Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 27/10 2013
Re: Djurgårdens IF - Malmö Redhawks 27/10 2013
Jag hade blivit jätteglad om man för en gångs skull kan slippa 1-1 alt 2-2 racet och hjärtinfarkt mot slutet av matchen... En skön och stabil 4-1 ledning med 3minuter kvar hade jag uppskattat, tack på förhand!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Enligt galenhöken är det 90-10 att Joey Tenute inte spelar. Vore skönt att slippa honom.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Verkligen, speciellt i PP, 11 av hans 18 poäng har kommit i den spelformen. Hemma i soffan så är det ruggigt lätt att läsa av honom dock, någon som har sett de? Man ser direkt vad han ska göra! Men på isen är det ju något svårare jag vetHonken skrev:Enligt galenhöken är det 90-10 att Joey Tenute inte spelar. Vore skönt att slippa honom.

Det här är ett av de möten som jag speciellt minns från förra säsongen. Vi hämtade då ikapp 2-5 till 5-5 på åtta minuter och vann på straffar, en riktigt skön match som tyvärr följdes upp av en trist förlust hemma mot VIK men som i sin tur följdes av en annan underbar seger, 4-0 borta mot BIK. Sen rasade allt kändes det som.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Satte 4-1 på forumtipset! Har gjort det mååånga matcher nu utan resultat, så nu får det väl för f-n trilla in rätt någon gång?
Sörensen måste verkligen börja producera igen, har varit besviken på hans poängskörd efter skadan, men nu hoppas och tror jag att han börjat hitta rätt igen, så 2+1 från Sören imorgon!

Sörensen måste verkligen börja producera igen, har varit besviken på hans poängskörd efter skadan, men nu hoppas och tror jag att han börjat hitta rätt igen, så 2+1 från Sören imorgon!
Jag personligen tror att om du låter bli att spela 4-1 en gång så kommer det bli 4-1 först då. Det är sån tur jag själv brukar ha 

-
Heh, aa jag får väl gå för 3-1 nästa match då
Faan att det ska gå och bli vintertid och grejer! En timmes väntan extra till nedsläpp...

Faan att det ska gå och bli vintertid och grejer! En timmes väntan extra till nedsläpp...
Ja DIF mot Danmark. 5-1 eller 6-0 hur lätt som helst!
Vi mötte ju Danmarks B-lag häromveckan, se hur bra det gick. 1-0...
Drömde på fullaste allvar att vi tappade 2-1 till 3-2 i sista minuten. Lyckligtvis mötte vi Västerås i drömmen.
4-1.
4-1.

Länge sen jag såg fram emot en match så mycket som denna. Några fåtal ordinarie platser kvar, samt skymd sikt. Det som väl återstår, kommer säljas nu på förmiddagen och det som återstår går åt till folk som velar fram och tillbaka om dom ska gå eller inte, och köper biljett efter fotbollsmatchen.
Kommer det bli 8094 för första gången för säsongen? Vore riktigt kul i så fall.
Matchen i övrigt känns väldigt oviss. Två lag som kommer med en förlust i baken. Men jag känner mig ändå rätt positiv, känns som om att vi får en knapp seger efter ordinarie tid efter en målrik historia. Tips: 4-3
Vi vann en efter full tid förra säsongen, med 2-1. Resterande gick till straffar. Jag tror de kommer bli lika jämt i år faktiskt = roligare matcher 

- diftobbe89
Svårt att sia om, sent avgörande i tom kasse och 2-4 är mitt tips.
Siffrorna får gärna bli omvända och att det bjuds på endel underhållning, men det är dumt att hoppas på för mycket!
Siffrorna får gärna bli omvända och att det bjuds på endel underhållning, men det är dumt att hoppas på för mycket!
Spela fult
Jag vill tro på en nytändning idag och vinst med 4-2! Alla våra mål i spel 5 mot 5. Sörensen vaknar till liv igen, Huddinge-kedjan får näta och Johner snipe:rar återigen in något mål. Positivt tänkande, men det börjar bli dags att Djurgården på allvar vaknar till och visar att de tillhör toppen. Jag brukar alltid tänka lite för positivt inför alla matcher och oftast slutar det med besvikelse, men nu känner jag att det börjar bli dags för en förändring. Idag kommer det bli en bra dag för oss Djurgårdare 
DIF:s mål:
Johner, Sörensen, Krüger, Lofquist

DIF:s mål:
Johner, Sörensen, Krüger, Lofquist
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
1-5 till MIF, känns helt rimligt enligt magkänslan.