Lee Harvey Oswald skrev:BIK/KostaBoda-DIF 5-2
(0-2, 5-0, 0-0)
T.T.T. (Tony tänker till) -Efter 1:a perioden börjar vi slarva, gör inte färdigt jobbet, alla vill inte delta.
Från min 52 börjar vi ändå kugga i igen, därifrån tycker jag det är vi som bestämmer, det är så vi måste agera i 60min.
Minns med tydlighet hur vi, under playoff, med stolthet drog ned brallorna på oss själva och lät oss förnedras av en värmländsk påle i stjärtamentet, under två matcher. Våldtagna i det fysiska och mentala spelet.
Känns som att det kan bli något liknande här.
BIK-DIF 4-0
(0-0, 3-0, 1-0)
Skott: 54-15
"Vi stod på hälarna. Nu får vi analysera detta i bussen på väg hem till Stockholm"
Något som bådar gott inför det här mötet är att flera spelare framstår som mer fysiska i jämförelse med förra säsongen. Jag tänker då framförallt på Ljungh, Lidas och Timmy med timråmatchen färskt i minnet.
Denna matchen tror jag att vi kommer få se ett mycket hårdare och effektivare DIF. Tajtare matcher brukar oftast vara bäst från vår sida konstigt nog, även fast det brukar bli nagelbitare så ser jag hellre att vi ligger under med 3-2 eller att det står 3-3 inför tredje än att vi leder, för lets face it, som jag sagt tidigare, vi kan aldrig stänga en match, DIF har väldigt svårt att försvara en ledning!
Mäklaren skrev:Minns med tydlighet hur vi, under playoff, med stolthet drog ned brallorna på oss själva och lät oss förnedras av en värmländsk påle i stjärtamentet, under två matcher.
Minns också det tydligt. Och hur folk med rallykepsar fick jubla på läktarna i Skotergaraget.
Vi vann helt enkelt fel matcher mot BIK, tänk om vi hade kört över dem med 6-1 hemma och 4-0 borta i kvalet istället!
Tyvärr tror jag att domaren kommer tillämpa sin hårdare bedömningsnivå i denna match till vår nackdel, då domaren undermedvetet anser att karlskoga "annars blir för hårt bedömda på grund av sin fysiska spelstil, men DIF som har såna bra tekniska spelare ska låta bli att haka och hålla på".
Vi kämpar på med att arbeta hårt för våra bägge kvitteringsmål, men får direkt ett i baken efter tveksamma utvisningar.
bik gör 4-2 i tom kasse 19:46.
Senast redigerad av minalman den 2013-10-02 21:58:19, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
BIK spelar inte bara fult, dem har fula spelare också, ständigt fula ansiktsuttryck när domaren blåser och fula tröjor, allt är fult och jag hatar BIK!
ciirree skrev:BIK spelar inte bara fult, dem har fula spelare också, ständigt fula ansiktsuttryck när domaren blåser och fula tröjor, allt är fult och jag hatar BIK!
ciirree skrev:BIK spelar inte bara fult, dem har fula spelare också, ständigt fula ansiktsuttryck när domaren blåser och fula tröjor, allt är fult och jag hatar BIK!
Ja, karlskoga är verkligen ett jävla pack. Tvillingarna Vesterholm, Daniel Wessner, Fredrik Höggren, och Carl Berglund är alla riktigt jobbiga. Jag vet att många tycker att ordet hata används för ofta och att man mest kanske ska koppla ihop det med gnaget men personligen hatar jag verkligen dem här inavlade, gnälliga, fula, jävla kärringarna från landet.
För att spä på känslorna så vill jag minnas en intervju med en ur förra årets DIF som sade att någon i Karlskoga ska ha spottat på våra spelare under en match. Kommer inte ihåg från vilken match eller vem som sade det men är säker på min sak. Har tyvärr inte hittat artikeln men ska leta mer imorgon.
Struten skrev:Ja, karlskoga är verkligen ett jävla pack. Tvillingarna Vesterholm, Daniel Wessner, Fredrik Höggren, och Carl Berglund är alla riktigt jobbiga. Jag vet att många tycker att ordet hata används för ofta och att man mest kanske ska koppla ihop det med gnaget men personligen hatar jag verkligen dem här inavlade, gnälliga, fula, jävla kärringarna från landet.
För att spä på känslorna så vill jag minnas en intervju med en ur förra årets DIF som sade att någon i Karlskoga ska ha spottat på våra spelare under en match. Kommer inte ihåg från vilken match eller vem som sade det men är säker på min sak. Har tyvärr inte hittat artikeln men ska leta mer imorgon.
Jag minns det också, det var matchen i Play-Off serien på Hovet, kommer dock inte ihåg vem det var och letade förgäves nyss men hittade ingenting. Vem fan gör så? Äckelskoga!