Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/10 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
förevigtdjurgården
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/10 2013

Inlägg av förevigtdjurgården »

mb81 skrev:
förevigtdjurgården skrev:SSK känns ganska intetsägande i år?

Tredje raka?
Fjärde raka va? Timrå, Bofors och Löven. Sry för att vara en besserwisser!

Ändå sjukt att vi ar tre raka segrar trots ruttet spel. Å andra sidan hade vi tre raka torsk innan.

Vinner vi på onsdag är vi snart uppe på kvalserieplats!
Just fan, vi vann ju mot Timrå.. får väl rätta mig och säga tredje raka på full tid då ;)
25/4-2025
Användarvisningsbild
minalman

Södertälje SK - Djurgårdens IF 9/10 2013

Inlägg av minalman »

En positiv trend kan anas. Det är sådana här matcher som (förhoppningsvis) kommer rensa allt tvivel. Jag kräver att vi tar en seger, annars är vi körda på att gå långt, precis som i fjol.
60% risk att jag blir besviken tyvärr. Det känns bara så.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Första riktiga dippen imorgon? Vi har fortfarande ingen torsk efter full tid pga att motståndarna kört över oss, lär hända snart, och risken är stor att det sker mot SSK tyvärr.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Skidlöparn skrev:Första riktiga dippen imorgon? Vi har fortfarande ingen torsk efter full tid pga att motståndarna kört över oss, lär hända snart, och risken är stor att det sker mot SSK tyvärr.
På onsdag menar du?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Isabo skrev:
Skidlöparn skrev:Första riktiga dippen imorgon? Vi har fortfarande ingen torsk efter full tid pga att motståndarna kört över oss, lär hända snart, och risken är stor att det sker mot SSK tyvärr.
På onsdag menar du?
Ah, jag tar nog hellre dippen imorgon, så är vi på tå tills matchstart på onsdag 8)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Isabo

Inlägg av Isabo »

Lee Harvey Oswald skrev:
Isabo skrev:
På onsdag menar du?
Ah, jag tar nog hellre dippen imorgon, så är vi på tå tills matchstart på onsdag 8)
Ja, grabbarna gör sämsta träningen någonsin och sätter inte ett enda skott, ramlar runt som italienska fotbollspelare pga felslipade grillor, och gör sedan århundradets match dagen efter. Låter bra!
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Isabo skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Isabo skrev:
På onsdag menar du?
Ja, grabbarna gör sämsta träningen någonsin och sätter inte ett enda skott, ramlar runt som italienska fotbollspelare pga felslipade grillor, och gör sedan århundradets match dagen efter. Låter bra!
Haha, jag är allmänt virrig av allt labbande och tentapluggande just nu :lol: Men nu när ni påpekar det ser jag såklart helst att första halvan av mitt inlägg uppfylls för genrepen ska alltid vara riktigt risiga 8)
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Luktar förlust här, 4-2 låter rimligt.
Spela fult
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Är också lite orolig inför den här matchen. Man ska aldrig underskatta SSK.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Metal Machine skrev:Är också lite orolig inför den här matchen. Man ska aldrig underskatta SSK.
Man måste nog vara rätt korkad om man underskattar SSK, speciellt knivigt att möta dem i Scaniarinken. Jag tror på en stenhård match där SSK avgör med spetskompetens från Gregoire eller Fleury.
Metal Machine

Jo, men det är lätt att tro att det ska bli en lätt match med tanke på deras tröga säsongsinledning. Speciellt när vi själva har börjat få resultaten med oss. Hoppas på en stenhård arbetsinsats i 60 minuter, som bär oss fram till 3 sköna poäng.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Metal Machine skrev:Jo, men det är lätt att tro att det ska bli en lätt match med tanke på deras tröga säsongsinledning. Speciellt när vi själva har börjat få resultaten med oss. Hoppas på en stenhård arbetsinsats i 60 minuter, som bär oss fram till 3 sköna poäng.
Om inte annat borde väl SSK's 4-1 mot Oskarshamn på bortaplan i senaste matchen tala för att de nog också är på gång? Dessutom har jag faktiskt svårt att se SSK torska två hemmamatcher i rad (de torskade väl förra mot Björklöven efter den urusla inledningen på matchen).

Men visst måste vi jobba stenhårt och hålla oss till vår "gameplan" i 60 minuter, då har vi chansen.
Klyschorna haglar lika mycket som vanligt, sorry...
Metal Machine

Jojo, jag menar bara att det är lätt att sväva iväg och jag hoppas vid Gud att vi inte gör det den här gången. Det har man inte råd med alls på den här nivån. Vi ska fortsätta vinna.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag har inte sagt emot dig, det var snarare ett medhåll.

Men hoppas vid någon "gud" hjälper tyvärr inte ett smack! :wink:
Metal Machine

-daniel- skrev:Jag har inte sagt emot dig, det var snarare ett medhåll.

Men hoppas vid någon "gud" hjälper tyvärr inte ett smack! :wink:
Jag förstod det, Daniel, men ville ändå klargöra min ståndpunkt. Det där med Gud är ett talesätt. Du har ju dock rätt i sak.
Skriv svar