Djurgårdens IF - Björklöven 5/10 2013 En dag för Djurgår'n

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Isabo
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Björklöven 5/10 2013 En dag för Djurgår

Inlägg av Isabo »

Otto ska ha fullsatt!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Kul att möta riktiga Löven. Klassiskt möte för en gammal hockeyräv som började följa hockeyn i början på 80-talet.

Märkligt att det inte verkar bli fullt hus imorgon. En dag för Djurgården och Otto ska tackas av. Vad mer kan folk begära?

Jaja, imorgon vinner vi i vilket fall.

Eller?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Kul att möta riktiga Löven. Klassiskt möte för en gammal hockeyräv som började följa hockeyn i början på 80-talet.

Märkligt att det inte verkar bli fullt hus imorgon. En dag för Djurgården och Otto ska tackas av. Vad mer kan folk begära?

Jaja, imorgon vinner vi i vilket fall.

Eller?
Eller finns inte, klart finns!
ciirree

Inlägg av ciirree »

Göran skrev:Blir det några förändringar i ett vinnande lag tro ? Jag hoppas att man ändrar om lite mellan Arnesson och Falk !
Sen vill jag se mer deltagande från Jocke E och Timmy P för båda har avrit osynliga ett par matcher nu .
I Forwardsformationerna så kommer nog ingenting förändras tror jag! Men jag skulle också vilja att de bryter Falk och Arnesson och låter de spela med några andra. Både Arnesson och Falk är riktigt darriga i egen zon och tar oftast dumma utvisningar.
ciirree

Inlägg av ciirree »

S. Skuggan skrev: Eller finns inte, klart finns!
En Eller finns.. Lars i Montreal :lol: ;)
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

ciirree skrev: En Eller finns.. Lars i Montreal :lol: ;)
http://www.youtube.com/watch?v=ypvXeR6EAjI

8)
Untouchable

Inlägg av Untouchable »

Göran skrev:Blir det några förändringar i ett vinnande lag tro ? Jag hoppas att man ändrar om lite mellan Arnesson och Falk !
Sen vill jag se mer deltagande från Jocke E och Timmy P för båda har avrit osynliga ett par matcher nu .
F-n vad du tjatar om Arnesson o Falk. De har varit det absolut jämnaste backparet o gör ett kanonjobb i den defensiva rollen. Varför tror du coacherna alltid matchar dem mot motståndarnas förstafemmor?
Gibbs

Inlägg av Gibbs »

Untouchable skrev:
F-n vad du tjatar om Arnesson o Falk. De har varit det absolut jämnaste backparet o gör ett kanonjobb i den defensiva rollen. Varför tror du coacherna alltid matchar dem mot motståndarnas förstafemmor?

Du måste skämta!? Grabbarna har det jävligt tufft i egen zon. Drar på sig många onödiga utvisningar. De borde inte spela med varandra. Tycker de ständigt hamnar under tryck.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag tycker inte riktigt Falk är mogen för uppgiften, han blir ofta rundad, hamnar fel i positioner. Han har hittills klarat sig hyfsat pga sin rörlighet men jag skulle också föredra att kanske kasta om i backparen. Tycker det är dags att köra Holm som ordinarie igen.
Isabo

Inlägg av Isabo »

Nu när det är lite speciell match med evenemang före och efter match så funderar jag på om jag bör vara på plats lite tidigare än vanligt om jag inte vill få en "sunkig" plats i klacken? I vanliga fall brukar det räcka med att vara där 45 minuter-1 timme innan nedsläpp men nu kanske klackfolket bänkar sig tidigare?
Senast redigerad av Isabo den 2013-10-05 10:17:01, redigerad totalt 1 gånger.
20002001

Inlägg av 20002001 »

Ses där! I eftermiddag hyllar vi en av de största, Kristoffer Ottosson!

En seger vore flott också.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Manijock

Inlägg av Manijock »

Falk har haft vissa problem jaa. Tycker dock han hör till en av de bättre backarna hittils. Arnesson är vår överlag bästa spelare så att gnälla på honom är bara rent felaktigt. Rejäl, ordentlig, enkla beslut, STARK. Dessa ingredienser har ingen annan i vårt lag. Att det blir en och annan utvisning är inte konstig då det blir så när man spelar på gränsen hela tiden. Precis som han ska göra! Gå igenom alla hans utvisningar så svär jag på att majoriteten av dem är direkt nödvändiga för att undvika en målchans. Skulle jag rangordna backarna hittils får vi något liknande:

Arnesson (Se ovan)
Andersson (Fantastisk offensiv, stabil bakåt)
Norell (den tiden han fått, mycket spännande)
Falk (Ojämn men i sina bästa stunder ruggigt säker, rider lite på Arnesson hittils)
Lidström (totalt osynlig, BRA, rätt riktning)
Pettersson (Lite som Lidström, dock fortsätter hans tveksamma markeringsspel)
Lofquist (Besvikelse, får dock sina poäng vilken är positivt. Måste bli smartare)
Holm (Vad har hänt? Klen, osäker, dumdristig, hängt för mycket på playan i sommar?)
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

Kentta skrev:
ciirree skrev: En Eller finns.. Lars i Montreal :lol: ;)
http://www.youtube.com/watch?v=ypvXeR6EAjI

8)
:)
Som vi får hoppas mår bättre, efter detta!
http://sports.nationalpost.com/2013/05/ ... ric-gryba/
daaviid

Inlägg av daaviid »

Ottosson ska hyllas så hårt det bara går. Finns ingen större Djurgårdare i mina ögon. Tror aldrig vi kommer få uppleva en sådan spelare igen. Han förtjänar dubbelt fullsatt, så jag hoppas verkligen att det blir fart på försäljning utav biljetter.

Sedan får man ju även hoppas på att spelarna inte förstör dagen genom att spela uruselt. Men, hemmaplan och jag har viss förhoppning om att vi kör över Björklöven idag.

Ser även att Falk diskuteras en del, min synpunkt är att han tar alldeles för dåliga utvisningar till och från, men han måste ändå spela mycket för att växa in i kostymen. Holm måste däremot skärpa till sig något så fruktansvärt och börja spela som han gjorde förra säsongen. Nu drar han mest på sig utvisningar och är helt vilsen i egen zon.

Mot 3 poäng nu!
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

daaviid skrev:Ottosson ska hyllas så hårt det bara går. Finns ingen större Djurgårdare i mina ögon. Tror aldrig vi kommer få uppleva en sådan spelare igen. Han förtjänar dubbelt fullsatt, så jag hoppas verkligen att det blir fart på försäljning utav biljetter.

Sedan får man ju även hoppas på att spelarna inte förstör dagen genom att spela uruselt. Men, hemmaplan och jag har viss förhoppning om att vi kör över Björklöven idag.

Ser även att Falk diskuteras en del, min synpunkt är att han tar alldeles för dåliga utvisningar till och från, men han måste ändå spela mycket för att växa in i kostymen. Holm måste däremot skärpa till sig något så fruktansvärt och börja spela som han gjorde förra säsongen. Nu drar han mest på sig utvisningar och är helt vilsen i egen zon.

Mot 3 poäng nu!
Sant!
Skriv svar