad ni gör, gnäller, gnäller och även vid vinst hittar ni nått att gnälla på.
Bra förslag.

Det gör jag redan (inte i HA dock, för det är ingen serie, det är ett straff).
Men i SHL är Saik mina stora idoler
Okej, när straffet är avklarat och vi spelar i serien, är det med andra ord slutgnällt :)
mormorisgoingstrong

-daniel- skrev:
mormorisgoingstrong skrev:Alla gnällspikar, varför håller ni helt enkelt inte på det lag som leder serien. Känns som att det skulle liva upp ert liv lite. Då behöver ni aldrig gnälla. För de e vad ni gör, gnäller, gnäller och även vid vinst hittar ni nått att gnälla på.
Absolut det bästa användarnamnet jag någonsin skådat på ett forum, välkommen!

Tackar :)
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Faan vad drygt, jag trodde matchen skulle spelas idag fredag och inte lördag.

Fråga mig inte varför, men helgmatcher känns alltid så slöa och sega av någon anledning.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:Faan vad drygt, jag trodde matchen skulle spelas idag fredag och inte lördag.

Fråga mig inte varför, men helgmatcher känns alltid så slöa och sega av någon anledning.
Den skulle ha spelats idag, men flyttades pga fotbollen.

Men lördagsmatcher är väl inte sega & tråkiga..?
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:
Kall-El skrev:Faan vad drygt, jag trodde matchen skulle spelas idag fredag och inte lördag.

Nu är det fredagsmys, får se om jag ens ser fotbollen. Visserligen är Zlatan en attraktion i sig, herregud vilken form han är i.

Inte för att det hade med något av det ni pratade om att göra, men ändå. Carry on.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev:

Nu är det fredagsmys, får se om jag ens ser fotbollen. Visserligen är Zlatan en attraktion i sig, herregud vilken form han är i.

Inte för att det hade med något av det ni pratade om att göra, men ändå. Carry on.
Självklart måste du se fotbollen! Se Sverige bli förnedrade av Portugal är väl roligt? ;) Nä men vi håller tummarna. Zlarran är som sagt i grym form.

EDIT: Det är ju förvisso den där fjollan Ronaldo också.
Senast redigerad av -daniel- den 2013-11-15 17:24:23, redigerad totalt 1 gånger.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

-daniel- skrev:

Konstigt att TIK kunde flytta en match som krockade med en landskamp i fotboll, men inte vi.

Tar ju mycket hellre en bortamatch en fredag 19:00 jämfört med vilken annan tid som helst under en lördag eller söndag.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:
-daniel- skrev:

Konstigt att TIK kunde flytta en match som krockade med en landskamp i fotboll, men inte vi.

Tar ju mycket hellre en bortamatch en fredag 19:00 jämfört med vilken annan tid som helst under en lördag eller söndag.
Båda klubbar ville flytta den här matchen, medan KHK inte ville flytta matchen vi hade mot dem (om jag minns rätt).

Jag föredrar lördagsmatch, but that's just me!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

-daniel- skrev:
Kall-El skrev:
-daniel- skrev:

Båda klubbar ville flytta den här matchen, medan KHK inte ville flytta matchen vi hade mot dem (om jag minns rätt).

Jag föredrar lördagsmatch, but that's just me!
Passar mig rätt bra med TV-matcher vardagar 19:00.

Blir som en trevlig liten belöning för att man kommit hem typ.

Framför allt passar det väldigt bra på fredagar då man kan beställa hem käk, ta ett par öl och sedan bara ta det lugnt resten av kvällen.

Inser att helgmatcher är bra för det lockar familjer till arenorna, men för min del suger de rejält då jag har mycket annat som skall hinnas med under dessa dagar och startar matcherna då före 18:00 blir det helt enkelt svårt för mig att få tiden att räcka till.
Skriv svar