IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 30/10 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 30/10 2013

Inlägg av -daniel- »

Jag vet att jag går händelserna i förväg här men visst fan måste det väl kunna bli en riktigt bra publiksiffra på fredag? Höstlov, fredag (även fast jag som sagt personligen i regel inte är förtjust över att ha match just den dagen), topplag samt att Fimpen skall tackas av. Allt under 7000 är uruselt.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

-daniel- skrev:Jag vet att jag går händelserna i förväg här men visst fan måste det väl kunna bli en riktigt bra publiksiffra på fredag? Höstlov, fredag (även fast jag som sagt personligen i regel inte är förtjust över att ha match just den dagen), topplag samt att Fimpen skall tackas av. Allt under 7000 är uruselt.
Lugn i backarna! Först måste vi undvika att göra en John-Olle, utan komma hem helskinnade från Oskarshamn.

Sent from my iPhone using Tapatalk
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

minalman skrev:
-daniel- skrev:Jag vet att jag går händelserna i förväg här men visst fan måste det väl kunna bli en riktigt bra publiksiffra på fredag? Höstlov, fredag (även fast jag som sagt personligen i regel inte är förtjust över att ha match just den dagen), topplag samt att Fimpen skall tackas av. Allt under 7000 är uruselt.
Lugn i backarna! Först måste vi undvika att göra en John-Olle, utan komma hem helskinnade från Oskarshamn.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Äh jag räknar redan hem en nollpoängare i den matchen och riktar in mig på fredagens batalj istället... IKO är inge vidare i år, men på hemmaplan kommer de göra allt plus lite till för att bevisa att förnedringen på Hovet var en tillfällighet. Soares gör hattrick.

Dessutom börjar det bli läge för att resetta den där "poäng-i-många-matcher" sviten som vårt Djurgården byggt upp, och varför inte göra det mot ett brödgäng som IKO?
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Det här måste ju vara den mest givna förlusten såhär långt. ''Vi stod på hälarna''.

På Fredag tror jag dock på en kanonmatch, det måste ju till något extra för att alla ska orka bry sig och ge allt verkar det som, om det blir poäng eller inte återstår att se, men den matchen ser jag fram emot.

Kung #20
Spela fult
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Enkel vinst blir det, 4-1 kanske... varför bryta en trend av massa poäng, låter ju helt korkat och onödigt!

Trist med s24 och dess kvalitet, men samtidigt skönt att få lite valuta för den usla prenumerationen man har där...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Alberget4A

Inlägg av Alberget4A »

hahaha älskar hur så många satt i system att försöka antijinxa varenda match :) Ni gör ett bra jobb, fortsätt så! ;)
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Vinner vi imorgon så är vi top 3 med minst en match tillgodo jämfört med övriga lag inom top 7. Snacka om att kunna skaffa sig möjligheten att rycka på allvar vid tre poäng imorgon. Två raka segrar för Djurgården och Malmö nu i veckan skulle innebära ett litet ryck. Inte minst mot Västerås, som med två matcher mer spelade i så fall hade varit tre poäng bakom oss och fyra bakom Malmö.

Bara att hålla tummarna, vore förbannat skönt med en seger imorgon.
ciirree

Inlägg av ciirree »

captcash skrev:Enkel vinst blir det, 4-1 kanske... varför bryta en trend av massa poäng, låter ju helt korkat och onödigt!

Trist med s24 och dess kvalitet, men samtidigt skönt att få lite valuta för den usla prenumerationen man har där...
Håll ut.. en ny spelare kommer snart, bättre kvalitet ;)
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

ciirree skrev:
captcash skrev:Enkel vinst blir det, 4-1 kanske... varför bryta en trend av massa poäng, låter ju helt korkat och onödigt!

Just fan, den skulle väl kommit ut i oktober eller hur var det?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

ciirree skrev:

Vem är det? Är det Klasen?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

crike skrev:
ciirree skrev:

Vem är det? Är det Klasen?
Du menar nog Klasén!
Honken

Inlägg av Honken »

Salas skrev:Vinner vi imorgon så är vi top 3 med minst en match tillgodo jämfört med övriga lag inom top 7. Snacka om att kunna skaffa sig möjligheten att rycka på allvar vid tre poäng imorgon. Två raka segrar för Djurgården och Malmö nu i veckan skulle innebära ett litet ryck. Inte minst mot Västerås, som med två matcher mer spelade i så fall hade varit tre poäng bakom oss och fyra bakom Malmö.

Bara att hålla tummarna, vore förbannat skönt med en seger imorgon.
Uppdaterade tabellen på sidan 1 med gårdagens matcher, det ser bättre ut (kolumn TP52).
Topp tre utökade avståndet, på plats 4-7 är det grymt jämnt.

Verkar som det annars är årets happening i Oskarshamn när DIF kommer på besök.
Utökat publiktillstånd från brandmyndigheten.
4-0 hemma senast för IKO mot BIK imponerar, det blir ingen lätt match.

Sam får ta och smälla in ett par mål i PP mot sin gamla klubb. IKO är det lag som drar på sig flest 2 minutara av alla, 7 st. per match DIF 5,14.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
ciirree

Inlägg av ciirree »

captcash skrev:
ciirree skrev:

Just fan, den skulle väl kommit ut i oktober eller hur var det?
De sa först Oktober, sen slutet på Oktober.. men nu blev det klart att första matchen sänds 11 November! Jävla hit och dit, men nu är det iallafall färdigt :)
ciirree

Inlägg av ciirree »

Honken skrev:
Sam får ta och smälla in ett par mål i PP mot sin gamla klubb. IKO är det lag som drar på sig flest 2 minutara av alla, 7 st. per match DIF 5,14.
Dessutom ganska dåligt Boxplay med så här måste de bli mål i PP! Helst 3-4 stycken tack!!
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

ciirree skrev:
Honken skrev:
Dessutom ganska dåligt Boxplay med så här måste de bli mål i PP! Helst 3-4 stycken tack!!
Haha dom kommer ha seriens bästa boxplay efter ikväll! Kom ihåg vem som sa det först!

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Skriv svar